Garyn sekalai/opäiset projektit

Aloittaja Gary Grand, 10 tammikuu, 2020, 17:27

« edellinen - seuraava »

B-66

Lainaus käyttäjältä: Markok - 04 syyskuu, 2024, 21:01Onko sitä määrätty miten paljon ylisuuri lokasuojan aukko voi/saa olla?


Tuossa on trafin sivulta kopioitu määräys:

Roiskesuojat ja -läpät

''1. Autossa tulee olla kaikilla pyörillä roiskesuojat. Erityistä roiskesuojaa ei vaadita, jos auton korin tai lavan pohja tarpeellisin lisälaittein muodostaa jäljempänä tässä pykälässä määriteltyä vastaavan suojan roiskumista vastaan.

2. M1-luokan auton roiskesuojien tulee vastata EY:n neuvoston moottoriajoneuvojen lokasuojia koskevan jäsenvaltioden lainsäädännön lähentämisestä antaman direktiivin (78/549/ETY) vaatimuksia. Muussa kuin M1-luokan autossa roiskesuojien tulee täyttää 3-5 momentin vaatimukset.

3. Roiskesuojien tulee ulottua leveydeltään vähintään renkaan tai parirenkaiden yhteenlasketun leveyden suuruisena edessä vähintään 30° pyörän akselin kautta kulkevan pystytason etupuolelle ja takana N1-luokan autossa vähintään 50° ja muussa autossa 90° kyseisestä pystytasosta taaksepäin. Roiskesuojien tulee ulottua pyörän akselin kautta kulkevasta pystytasosta taaksepäin siten, että auton ollessa kuormittamaton roiskesuojan takapää ulottuu vähintään 150 mm pyörän akselin yläpuolella olevaan vaakatasoon. Lisäksi roiskesuojan reunan ja sanotun vaakatason leikkauskohdan tulee olla renkaan tai, jos kyseessä on paripyörät, ulomman renkaan pitkittäissuuntaisen keskitason ulkopuolella.

4. Roiskesuojan poikkileikkauksen tulee olla siten kourumainen, että kourun syvyys akselin yläpuolelta mitattuna on vähintään 30 mm. Kourumaisuus saa vähetä 3 momentissa tarkoitettuja kulmia lähestyttäessä.

5. Roiskesuojan etäisyys akselista ei saa 3 momentissa tarkoitettujen kulmien välisellä alueella olla renkaan halkaisijaa suurempi.''


Tuon 5.kohdan mä ymmärtäisin niin että, jos pyörän halkaisija on 100 cm niin lokasuojan kaari pitää olla akselin keskipisteestä mitattuna max. 100 cm ?

Eli säteen verran saa olla tyhjää?


https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1992/19921256#Pidm46111190791088
Trust me, I know what i'm doing.

Anza



Ajoneuvon akselin rakenteeseen saa tehdä muutoksia ja akselien välistä etäisyyttä saa muuttaa. Ajoneuvoon saa asentaa lisäakselin tai -akseleita. Ajoneuvosta voi poistaa akselin tai akseleita. Muutokset 1 päivänä tammikuuta 1980 tai sen jälkeen käyttöön otetussa ajoneuvossa on tehtävä valmistajan ohjeiden mukaisesti.

Trafin julkaisu 2019 vuodelta. Heidän sivulta ladattavissa, joten luulis että pitää ainakin osittain paikkansa. Ainahan noissa toki ylimääräistä selvitystyötä.

Itsellä on kummitellut mielessä rungon lyhentäminen akselin kiinnikkeiden paikkoja siirtämällä. Tuon tekstin mukaan se olis tehtävissä. Tai ainakin helpommin kuin rungon jatkaminen. Kiinnityspisteitä kait saa muuttaa.
Lievästi kehitysvammainen incel-mies (cis)

Kodez

En enempää sotke ot:lla mutta siinä gmt400 subbe pickupissa oli runkomuutos tehty juuri valmistajan ohjeen mukaisesti.
Mini Cooper -02
ja vajaa 150 entistä laidasta laitaan
https://kodesgarage.kuvat.fi/kuvat/

LPR

Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

palontie

Jättäkää Pettuveen Leepu rauhaan,hän haluaa rakentaa alkuperäistä kunnioittaen.
Eniten vituttaa kaikki.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 05 syyskuu, 2024, 10:13No käykö pickup vertailuun, niitähän on kai pidemmällä akselivälillä?

FB:ssä joku esitteli suburbanista tekemäänsä pitkähyttistä pitkälava gmt400:sta, jossa oli akseliväli muutettu vastaamaan pickupin pisintä mallia.
Tuolta Varsinais-Suomen/Satakunnan rajaseuduiltako? Siellä on ainakin yksi tekeillä.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: LPR - 05 syyskuu, 2024, 16:05Tuolta Varsinais-Suomen/Satakunnan rajaseuduiltako? Siellä on ainakin yksi tekeillä.
En katsonut, mistä se oli.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Gary Grand

Tuo akselivälihomma on mielenkiintoinen.
Muistelin ettei vapaa muuttaminen ollut alle 7500kg kalustossa sallittua, mutta jos tuo lakiteksti on kevyen kaluston puolelta kopsattu, niin on siis mahdollista.

Valmistajan ohjeita noudattaenhan runkomuutos on aina pitänyt tehdä ja sitä facessa siitä jatketusta Suburban-pickupista puitiinkin.

Sen verran aloin jo epäillä omaa mielenterveyttä(ja mittaamispätevyyttä..) tuon peräylityksen suhteen, että mittailin rungosta takalaidan paikkaa ja mun rakenteessa takalaita on siirtynyt korkeintaan sentin alkuperäiseen.
..että se siitä karmeasta peräylityksestä.. ::)

Katotaan nyt miltä näyttää kun heivaa lasikuitukopin tuohon päälle ja pyöränaukot ajateltuihin mittoihin.

Tuossa vielä vempeleen myyntikuva edelliseltä omistajalta.


Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Kodez

Houkutteleva. Ei tarvitse miettiä miksi kauppa-akti syntyi :D
Mini Cooper -02
ja vajaa 150 entistä laidasta laitaan
https://kodesgarage.kuvat.fi/kuvat/

Gary Grand

Kuupan kehikko muutamalla pisteellä kiinni ja kuuppa sovituksessa.



Tältäkin kulmalta..



Kohta ei tarvii kuin normaalit peltityöt enää ja koppa on nipussa! :rotfl:
Tää apparin helma on nimittäin kokonaan tekemättä kun on pysynyt edes jollakin lailla koossa vielä. :oushit:

Ja pyöränkaaret tietysti..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 05 syyskuu, 2024, 21:02Kuupan kehikko muutamalla pisteellä kiinni ja kuuppa sovituksessa.



Tältäkin kulmalta..



Kohta ei tarvii kuin normaalit peltityöt enää ja koppa on nipussa! :rotfl:
Tää apparin helma on nimittäin kokonaan tekemättä kun on pysynyt edes jollakin lailla koossa vielä. :oushit:

Ja pyöränkaaret tietysti..
eli  ensi maanantaiksi aika konttorille varattu?
Sinä vain

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 05 syyskuu, 2024, 21:17eli  ensi maanantaiksi aika konttorille varattu?
Leimaaminen saattaa odotella vielä rakentelumääräysten muutosta.. :rolleyes:

Kun nyt sais edes nippuun talveksi, niin ei olis joka nurkalla ruosteisia korinosia, mallipaloja tai lasikuitukoppeja.. ::)
Laatikkokin tähän pitäis vielä vaihtaa TH700 -> 4L60E, kun sellainen nelikkomalli tallin nurkassa lojuu.

Ennen lumia pitäis oikeastaan vielä saada Impiinkin tekniikka paikalleen ja ehkä pienet koeajotkin ajettua. :P
Ja parit paikat hitsattua niin vois ulkona olla pienessä sateessakin.. Nyt valuisi sadevedet jalkatilaan, hattuhyllylle ja takakonttiin jos ei olis teltassa suojassa. :shitfan:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Markok

Ajattelin että tulee sekajuna tyylinen mutta kyllä tuo lavakotelo käytännöllisempi on, itseasiassa jokin vastaava pitkä ohjaamollinen rupesi jotenkin himottamaan!

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Markok - 06 syyskuu, 2024, 08:43Ajattelin että tulee sekajuna tyylinen mutta kyllä tuo lavakotelo käytännöllisempi on, itseasiassa jokin vastaava pitkä ohjaamollinen rupesi jotenkin himottamaan!
Lava on koko ajan tuolla katteen alla.. 8)
Sen saa esiin 1/2" hylsyllä/ pulttimopolla suht nopeasti jos löytyy kaveri nostamaan kate pois.

Takatilaan meinaan nakata pari jakkaraa pikalukoilla.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

cdi

Vieläköhän PV volvon etulokareita saantella.? Sais noi takaloksut tehtyä.