Suomalaiset Latolöydöt / Metsäautot / Tallien Aarteet...

Aloittaja 1320, 04 maaliskuu, 2020, 21:04

« edellinen - seuraava »

palontie

Eniten vituttaa kaikki.

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: palontie - 30 tammikuu, 2024, 19:08Ei nyt Suomesta,mutta postataan kumminkin.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/2bab7ff1-4f38-4df9-a346-ab49ef78ac02
Ihan mielenkiintoinen kokoelma. Vuonna 2005 yhden miljoonan hintaan ei nyt välttämättä mikään helvetin hyvä diili.

Keskihinnaksi 3300 dollaria per raato. Tuohon aikaan kaveri osti 2d ht impalan 5k€ ja olisko tyypillinen Mustang ollut 10k€ hinnoissa? Nää siis kohtuu ehjiä ja toimivia perusjenkkejä...

E-type jagen myynnin jälkeen on varaa heittää parit lahoimmat fullsize-avot tai cougarit paaliin...
Vielä on eilinen jossain.

leivonharri

Ja kolmensadan renkaattoman raadon siirtäminen jonnekin yhtä hyvään suojaan.
Vielä on eilinen jossain.

LPR

Lainaus käyttäjältä: leivonharri - 30 tammikuu, 2024, 19:48Ja kolmensadan renkaattoman raadon siirtäminen jonnekin yhtä hyvään suojaan.
Tuollaiselle määrälle säilytystilan löytäminen on ongelma, halliin menisi toinen mokoma, vaikka kylpänkin hallin tekisi. Eikä kuljetuskustannuksetkaan ihan pienet ole, etenkään kauemmaksi.

Itseäni tavallaan kiinnostaisi huutaa  tätä, jos ei älyttömiin nouse. Oma kokoelma jotakuinkin kaksinkertaistuisi. Paljon tuolla on samoja kuin itsellänikin, mutta kymmenkunta olisi melko kiinnostavia. Tuossakin vaan tulee seinät vastaan, pitäisi keksiä lisää säilytystilaa ja tarviis jollain kuorma-autolla lähteä hakukeikalle, niin ei ihan ilmaiseksi voi sitäkään laskea.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Pertti K

 :o Ehditkö nykyisilläkään joka kesä ajaa kaikilla?
Kyllä on ihanaa!

(allekirjoitusta muokattu vihapostista ja tappouhkauksista johtuen)

LPR

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 02 helmikuu, 2024, 10:21:o Ehditkö nykyisilläkään joka kesä ajaa kaikilla?
En ehdi. Iso osa ei ole käytntikunnossa, on vain taltioitu. Tarkoitus olisi vanhasta kuivaamosta tehdä museo kaikelle vanhalle rojulle mitä on kertynyt. Vanhemmista moottoreista ei vedet valunut itsekseen pois ja monet on jäätyneet halki, osa hyvinkin pahasti. Suurin osa noista moottoreista on ilmaiseksi saatu, olen tarjonnut kattoa pään päälle, ettei naulatehtaalle mene. Itseasiassa paikallinen kaatopaikanhoitaja on varmaan kolmanneksen laittanut sivuun ja soittanut hakemaan. Siis silloin kun vielä oli kaatopaikka. Parilla-kolmella koneella ajelen kesäisin. Mökillä Seagull on soutuveneen perässä käyttökoneena.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

LPR

Vanhimmat noista mun koneista on Evinrude Rowboat Motor A, noin vuodelta 1916-20 ja Archimedes 20-luvun puolivälistä. Evari on jäätynyt halki, mutta varmaan hitsattavissa ja Archimedes on ajon jäljiltä, tosin viimeksi ajettu 70-luvulla, mutta en usko olevan iso homma herättää henkiin.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Rane 66


LPR

Lainaus käyttäjältä: Rane 66 - 02 helmikuu, 2024, 22:18Ei sulla sattus olemaan lasarusta?
Ei ole. Evareita ja Johnsoneita 10-60-luvulta on valtaosa, Pentoja 30-50-luvulta, pari Arkkimiesten konetta, Aldell ja pari Husqvarnaa, ovat sama kone eri kuorissa, muutama Mercury 50-60-luvulta, pari Seagullia, J.A.P, Clinton. Saattaa olla joku muukin. Keskimoottoreita on muutama, iso Olympia, joku pikkunone, minkä merkkiä en tiedä, voi olla kyläsepän tekele, Hyrygen ja McGulloch merkkiset aggregaatit, muutama vanha moottorisaha, paineilmakompura jostain ennen sotaa, Victoria apumoottori asennettuna Crescent polkupyörään, Victoria mopedi, Ariens Arrow moottorikelkka 60-70 lukujen vaihteesta ja hitokseen vanhoja työkaluja ja maatalouden vehkeitä puisista lihatiinuista ja kirnuista lähtien. Ja yksi höyrykone generaattoreineen ja 40-luvun Ferguson traktori työkoneineen, jokunen 50-luvun polkupyörä, ym... Kait noista pienen museon aikaan saisi.

Hintoihin nousi ne koneet huutokaupassa, 2550 e + 625 e toimituskulut.

https://huutokaupat.com/4611633/kerailijan-kokoelma-peramoottoreita-42kpl-katso-kuvat
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

palontie

Tänää jutskasin sen BJ40 omistajan kanssa,ja ei oikeen lämmennyt myynnille.Ajamalla on paikalleen jätetty,tekniikka oli toimiva,ja on se pyöritellyt konetta silloin tällöin.Tekniikan luovuttajaksi siitä olisi.Paljonkohan tuollaiset raadot keskimäärin maksaa?
Eniten vituttaa kaikki.

Markok

Kovaan hintaan kohosi perämoottorit! LPR tietää ilmeisesti meistä parhaiten kertoa oliko joukossa yhtään todella harvinaista?

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: palontie - 06 helmikuu, 2024, 16:02Tänää jutskasin sen BJ40 omistajan kanssa,ja ei oikeen lämmennyt myynnille.Ajamalla on paikalleen jätetty,tekniikka oli toimiva,ja on se pyöritellyt konetta silloin tällöin.Tekniikan luovuttajaksi siitä olisi.Paljonkohan tuollaiset raadot keskimäärin maksaa?
Riippuu sivustahuutelijoiden käsityksistä ja omistajan(myyjän) lasien tummuusasteesta.. ::)
Tekijälle joko kiva projekti, tai jumalaton rahareikä..
Helposti ei enää yhtään BJ:tä saa kuntoon, mutta niistä kiinnostuneelle Tekijälle ovat oivallisia harrastuskohteita. Isolla T:llä.. :rolleyes:

Tuossa melko heikosta aihiosta  :rotfl: tehty Blow Job..
https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=132960
Henrikillä on taidot ja mentaliteetti mahdottomiin projekteihin kohdallaan. Nykyään äijällä on Tojotan maasturien korjaamiseen ja entisöintiin keskittynyt firma. :mosh:

Käden jälki on joka ainoassa hommassa samaa tasoa.. :oushit:
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.


Markok


LPR

Lainaus käyttäjältä: Markok - 06 helmikuu, 2024, 16:46Kovaan hintaan kohosi perämoottorit! LPR tietää ilmeisesti meistä parhaiten kertoa oliko joukossa yhtään todella harvinaista?
Ei mun silmiin ainakaan mitään ihan erityistä näkynyt. Toki suomessa kaikki ennen sotaa olevat on jossain määrin harvinaisia, mutta kuitenkin niitä aika paljon on. Ei ollut ainakaan paremmin kuvattuna 10-20 -luvun koneita eikä mitään exoottisia merkkejä tai malleja.

Ei mitään sellaista kuin Häggblomin Nissen v. 1929 viisisylinterinen 50 hv Cross tähtimoottori.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20