Jeep ketju

Aloittaja Ranee, 10 tammikuu, 2020, 22:51

« edellinen - seuraava »

Kyrpov

Eli nyt mulla on 3x4 jeep ja ilman lisävarustelukkoa se olis 2x4. Täyttä kusetusta  :-\  torsenit ja crv hondat saa noottia vaan ei tämäkään nyt siltä kuulosta millä tullaan mökkitie vielä takaisin.


Omko full timella tasauspyörästön ollessa auki kuitenkin joku prosenttiraja vuodolle? Kaikkihan nyt ei voi vuotaa taakse vaikka kuinka olis liukasta?
Sinä vain

timant

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 16 tammikuu, 2020, 12:52Eli nyt mulla on 3x4 jeep ja ilman lisävarustelukkoa se olis 2x4. Täyttä kusetusta  :-\  torsenit ja crv hondat saa noottia vaan ei tämäkään nyt siltä kuulosta millä tullaan mökkitie vielä takaisin.


Omko full timella tasauspyörästön ollessa auki kuitenkin joku prosenttiraja vuodolle? Kaikkihan nyt ei voi vuotaa taakse vaikka kuinka olis liukasta?

ehkä sä mökkitien pääset edestakas..

ilman lukkoja ja full-time päällä tehot voi siirtyä yhdelle renkaalle

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 16 tammikuu, 2020, 12:52Eli nyt mulla on 3x4 jeep ja ilman lisävarustelukkoa se olis 2x4. Täyttä kusetusta  :-\  torsenit ja crv hondat saa noottia vaan ei tämäkään nyt siltä kuulosta millä tullaan mökkitie vielä takaisin.


Omko full timella tasauspyörästön ollessa auki kuitenkin joku prosenttiraja vuodolle? Kaikkihan nyt ei voi vuotaa taakse vaikka kuinka olis liukasta?
Jos sinne mökille tie on, niin tänä talvena pääset melkoisella varmuudella takaisinkin Jeepillä..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Jooli

Mun offijeep on avoimilla tasauspyörästöillä, ilman vakaajia on pärjänny ihan hyvin semmosessakin maastossa missä niitä autoja meinaa ja on kaatunut, ja on ajettu vedessä niin syvällä et konepellille tuli vesi, mut snorkkeli pelasti.
Toki tuohon vois hitsata taakse lukon mutta edessä ei hitsilukko menesty kun ei käänny enää

Zuinula

Lainaus käyttäjältä: Jooli - 17 tammikuu, 2020, 09:18Mun offijeep on avoimilla tasauspyörästöillä, ilman vakaajia on pärjänny ihan hyvin semmosessakin maastossa missä niitä autoja meinaa ja on kaatunut, ja on ajettu vedessä niin syvällä et konepellille tuli vesi, mut snorkkeli pelasti.
Toki tuohon vois hitsata taakse lukon mutta edessä ei hitsilukko menesty kun ei käänny enää
Avoimet perät auttaa kaatumatautiin toisinaan. Tosiaan kääntyminen on kiva ominaisuus vaikka ei pisteitä laskettaisikaan

Kyrpov

Tää nyt kovasti kallistuu mun xj kyselyihin mutta menkööt  ;D


Jotkuthan xj:tä on vähän levottomaksi sanonut maantiellä. Nyt kun ajellut talven 1992 c1500 ja tolla vuoroon niin on siinä selvä ero.  Pikapissa mulla keskellä vähän ohjauksessa tyhjää mutta se on tosi vakaa ja rauhallinen. Jeepissä taas keskialue suht timakka mutta vaatii enemmän jenkkileffoista tuttua eessuntaassun ratin hipluuta.


Ei se mikään mahdoton ole, ei woblaa eikä mene kuin käärmeen kusi


Kuitenkin onko mahdollista tanakoittaa ajosuoritetta eli onko siellä vähän kulunutta niveltä tms vai onko se sellanen kuin pitäis?



Ei oo korotuksia ja 235/75/15 renkulit
Sinä vain

Jooli

Oma jeep oli ihan hirveä jollain michelinin renkailla kun oli muistaakseni haritusta etupäässä, continentalin renkailla sitä ei huomannu. et renkaat ja auraus vaikuttaa aika paljon noihin

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Jooli - 19 tammikuu, 2020, 13:32Oma jeep oli ihan hirveä jollain michelinin renkailla kun oli muistaakseni haritusta etupäässä, continentalin renkailla sitä ei huomannu. et renkaat ja auraus vaikuttaa aika paljon noihin
mulla nokian hakka 5 suv alla mitkä chevyssäkin joten siltä osin on sama lähtökohta. Auraus kyllä kysymysmerkki mutta renkaita se ei ole syönyt kun katsoo kesärenkaita. Kesärenkaina bf all terrainit millä meni suoraa suht samanlailla mutta ohituksissa ym huomas tiettyä löysyyttä renkaissa.
Sinä vain

Kyrpov

Mietin oman ketjun avaamista jo mutta jeep noniinno.



Matot olleet kosteana xj:ssä. Kuivailin niitä ja nyt sanomalehteä mätetty jalkatiloihin ym.


Takaluukun tiiviste vuotaa se on selkeä, löytyy vekki ja muovilistassa kontin suun ympärillä nytkin pisaroita jotka siitä tippuu kontin lattialle.



Vaan märkä oli myös apparin lattia oven kynnyksen vierestä. Tulipellin puolelta matto ollut kokoajan kuiva molemmin puolin joten sieltä ei vesi tule.


Vaan outoa on, että mun mielestä apparin oventiiviste on paras ovitiiviste mitä autossa on. Ei vekkejä tai mitään risaa ja kimmoinen painellessa. Ei eroa tuntumaltaan kuskin tiivisteestä mikä näyttää pitävän.


Pakko se silti olla se, kun siinäkin oli muovissa pisaroita oven suussa. Eli tiivisteen välistä uittaa siitä lattialle. Katto mulla kans vähän kostea johtuen kattotelineen ruuveista vaan siellä mulla sanomalehdet eikä ne ole märät laisinkaan.



Mikä tässä tiivisteissä oikeen mättää? Monessa muussa autossa huonommatkin pitää ja tässäkin muissa ovissa.



Sinä vain

Kyrpov

https://www.puuilo.fi/Tiivistenauha-P-7040 tää äkkiseltään vastaavaa ja onhan myymälässä lisää malleja. Originaalissa kai oli pujotettu kumiletku tonne tiivisteen sisään vaan onnistuu se tossakin.
Sinä vain

HendriXXX

Mulla tais jeeppi vuotaa koppiin vänkärin puolelle sadevettä sillon alussa. Taisin sillon silikonilla jotain epäilyttäviä rakoja tukkia ja sillä se tais loppua.. En toki enää muista tarkkoja paikkoja.

Toinen juttu mikä kasteli matot, oli ilmastoinnin höyrystimen (kai se lämppärikotelossa oleva kenno oli tuo nimeltään  ::) ) kondenssivesien poistoröörin tukkeutuminen. Se menee zj:ssä vänkärin jalkatilan perältä pellistä läpi ja menee runkopalkin sisään jonne sitte valuttaa vetensä. Se rööri oli tukossa ni se sitte tulvi yli ja kasteli maton ihan kunnolla..

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: HendriXXX - 17 helmikuu, 2020, 16:51Mulla tais jeeppi vuotaa koppiin vänkärin puolelle sadevettä sillon alussa. Taisin sillon silikonilla jotain epäilyttäviä rakoja tukkia ja sillä se tais loppua.. En toki enää muista tarkkoja paikkoja.

Toinen juttu mikä kasteli matot, oli ilmastoinnin höyrystimen (kai se lämppärikotelossa oleva kenno oli tuo nimeltään  ::) ) kondenssivesien poistoröörin tukkeutuminen. Se menee zj:ssä vänkärin jalkatilan perältä pellistä läpi ja menee runkopalkin sisään jonne sitte valuttaa vetensä. Se rööri oli tukossa ni se sitte tulvi yli ja kasteli maton ihan kunnolla..
mut tossa rööritapauksesssa matto varmaan kastu jo ylhäältä?
Sinä vain

HendriXXX

Joo, kyllähän se toki sieltä hieman ylempää kostu. Se röörin paikka on muistaakseni ehkä 10cm lattian pintaa korkeamalla (hatarahko muistikuva). Mulla vaan kun on kumimatot jotka nousee korkeammalle kun se röörin paikka ni ei sitä vuotoa hoksittu heti. Sitä vettä oli sillon varmaan sentti toista siinä lattialla ku waimo sen bongasi..

Mut noitten jälkeenhän tuo on matot pysyny onneksi kuivina..  8)

Kyrpov

Juu. En tiiä edes onko xj:ssä moista. Pitää napata pätkä vanhaa tiivistettä ja mennä puuiloon hypistelemään.
Sinä vain

HendriXXX

Mulla ei oo noista xj:stä mitään kokemusta.

Tää zj on meidän eka Jeeppi muutenni.. Tuon koiruudet on kyllä selvinny 5-6 vuoden aikana ihan hyvin  ;D