Nettimotosta bongattua

Aloittaja palontie, 28 helmikuu, 2020, 21:19

« edellinen - seuraava »

Bantam

1975 Honda CB 500T



https://www.facebook.com/marketplace/item/1259807032689115

Harvinainen malli, en ole ennen nähnyt. Myyntikuviin olisi ehkä vähän kannattanut panostaa.

Pande

1964 Solifer Speed jolle on nyt alin myyntihintakin löytynyt.

Eilen päättyneessä huutokaupassa ylin tarjous oli 1 640 euroa jota myyjä ei hyväksynyt.

Uudessa huutokaupassa myydään eniten tarjoavalle ja pohjahinnaksi on asetettu 2 200 euroa. Sievältähän tuo näyttää, mielikuvani mukaan Soliferit vaan eivät ole niin haluttuja olleet kuin vastaavat Tunturit.


Bantam

Näissäkin varmaan nostalgia merkin pohjalla eli onko omistanut nuoruudessa Solifer Speedin vai Tunturi Sportin.

sössö

Lainaus käyttäjältä: rb - 19 helmikuu, 2026, 18:52No jatketaan nyt vielä.
Joskus silloin kun minä innostuin triple Kawoista, niin niitä pidettiin lähinnä romuina.
Mutta ei se haitannut mua ollenkaan, että mitä mieltä muut on.
Itseäni varten 18 vuotiaana mä sen H ykkösen hommasin, enkä siksi että saisin muiden silmissä katu-uskottavuutta.

Se että arvostus on sittemmin muuttunut, niin se ei ole vaikuttanut minun ajattelutapaan.
Edelleen jos olisin jotain pyörää vailla, niin ostaisin sen itseäni varten.
En sen takia, että saisin muilta arvostusta.

Ei tolla käsienheiluttelulla ole keräilyn tai laitteen arvostuksen kanssa juuri tekemistä. Kaikkea voi toki kerätä muovipusseista pullonkorkkeihin, ei se niistä silti tee niistä kaikista keräilykohteita. Sama noissa väliinputoojamalleissa.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Pande - 19 helmikuu, 2026, 19:571964 Solifer Speed jolle on nyt alin myyntihintakin löytynyt.

Eilen päättyneessä huutokaupassa ylin tarjous oli 1 640 euroa jota myyjä ei hyväksynyt.

Uudessa huutokaupassa myydään eniten tarjoavalle ja pohjahinnaksi on asetettu 2 200 euroa. Sievältähän tuo näyttää, mielikuvani mukaan Soliferit vaan eivät ole niin haluttuja olleet kuin vastaavat Tunturit.


tunturienkin hintapiikki oli jo 15 vuotta sitten. Ei ne enää hirveitä maksa. 2200 aika rajua tostakin solivieteristä lähtöhintana. Luulen että karvas on pettymys.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Bantam - 19 helmikuu, 2026, 20:14Näissäkin varmaan nostalgia merkin pohjalla eli onko omistanut nuoruudessa Solifer Speedin vai Tunturi Sportin.
Varmasti on monella edelleen muistissa Soliferien Tomos-itämoottori, harvalla ainakaan lisännee ostohaluja.

sössö

yksi yleinen mopojen heikkoa ostohalua selittävä juttu on myös se, että harva sellasta pystyy käyttämään. Niin ne pappatunturitkin jäi vaan monella liitereihin makaamaan 15 vuotta sitten kun pari kertaa oli ajettu ja todettu ettei se nyt niin hienoa ollutkaan.

rb


Springer

Lainaus käyttäjältä: LPR - 19 helmikuu, 2026, 22:27Varmasti on monella edelleen muistissa Soliferien Tomos-itämoottori, harvalla ainakaan lisännee ostohaluja.
Ainoa asia mikä "harmitti" kaverin Soliferissa oli että siinä oli 4 vaihdetta ja minun Tunturi Sportissa oli vaan 3.

rb

https://www.nettimoto.com/norton/-/3336952

Norton 500
1951




En saa tosta autosta kiinni. :-\
Opel Record?

Pande

Rekord C, joo.

Mutta oliko Norton halpa tai jotakin, näyttää nyt myytyä.

palontie

Lainaus käyttäjältä: Pande - 20 helmikuu, 2026, 11:00Rekord C, joo.

Mutta oliko Norton halpa tai jotakin, näyttää nyt myytyä.


Oli halpa.

Bantam

Oliko yhtä halpa kuin halvin?

palontie


Pande

Lainaus käyttäjältä: Springer - 20 helmikuu, 2026, 08:33Ainoa asia mikä "harmitti" kaverin Soliferissa oli että siinä oli 4 vaihdetta ja minun Tunturi Sportissa oli vaan 3.
Eikä siinä kaikki  ;D ainakin 70-luvun Solifereihin sai vielä viidennen vaihteenkin vähällä rahalla ja vaivalla. Itselläni oli nelivaihteinen Tunturi, mutta kavereilla oli Solifereita niin kyllä jollakin oli se viides vaihde muistaakseni. Nyt ei ole käsillä se hiljattain pintautunut Mopo Sportin kataloogini, eiköhän sen sivuilta löytyisi hintakin tuolle. Eivätkös hekin niitä viidensiä vaihteita myyneet kun ei silloin moponosakauppoja kovasti muita ollutkaan.