Nettimotosta bongattua

Aloittaja palontie, 28 helmikuu, 2020, 21:19

« edellinen - seuraava »

Pande

Lainaus käyttäjältä: 6PPC - 19 helmikuu, 2026, 08:14Eikös se ole Superglide eikä Sportster
Tällaista Sportsteria varmaan tarkoitettiin.


rb

Nii..... Ja tota Zeta pohjaistahan painettiin vuodesta 73 vuoteen 2005 koska:

https://en.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_police_motorcycles#/media/File:KZ1000p.jpg



Jenkki poliisi oli siihen kovin tykästynyt.
Poraus muuttui matkan varrella, mutta muuten motti pysyi tuon koko ajan samana

Bantam

Lainaus käyttäjältä: sössö - 19 helmikuu, 2026, 01:19se kysymys toki on haluaako jotain 70- luvun ysikawaa juuri kukaan, harrikoille nyt aina on ostajansa ja käyttäjänsä oli minkä ikänen tahansa, mutta jollekkin verrattaen tylsälle väliinputooja japaninpyörälle tuskin ihan hirveää käyttäjäkuntaa ole.

Näissä 70-luvun alun japseissa puhutaan paremminkin keräilijäkunnasta, yleensä yli kuusikymppisiä jotka ovat nuoruudessaan niiden ilmestymisen markkinoille kokeneet. Ymmärrän hyvin jos ne aiheuta mitään haluja nuoremmissa. Ei ole ollut  itselläkään japsia enään käyttöpyöränä moneen vuosikymmeneen, mutta Harrikat eivät koskaan ole olleet minun juttu, ainoa mikä niissä herättää omistushaluja on sekin museoikäinen Hummer.

rb

Juu.... Ei se että niillä juurikaan ajettas, mutta sellainen pitää olla.
Nyt jos homma jatkus samanlaisena, että huhtikuun ekasta syyskuun viimeiseen moottoripyörällä, niin. :thinking:
Ehkä merkkiuskollisuus olisi antanut periksi ja käyttöpyöränä olisi Yamaha XJR 1300

6PPC

Lainaus käyttäjältä: Pande - 19 helmikuu, 2026, 09:19Tällaista Sportsteria varmaan tarkoitettiin.



Jaa onko tuota öklötystä saanut sportsteriinkin. Minä luulin että vain Superglideen

rb


sössö

Lainaus käyttäjältä: Bantam - 19 helmikuu, 2026, 09:52Näissä 70-luvun alun japseissa puhutaan paremminkin keräilijäkunnasta, yleensä yli kuusikymppisiä jotka ovat nuoruudessaan niiden ilmestymisen markkinoille kokeneet. Ymmärrän hyvin jos ne aiheuta mitään haluja nuoremmissa. Ei ole ollut  itselläkään japsia enään käyttöpyöränä moneen vuosikymmeneen, mutta Harrikat eivät koskaan ole olleet minun juttu, ainoa mikä niissä herättää omistushaluja on sekin museoikäinen Hummer.
Kun voi ysikawan sijaan ostaa möhkön. Tämä on väliinputoojalle ongelma ja näkyy siinä kuinka kelvollinen tuo on keräilyyn. Sama kun niitä s kawoja ei tunnu haluavan kukaan mutta H1 ja H2 taas on keräily ja käyttökelposia. Samoin bmw r90s vs r90/6, tai vesipyssy vs. muut gt suitsat

sössö

Lainaus käyttäjältä: rb - 19 helmikuu, 2026, 08:49"Käyttäjäkuntaa yli 50 vuotta vanhalle pyörälle"  :thinking:
Harrasteena kyllä, mutta taitaa ton ikäiset käyttöpyörät, merkistä riippumatta olla harvassa.

Mut silloin kun ysi Kawa oli 20 vuotias, niin silloin minäkin ostin semmoisen puhtaasti käyttöpyöräksi ja sitä se olikin seuraavat 15 vuotta, jona aikana mittariin pyörähti ainaski semmonen satatonnia.
Sittemmin asiat muuttui ja kesät joutui liikkumaan autolla.
Pari muutakin pyörää ilmestyi talliin ja mun koko moottoripyöräily jäi pelkäksi harrastukseksi.
näkeehän vaikka mitä triumffia, harrikkaa, cb hondaa ja vastaavaa kesäisin ajossa vaikka kuinka, ei ne nyt ihan harvassa kyllä ole ketkä noita käyttää.

sössö

Lainaus käyttäjältä: 6PPC - 19 helmikuu, 2026, 10:34Jaa onko tuota öklötystä saanut sportsteriinkin. Minä luulin että vain Superglideen
pöh, paljon hienompi kun kaikenlaiset mummupyörän lehmänpersepenkit ja vastaavat

rb

Lainaus käyttäjältä: sössö - 19 helmikuu, 2026, 14:19näkeehän vaikka mitä triumffia, harrikkaa, cb hondaa ja vastaavaa kesäisin ajossa vaikka kuinka, ei ne nyt ihan harvassa kyllä ole ketkä noita käyttää.
Käyttää ja "käyttää"
Kerran viikossa kioskille ja takaisin joo, mut se että ne ois ihan jokapäiväisessä ajossa, niin niitä ei oo sit kun ne muutama elämäntapaintiaani, joille se pannupää, tai vanha Bonneville on ainoa oikea.

sössö

Lainaus käyttäjältä: rb - 19 helmikuu, 2026, 15:10Käyttää ja "käyttää"
Kerran viikossa kioskille ja takaisin joo, mut se että ne ois ihan jokapäiväisessä ajossa, niin niitä ei oo sit kun ne muutama elämäntapaintiaani, joille se pannupää, tai vanha Bonneville on ainoa oikea.

aika harva pitää yhtään mitään moottoripyörää edes kesällä jokapäiväisessä ajossa...jos aamulla sataa niin mennään töihin tai mihin vaan autolla, jos paistaa voi mennä motskarilla jos huvittaa.

rb

Nojoo..... Maailma on muuttunu.
Silloin kun minä olin vielä polven korkuinen ja elintaso ei ollu ihan näin korkealla, niin aika harvalla oli asiat sillä mallilla, että ois ollu varaa sekä autoon että prätkään.
Eli ne jotka valitsi prätkän, niin sillä sitten ajettiin työmatkat sun muut matkat.
Satoi, tai paistoi.
Eikä se 80- luvullakaan mikään ihmeellisyys ollu, jos jollain oli vaan se prätkä..


sössö

Lainaus käyttäjältä: rb - 19 helmikuu, 2026, 16:39Nojoo..... Maailma on muuttunu.
Silloin kun minä olin vielä polven korkuinen ja elintaso ei ollu ihan näin korkealla, niin aika harvalla oli asiat sillä mallilla, että ois ollu varaa sekä autoon että prätkään.
Eli ne jotka valitsi prätkän, niin sillä sitten ajettiin työmatkat sun muut matkat.
Satoi, tai paistoi.
Eikä se 80- luvullakaan mikään ihmeellisyys ollu, jos jollain oli vaan se prätkä..


prätkiä on ollu vuoskymmenet lähinnä vaan varakkailla, en itekkään semmosta pystyisi pitämään jos ei olisi museorekattuja. 2000- vuoskymmenelläkin lähinnä rikkaitten muksut hankki kevarin ja vähemmän sellaset ajo mopolla tai traktorilla, sama ollu jo 80- luvulla vanhempien juttujen perusteella.

Joskus 60- luvun alussa pappa oli sellasessa tilanteessa että joutu ajamaan hetken motskarilla kun ei varaa ollu autoon, mutta siitä on jo kauan ja motskari lähti heti kun pysty hankkimaan edes jonkun auton romun.

Et kyllä jo aika kauan prätkä on ollu lähinnä rilluttelulaite mihin on varaa tai ei ole varaa sen jälkeen kun muut kulut mm. auto ja asuminen on maksettu. Niissäkin ne museorekatut on ylivoimasesti halvimpia ylläpitää, mikä ehkä selittää miksi aika paljon niitä vanhoja kesäsin näkyy.

Bantam

Lainaus käyttäjältä: rb - 19 helmikuu, 2026, 15:10Käyttää ja "käyttää"
Kerran viikossa kioskille ja takaisin joo, mut se että ne ois ihan jokapäiväisessä ajossa, niin niitä ei oo sit kun ne muutama elämäntapaintiaani, joille se pannupää, tai vanha Bonneville on ainoa oikea.


Juu näin ja ei kaikkia tarvitse välttämättä käyttää ollenkaan vaan ajatella niitä pelkästään sijoituskohteena. Onhan mullakin viiskytluvun Arska seissyt tallissa jo yli 30v. käyttämättä, ostohalukkaita on ollut jo useita. Jos sen rahan jonka siitä maksoin olisi laittanut silloin pankkiin ostaessa, olisin hävinnyt moninkertaisesti.

rb

Lainaus käyttäjältä: sössö - 19 helmikuu, 2026, 14:15Kun voi ysikawan sijaan ostaa möhkön. Tämä on väliinputoojalle ongelma ja näkyy siinä kuinka kelvollinen tuo on keräilyyn. Sama kun niitä s kawoja ei tunnu haluavan kukaan mutta H1 ja H2 taas on keräily ja käyttökelposia. Samoin bmw r90s vs r90/6, tai vesipyssy vs. muut gt suitsat
No jatketaan nyt vielä.
Joskus silloin kun minä innostuin triple Kawoista, niin niitä pidettiin lähinnä romuina.
Mutta ei se haitannut mua ollenkaan, että mitä mieltä muut on.
Itseäni varten 18 vuotiaana mä sen H ykkösen hommasin, enkä siksi että saisin muiden silmissä katu-uskottavuutta.

Se että arvostus on sittemmin muuttunut, niin se ei ole vaikuttanut minun ajattelutapaan.
Edelleen jos olisin jotain pyörää vailla, niin ostaisin sen itseäni varten.
En sen takia, että saisin muilta arvostusta.