Chrysler Newport -70

Aloittaja Juicci, 14 joulukuu, 2025, 15:31

« edellinen - seuraava »

Juicci

Jatketaampa vielä tuohon edelliseen, osiakin on tullut haalittua uutta ja pääasiassa käytettyä. Suomen markkinat näyttää olevan melkosta hiljaiset kyseisen merkin osien suhteen, jotain on kuitenkin täältä härmästäkin löytynyt ja jopa tämän kellarin markkina paikan kautta. Kiitos kertaalleen, heille jotka tunnistaa itsensä. Joten on pääasissa pitänyt lähettää rahulia Ameriikan Jaskalle joka on ollut valmis luopumaan aarteistaan. Vielä on osia matkalla ja jotain on rantautunut tänne kylmään pohjolaan...ja jokunen kuvakin on, mistä laittaa.

Ps. Spesiaali kiitokset Ouluun Mikalle Ollikainen Automotive Oy.lle,  hänen kautta hommasin nuo vanteet. 15x8 Barzetta.

Lassi

Tuo vanha viides kuva hallista taitaa olla Kuopiosta, jos et tiennyt..

Juicci

Paikasta
Lainaus käyttäjältä: Lassi - 01 maaliskuu, 2026, 21:32Tuo vanha viides kuva hallista taitaa olla Kuopiosta, jos et tiennyt..
paikkakunnasta ja paikasta ei tietoa, mutta silloinen omistaja on tiedossa👍

Juicci

Kevät aurinko saa ihmeitä aikaa, myös täällä pohjoisessa suomessa. Kaivelin akun varastosta ja nakkasin Lötjäkkeen keulille ja kokeilemaan, jotta antautuuko auto yhteistyölle. Käyntiinhän se hörähti ja kävi yhtä huonosti, kun aikaisemmin talvella. Hetken siinä ihmetellessä ja kaasaria ronkkiessa, niin tulin tulokseen, jotta kaasarihan siitä on pistettävä lihoiksi. Edelin kannen avautuessa, näky olikin jäätävä ja vikakin huonoon käyntiin selvisi. Kohokammiot ja kanavat täynnä pasparduuta.... :o ihme, että se kävi edes jotenkin tuon paska määrään nähden. Nooh...liottelua cleeneriä ja paineilmaa, niin sai kökkäreet kyytiä. Perussäädöt kohilleen ja kaasari paikoileen ja volaa, autohan kävi heti nätisti ja tasaseen. Jes  tämähän anto lisä buustia nyppimään Cycceä😎😎 tästä se lähtee...ja kuva vielä komistuksesta...

Juicci

Näin se vaan viikonloppu vierähti, kun oli jotain mielenkiintoista tekemistä ja kelit suosivat. Nouseva viikko meneekin töiden osalta toisella paikkakunnalla, ja täten ei pääse kynsimään "Herrain pirssiä", niin kuin täkäläinen Tubettaja leikkisästi puhuu Buicistaan. Mutta joo, jotain sain aikaseksikin tänään. Päivän epistola olikin valoa takapäähän ja vot, sinnehän sytty valkiat joka tuikkuun vuorollaan. Myös tavaratilan valo saatiin rokkaamaan ja nuo takakulmien markkerit jotka hommasin, koska alkuperäiset olivat jossain vaiheessa seikkailuissa reittien varrelle varisseet. Nyt nekin on päivitetty nykyaikaan enerkiaa säästäviksi Ledeiksi....että näin, tällästä tällä kertaan ja toisella kertaan jotain muuta ;)

Juicci

Tänään oli Postipate kiikuttanut iltalukemista laatikkoon. Pääseepä opiskelemaan ja eikä heti ensinmmäisenä tarvitse nettiä kaivella, jos jotain tietoa tarvitsee ;)

Juicci

Perjantai illan tuuninki-askaretta ja Ameriikan poikien innoittamana päätin ryhtyä toimeen. Otin ja suolistin tuon vanhan Cyclerin radion joka oli valmiiksi rikki jo, joten ei hätää sen puoleen. Varistelin vanhat piirilevyt osineen roskiin ja istutin kiinanpojan 2-kanavaisen ihme boxin soittimen sisuksiin. Ja nyt on päivitetty 70-luvun raadio Bluutuutti soittimeksi. Hyvin soi noinkin pieneksi äänirasiaksi ja äänen laadullisesti on samaa luokkaa kuin mitä tuo on aikoinaan alkujaan ollut....tai olisiko pikkasen parempi. Mene ja tiedä sitten, mutta näillä mennään.

Jussi

Minä kun en jaksa kiinnostua mistään bluutööttisoittimista, niin olisin valinnu vähän erilaisen lähestymisen asiaan. Vaan taitaa meillä olla pieni ikäerokin...

Juicci

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 21 maaliskuu, 2026, 03:25Minä kun en jaksa kiinnostua mistään bluutööttisoittimista, niin olisin valinnu vähän erilaisen lähestymisen asiaan. Vaan taitaa meillä olla pieni ikäerokin...

Näinpä jokainen tyylillään. Ideana onkin tässä luutuutti jutkassa jotta nyt voi kuunnella radiota ja mitä vain spotystä alkuperäiseen tyyliin. Nyt ei tarvitse ruuvaan toista soitinta koelaudan alle tahi piilotan hanskalokeroon, joka tosin puuttuu vielä. Ja mitä ikä eroon tulee, niin ei sitä varmaan hirveenä ole...+50 mennään täällä, eli suorasääristen kerho on lähempänä kuin kehto😉

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Juicci - 21 maaliskuu, 2026, 04:15Näinpä jokainen tyylillään. Ideana onkin tässä luutuutti jutkassa jotta nyt voi kuunnella radiota ja mitä vain spotystä alkuperäiseen tyyliin. Nyt ei tarvitse ruuvaan toista soitinta koelaudan alle tahi piilotan hanskalokeroon, joka tosin puuttuu vielä. Ja mitä ikä eroon tulee, niin ei sitä varmaan hirveenä ole...+50 mennään täällä, eli suorasääristen kerho on lähempänä kuin kehto😉
Nuoremmalta vaikutit tuolla puuhastelulla... :P  No, tekeehän toi reilu 10v jo ison eron tänäpäivänä. Minä oon antiikkia ja olisin tehny siihen ihan analogiradion sisään ja siihen inputti niille lisävehkeille.

Juicci

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 21 maaliskuu, 2026, 04:21Nuoremmalta vaikutit tuolla puuhastelulla... :P  No, tekeehän toi reilu 10v jo ison eron tänäpäivänä. Minä oon antiikkia ja olisin tehny siihen ihan analogiradion sisään ja siihen inputti niille lisävehkeille.

Heti aluksi kiitoksia, otan kohteliasuutena tuon ikä jutskan..

Mutta joo, tuo olisi ollut yksi vaihtoehto, mutta itse valitsin helpoimman ja yksin kertaisen kikan, toki viritin alkuperäisen virtakytkimen toimimaan ja "kanavavalo" virtojen merkkivaloksi. Muutoin ei etulevyssä näyt mitään ulkoisia muutoksia ja kanavia voi ruuvata nupista ja osoitin liikkuu sen mukaan... ja niin Tuohon kiinan pulikkaan on lisäksi inputteja usbille ja 3.5 plugille jos haluaa johtoja viritellä lisää.

palontie

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 21 maaliskuu, 2026, 04:21Nuoremmalta vaikutit tuolla puuhastelulla... :P  No, tekeehän toi reilu 10v jo ison eron tänäpäivänä. Minä oon antiikkia ja olisin tehny siihen ihan analogiradion sisään ja siihen inputti niille lisävehkeille.

Ja minä oisin jättänyt inputitkin pois.

Pikku-Kalle

Lainaus käyttäjältä: palontie - 21 maaliskuu, 2026, 05:27Ja minä oisin jättänyt inputitkin pois.

Minä oisin jättäny Syslerinki pois. :thinking:

Anza

Minä en rarioista ymmärrä ja hieno kun vanha ratio saa uuden elämän. Näyttää hienommalle kojetaulussa kun joku uus.

Juicci

Lainaus käyttäjältä: Anza - 21 maaliskuu, 2026, 16:59Minä en rarioista ymmärrä ja hieno kun vanha ratio saa uuden elämän. Näyttää hienommalle kojetaulussa kun joku uus.

Aivan näin👍, tämähän tässä oli ideana. Ameriikan pojathan on harrastanut tätä hommaa jo tovin...