Nettimotosta bongattua

Aloittaja palontie, 28 helmikuu, 2020, 21:19

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: palontie - 03 helmikuu, 2026, 18:31Ison nelarienskan ääni on upea ja uhkuu vääntöä.
Kerran olen päässyt kuulemaan.. :thinking:

Se oli vähän semmonen KIL-KAL! Rrääääks-räks-räks-räks-KRUNTS! -ääni, kun venttaali tippui koneeseen vedättäessä.. :dontknow: Voimaa uhkuva kalina ja rutina kyllä, mutta vaatinee vähän erilaista fetisismiä.. :suspect:

sössö

BAH-BAH-BAAH-BAH on nelarienska.


sössö

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 03 helmikuu, 2026, 09:242T vehkeiden hinnannousu crossipuolella on ollu jo jonkun aikaa nähtävissä..
Ei ole ollut enää aikoihin tosi halpoja vanhoja crosseja tarjolla. Purkamot maksaa ilmeisesti liian hyvin.. >:(
aina on tuntunut 125 ja 250cc välillä iso railo olevan hinnoissa

Zuinula

Lainaus käyttäjältä: sössö - 03 helmikuu, 2026, 21:15teho, yksinkertasuus ja kaasuun vastaavuus. Äänet myös.
Ja se viipyilevä tuoksu ^-^

Springer

Lainaus käyttäjältä: palontie - 03 helmikuu, 2026, 18:31Ison nelarienskan ääni on upea ja uhkuu vääntöä.
Oli hienoa kuunnella ja katsella Heikki Mikkolan nelitahtienskan menoa kun hän ajeli Ruskeasannan MM-motocrossin voittoon joskus -77 tai -78.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Springer - 04 helmikuu, 2026, 11:56Oli hienoa kuunnella ja katsella Heikki Mikkolan nelitahtienskan menoa kun hän ajeli Ruskeasannan MM-motocrossin voittoon joskus -77 tai -78.
:o

rb

Joo.... Jammulla taisi mennä, eikä siinä ollut kun kaksi tahtia..

sössö


sössö

pakko kyllä sellanen muutos omassa ajattelussa on tullut, että ennen ei kiinnostanut motskaripuolelta kuin tahtarit, nyttemmin alan lämpeemään jopa spora harrikalle :o

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: sössö - 04 helmikuu, 2026, 16:44pakko kyllä sellanen muutos omassa ajattelussa on tullut, että ennen ei kiinnostanut motskaripuolelta kuin tahtarit, nyttemmin alan lämpeemään jopa spora harrikalle :o
Jostain syystä porsasteri ei kiinnosta pätkääkään Harrikoissa.. :thinking:

Bantam

Koskakohan itse alkaa lämpiämään nelitahti- Harrikoille, tähän asti vasta kaksitahtisille?

Ruskeasannalla 1977 ajeli viimeistä kauttaan John Banks 4-tahti CCM-BSA:lla. Ainoa nelari kisassa.

sössö

semmonen nen boattail vai mikälie spora 70 luvun alusta olisi messevä

Bantam

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 03 helmikuu, 2026, 09:40Sama siinä mun IC:ssä silloin 70-luvun puolivälissä.
Muistaakseni jossakin DEMM, ASE tms. mopon moottorissa (en siis muista ihan varmaksi moottoria) magneetto oli myös moottorin oikealla puolella ja sen sai siksi pyörimään oikeinpäin IC:ssä ja mahtui halkaisijan puolesta kopan sisälle. Kampiakselin päässä myös samalainen kartio niin VP sopi suoraan sellaisenaan.
Laturihan tuppas olemaan Issikassa kulutusosa.

Minä laitoin ymmärtämättömänä 56 tyypin IC Planetaan Tunturin magneeton ja ihmettelin kun pyörä lähti käynnissä taaksepäin. Kyllä sekin magneetto aika helposti paikalleen meni ja muistikuvien mukaan kone lähti satunnaisesti pyörimäänkin oikein päin ja sitten työntämällä.

Harri S

Nämä vanhat kaksitahtiset tilavuuteen katsomatta tuntuu olevan kaikki samoja DKW peruja josta on kopioitu suurinpiirtein kaikki ihan magneetonpohjia myöten uudempiin mopoihin ja moottoripyöriin.
Siksi varmaan Issikkaankin käy laturin tilalle sekä italialainen että saksalainen mopon magneetto.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 04 helmikuu, 2026, 17:49Nämä vanhat kaksitahtiset tilavuuteen katsomatta tuntuu olevan kaikki samoja DKW peruja josta on kopioitu suurinpiirtein kaikki ihan magneetonpohjia myöten uudempiin mopoihin ja moottoripyöriin.
Siksi varmaan Issikkaankin käy laturin tilalle sekä italialainen että saksalainen mopon magneetto.
DKW oli edistyksellinen peli. 8)