Garyn sekalai/opäiset projektit

Aloittaja Gary Grand, 10 tammikuu, 2020, 17:27

« edellinen - seuraava »

Gary Grand


Menee vähän kuvan laittoa testaillessa, mutta muokkailen tätä kuntoon sitä mukaa kuin ehdin..

Tässä Capricen "humble beginning" mun omistuksessa. Edellisen omistajan pihasta lähdössä ilman konetta ja laatikkoa mulle.

Tallissa makasi valmiiksi -77 Vettestä napattu tekniikka, niin piti sille joku koppa saada.
Tuohon 350/350 meni kivasti kikkailematta, kun nurkissa oli jo sillekin käypänen kardaani.

Yhden kesän ja talven ajoin ihan tuollaisenaan ja ihmettelin epätasaista käyntiä. Viime kesänä vaihdoin TH350:n tilalle TH700:n ja sillä tuli ajettua jonkun verran ja poikettua Forssassakin. Makuutilat tuli tarpeeseen.

Kesä meni vaan aika vähillä ajoilla, kun harrastin tiiviisti kaksipyöräisiä.. >:(

Vaihdoin pötpöttävän vakio 350:n stroukattuun, alukannelliseen ruiskukoneeseen, mutta koeajojen aikana kone sylki alleen jatkuvati öljyjä kummastakin päästä. Syyksi paljastui alimittaiset öljypohjan etu ja takatiivisteet.
Nuo öljyvuodot todennäköisesti pelasti koneen. :o

Öljypohjan pois oton yhteydessä huomasin pohjalla turhan paljon metallihile-öljyä ja kurkistin samalla runkolaakeripukin alle, niin sieltähän paljastui pientä naarmua akselin kaulalla. :o

Alakerta ei ollut minun kasaamani, vaan ostin sen koottuna Oulusta. ::) Tyhmyydestä sakotetaan.

Viime vkloppuna kurkistelin vähän laakeripukkien alle ja näyttäisi että kampura tulee vielä kuntoon itse hieromalla.

Saa nähdä mikä tulee Capricen kohtalo olemaan, kun toinenkin useampipaikkainen projektiili pihassa nyt lepää..
Vanha tuttu od:lta:



Supikka!
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

redneck1

Hienoja on molemmat kuten OD:lläkin. :)  Ehkä jopa parempia. ;D

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 10 tammikuu, 2020, 17:30Hienoja on molemmat kuten OD:lläkin. :)  Ehkä jopa parempia. ;D
Ja lisää tulee.. :o
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Gary Grand

General Mistake käsitelty, siirrytään AMC:n tuotoksiin..



Jeepit..

Sininen on ollut Valmetin diselilä, joka siihen on maahantuojan toimesta vaihdettu 258-kutosen tilalle.
Onneksi kone on autosta poistunut takaisin traktorikäyttöön.. ::)

Tulevaisuus on vähän harmaata aluetta.
Yhden täälläkin vaikuttavan adminin kanssa laitteesta on ehditty vähän kauppaakin vääntää. :-X

Autoon löytyisi nyt mukaan joko Chevyn 350/TH700/NP241 -paketti, tai Jeepin 5.2MPFI/46RH -paketti..

Wink-wink..

Sitten tuo musta-valkoinen offimönkijä..
5.9 V8 papereilla ja "ehjällä" korilla/alustalla oleva hirvitys.
Nostin konehuoneeseen viime keväänä mersun OM603/722.4 -tekniikan. Ajatus oli napata tuosta toisesta Danan jakis ja kolmelovinen loota tämän paketin perään, jolloin saisi vähän lisää nop.. tai siis hitaus-alueita metsässä möyrimiseen.



Todennäköisesti alkuperäisiä akseleita moinen vääntö alkaa harmittaa.. ::)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Gary Grand

Ja sitten vielä Moparit..



Edellisen omistajan myyntikuva.

Kuvissa/kaukaa nätti!
Valluun ehdin vähän jo viime kesänä ihastua. ;D  On noissa a-koppiaisissa jotain ihmeellistä..
Vallu tullee säilymään alkuperäisellä kutosella, kun se tuntui pelaavan ihan kiitettävän hyvin.

Hidastimet vaihdan joka tapauksessa ihan oikeisiin jarruihin.
Nuo 9" pikkurummut ei ole tarkoitettu tämän päivän liikenteeseen.. :o  Ne hidastavat.. Eivätkä sitäkään kovin tehokkaasti. Tai suoraan.. :o
Talvikäyttössä en halunnut niitä edes kokeilla. Todennäköisesti jarrutustilanteessa joka toinen pyörä lukkiutuisi ja pari muuta ei edes hidastaisi menoa. :o

Ja sitten Vallun isosisko, vaikka onkin -67 syntynyt:


Impi!

Pistetääs vielä linkkinä vanha projektitopicci odlta:
http://www.overdrive.fi/forum/threads/kuusseiska-imperiali.309313/
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 10 tammikuu, 2020, 17:51Ja sitten vielä Moparit..



Edellisen omistajan myyntikuva.

Kuvissa/kaukaa nätti!
Valluun ehdin vähän jo viime kesänä ihastua. ;D  On noissa a-koppiaisissa jotain ihmeellistä..
Vallu tullee säilymään alkuperäisellä kutosella, kun se tuntui pelaavan ihan kiitettävän hyvin.

Hidastimet vaihdan joka tapauksessa ihan oikeisiin jarruihin.
Nuo 9" pikkurummut ei ole tarkoitettu tämän päivän liikenteeseen.. :o  Ne hidastavat.. Eivätkä sitäkään kovin tehokkaasti. Tai suoraan.. :o
Talvikäyttössä en halunnut niitä edes kokeilla. Todennäköisesti jarrutustilanteessa joka toinen pyörä lukkiutuisi ja pari muuta ei edes hidastaisi menoa. :o

Ja sitten Vallun isosisko, vaikka onkin -67 syntynyt:


Impi!

Pistetääs vielä linkkinä vanha projektitopicci odlta:
http://www.overdrive.fi/forum/threads/kuusseiska-imperiali.309313/

Valiant ❤️

Mut ite en vieläkään oikein ymmärrä tota 9" jarrujen parjaamista. Toki noi rumpujarrut vaatii "hieman" enemmän huolenpitoa levyihin verrattuna, mutta ei ne toimiessaan häpeä nykyjarruille ku tehostamattomuuden osalta, normiliikenteessä. Ratahommat sit erikseen.

Mun eka valiant (myös '65 kuten nykyinenkin) oli kasilla ja näillä samoilla parjatuilla 9" jarruilla. Annoin sit joskus kaverin kokeilla ajaa (hällä oli silloin' 86 ascona), ni jarrutuksen jälkeen sanoi että "vittu tää pysähtyy paremmin ku mun auto".

Ja hänenkin autossa oli kyllä jarrut levyineen ja tehostimineen kunnossa.

Sori pitkä vuodatus ja ot.  :-[

Ps. on mullakin levyjarrukamat alapalloja lukuunottamatta odottamassa...
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

Sleepercooler

Samaa mieltä rumpujarrujen  kanssa, jos kaikki on kunnossa, niin kyllä pysähtyy  ;D.
Tämän huomasin kun oli vw kupla missä rummut joka kulmassa, ja kontissa 1.9 n. 150hv.. :o
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

HendriXXX

Hienoa on kyllä kalusto sulla!  :)

Gary Grand

Tänään alkoi taas etusormi pelata siinä määrin että sai tallilla/pihalla vähän touhuttua.

Tuohon malliin sain oven toissapäivänä ennenkuin otin sen kokonaan irti..


Purin Supikasta irrotetusta takaovesta kaikki sisuskalut ja siirryin sisätiloihin.

Lukkomoottori pelasi oikeen ärhäkästi kun annoin sille akusta virtaa. 8)

Ikkunahissi ei sanonu mitään.. :-\
No, otin poran käteen ja päästin sen kuorien niittaukset auki:


Ei ihme jos ei pelaa.. Kaikki vaseliini oli muuttunu ikkunakitin kovuutta olevaksi korpuksi..

Pitää koittaa josko alkais puhdistuksen jälkeen wörkkiä..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

HendriXXX

Kyllä ne yleensä alkaa putsaamisen ja uusiksi rasvaamisen jälkeen pelata. Jos vaan ei oo moottoreita keretty jo aiemmin polttaa.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: HendriXXX - 16 tammikuu, 2020, 21:16Kyllä ne yleensä alkaa putsaamisen ja uusiksi rasvaamisen jälkeen pelata. Jos vaan ei oo moottoreita keretty jo aiemmin polttaa.
Yllättäen kovettuneille rasvoille on helppo notkistin. Öljy. Täsmäiskua varten pitää olla kokemus, tai yksi malliksi purettuna. Joten loput notkistuu helpommin.
En varmasti oo.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 17 tammikuu, 2020, 04:30
Lainaus käyttäjältä: HendriXXX - 16 tammikuu, 2020, 21:16Kyllä ne yleensä alkaa putsaamisen ja uusiksi rasvaamisen jälkeen pelata. Jos vaan ei oo moottoreita keretty jo aiemmin polttaa.
Yllättäen kovettuneille rasvoille on helppo notkistin. Öljy. Täsmäiskua varten pitää olla kokemus, tai yksi malliksi purettuna. Joten loput notkistuu helpommin.
Loppu eilisiltana talliaika kesken, niin en ehtiny tuota kittipesää alkaa pehmittelemään..
Moottorin käämejä kattelin, eikä siellä näkyny merkkiäkään lämpenemisestä. 8)

Eli hyvältä vaikuttaa..

Siitä hölmö tilanne noiden kanssa, ettei mulla ole kaikkiin oviin hissejä, jos ei nuo moottorit ala pelaamaan. :o
Apukuskin etuoveen taas sitten löytyy jo kolme hissiä.. ;D  ;D  Pari veivattavaa ja yks poweri-malli..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 17 tammikuu, 2020, 07:35Siitä hölmö tilanne noiden kanssa, ettei mulla ole kaikkiin oviin hissejä, jos ei nuo moottorit ala pelaamaan. :o
Apukuskin etuoveen taas sitten löytyy jo kolme hissiä.. ;D  ;D  Pari veivattavaa ja yks poweri-malli..
Mulla taitaa vielä olla yks sähkönen ja pari veivattavaa. Jos ei joku jo ostanu ja en muista. Etuovien, koska Blatser.
En varmasti oo.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 17 tammikuu, 2020, 14:47
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 17 tammikuu, 2020, 07:35Siitä hölmö tilanne noiden kanssa, ettei mulla ole kaikkiin oviin hissejä, jos ei nuo moottorit ala pelaamaan. :o
Apukuskin etuoveen taas sitten löytyy jo kolme hissiä.. ;D  ;D  Pari veivattavaa ja yks poweri-malli..
Mulla taitaa vielä olla yks sähkönen ja pari veivattavaa. Jos ei joku jo ostanu ja en muista. Etuovien, koska Blatser.
Kappas, kappas..
Jos ei nuo ala pelittämään, niin pitää olla yhteyksissä.

Vaihdoin äsken iloisessa vesisateessa apparin takaoven.


Alkaa Supikka saada vähän väriä.. 8)

Tuossa on nyt käsiveivikoneisto vielä paikallaan, kun en ole vielä vanhasta ovesta kaivellu sisälmyksiä pihalle.. Yllättäen tässä oviaukossa olikin ehjät saranat! Kuskinpuolella alasarana oli aivan horo. Tais olla viitisen milliä soikeat reiät saranan rungossa.

Seuraava vaihtuva ovi onkin sitten musta.. Toinen kiiltävä ja toinen matta.. ::)
No, kuskin ovea en taida välttämättä vaihtaakaan, kun se on suora ja kova. 8)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Gary Grand

Otin työn alle sen kittiä täynnä olleen ikkunan nostimen:

Putsattu kotelo


Roottori ja magneetit.


Takaisin kotelossa hiilipäädyn kanssa.
Syy toimimattomuuteen näyttäisi olleen hiilien ja kommutaattorin väliin valunut vaseliini.


Alennusvaihteen molemmat pyörät paikallaan ja tuoretta vassua jo tilkitty sinne tänne..


Pistin paketin kasaan parilla ruuvilla ja piuhoilla hipaisin napoja.. Se elää! 8)  ;D
Kaikki osat oli jotakuinkin uudenveroisia kulumisen suhteen.

Nyt kun saisi vielä kaikki rullat "saksista" pyörimään..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement