Jeep ketju

Aloittaja Ranee, 10 tammikuu, 2020, 22:51

« edellinen - seuraava »

LPR

Onko Suomeen tuotu yhtään DJ 5/6 Jeeppiä? Uutena ei varmaankaan ole, liekö uustuontina. Yhtään en ole ainakaan nähnyt.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Kaktus

Ai että on taas jeeppikuume nostanut päätään, hyvä että nukutuksi saa. Tollanen  2.7/3.0crd grandi kiinnostelis kovasti, vaikka mersumaisen kalliit viat pelottaakin. Kääntäkääs nyt joku minun pää että älä nyt tee tyhmyyksiä ja hävitä hyvin toimivaa nelivetoaudia mihinkään.  :-\
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Kaktus - 12 lokakuu, 2023, 08:49hyvin toimiva nelivetoaudi
:suspect:

No, Jeepissä saa "ominaisuuksia" ja Mersun huollettavan tekniikan.. ::)
Parempi se kuitenkin on kuin VM diisseli.. :rotfl:
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

Kaktus

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 12 lokakuu, 2023, 10:11:suspect:
Hei, 1.9tdi ja karvan alle 500tkm mittarissa, käyttöikää vielä pitkästi edessä.  ;D
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Kaktus - 12 lokakuu, 2023, 11:15Hei, 1.9tdi ja karvan alle 500tkm mittarissa, käyttöikää vielä pitkästi edessä.  ;D
Kaverilla on -00 Vojakkeri 2.5TD VM, jossa 474tkm. :o
Jostain kumman syystä toisilla nuokin kestää, toisilla ei OM603:kaan.. :shutup:

Enemmän mua ahistaisi normaalit Chrysler/Jeep ominaisuudet kuin 2.7CRD.. :rotfl: Vaikken todellakaan Mersu-laseja ole nenälleni asettanut.

Toki mieltä painaa aiemmat kokemukset just dieselien tunkemisesta jenkkiin.. Perseraiskaus.

Pitäisi käyttää ainakin kaluston kokoon sovitettuja koneita. Esim. 5.9 Cummins on onnistunut valinta 2500 ja isompiin laitteisiin, GM 6.5 taas ei.. Se sopis paremmin 1500 ja kevyempään.. ;D
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

sössö

huhhuh, mulla oli hetken jeeppi missä VM- diesel. Oli aika ankee case.

No, aika ankee oli myös se rellun mikälie diisseli. Siinä ei tapahtunu oikeesti mitän kun anto hanaa...

JAMANT

Lainaus käyttäjältä: sössö - 12 lokakuu, 2023, 14:33huhhuh, mulla oli hetken jeeppi missä VM- diesel. Oli aika ankee case.

No, aika ankee oli myös se rellun mikälie diisseli. Siinä ei tapahtunu oikeesti mitän kun anto hanaa...
Joo, siinä ei uutenakaan ollu hevosvoimia, oli aasivoimia ja nyt kun uusista autoista on kulunu jo 30+ vuotta niin suurin osa niistä juoksee jo väärään suuntaan. Onneks rellukoneisia ei oo enää kuin yhdellä asiakkaalla joka täällä käy ja jokusella jotka ei käy, mutta ostaa osia... Vielä kun niitä osia sais... Aika hiljaista on ollut rellun osissa...
www.jamant.fi
Your Jeep specialist

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 12 lokakuu, 2023, 14:30Pitäisi käyttää ainakin kaluston kokoon sovitettuja koneita. Esim. 5.9 Cummins on onnistunut valinta 2500 ja isompiin laitteisiin, GM 6.5 taas ei.. Se sopis paremmin 1500 ja kevyempään.. ;D

Joo wanhaan tyyliin joku +6l hädin tuskin 100hv kiuas sinne koska se nyt vaan tarvii olla. Samaan aikaan euroopassa kakslitrasella tuplatehot ja sama vääntö kivitalon kokosessa pakussa  :coolsmoke:
Sinä vain

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 12 lokakuu, 2023, 16:49Joo wanhaan tyyliin joku +6l hädin tuskin 100hv kiuas sinne koska se nyt vaan tarvii olla. Samaan aikaan euroopassa kakslitrasella tuplatehot ja sama vääntö kivitalon kokosessa pakussa  :coolsmoke:
no, se 6l kuorkin kone yleensä vetää paremmin, tasasemmin jne. vaikka kuin paljon olis siinä pikkukoneessa jotain paperihevosia ja nyyttoneita. Sen takia tollasia isoja ja vähätehosia koneita on esim. työkoneissa missä koneelta vaaditaan jotain muuta kuin baarihevosia.

Samanha näkee jo ihan pienemmissäki pakuissa. Joku di transiitti ei sammu risteykseen, triplatehonen transportteri taas on niinku joku 1.1 fiesta liikkeellelähdössä ja vähä joka paikassa vaikka papereissa valehdeltas mitä tehoja. Iha samaa oli jo 2000- luvun alunki laitteitten kanssa, et ei siinä. King cab hyyty aika käsittämättömiin paikkoihin vaikka oliki olevinaan tehokas aikanaan.

Gary Grand

Justhan kyrpovi tuossa totesi että yli kuuslitranen diisseli on tehoton ja alle 6l toimii.
Ollaan siis hyvin samoilla linjoilla! :))
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

sössö

5.9 on hyvä kompromissi.

Kaktus

Jos ei pelkkä työmatka olis 80km/pvä niin moottorivalinta ei välttämättä olis diesel.  :)
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Kaktus - 12 lokakuu, 2023, 17:14Jos ei pelkkä työmatka olis 80km/pvä niin moottorivalinta ei välttämättä olis diesel.  :)
Mulla onkin vaan 60km, niin valinta on bensa. :coolsmoke:
Tosin olisi se 80km/pvä matkallakin.. :spend:

Tuo Yökötin(Ivecon) 2.8 HDI olis kyllä ihan ok kone Jeeppiinkin. Sopivasti voimaa ja asiallinen kulutus.. :P
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 12 lokakuu, 2023, 17:01no, se 6l kuorkin kone yleensä vetää paremmin, tasasemmin jne. vaikka kuin paljon olis siinä pikkukoneessa jotain paperihevosia ja nyyttoneita. Sen takia tollasia isoja ja vähätehosia koneita on esim. työkoneissa missä koneelta vaaditaan jotain muuta kuin baarihevosia.

Samanha näkee jo ihan pienemmissäki pakuissa. Joku di transiitti ei sammu risteykseen, triplatehonen transportteri taas on niinku joku 1.1 fiesta liikkeellelähdössä ja vähä joka paikassa vaikka papereissa valehdeltas mitä tehoja. Iha samaa oli jo 2000- luvun alunki laitteitten kanssa, et ei siinä. King cab hyyty aika käsittämättömiin paikkoihin vaikka oliki olevinaan tehokas aikanaan.
automaatilla saa onneks asiaa korjattua ja monessa softallakin. Pelkkä koneen luonne ei tuota käytöstä voi selittää täysin kun vaikka oma 03 pasuuna veti maukeesti pelkällä kykällä mutta saman ikänen mondeo stumppaa kuten tuoreempi portteri.
Sinä vain

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 12 lokakuu, 2023, 17:29automaatilla saa onneks asiaa korjattua ja monessa softallakin. Pelkkä koneen luonne ei tuota käytöstä voi selittää täysin kun vaikka oma 03 pasuuna veti maukeesti pelkällä kykällä mutta saman ikänen mondeo stumppaa kuten tuoreempi portteri.
kyl se tilavuus vaan sitkeyttä tuo vaikka tehoo ei oliskaan. ei automaattikaa siihen auta jos kone ei vaan vedä kuin täyskaasulla ja jollain kierroksilla.

Mut jokuhan tuolla leuhotti että 1000 heppaa on helppo saada bemarin 80- luvun 2.5 kutosesta, jos laittas sellasen skaanian kuorma autoon sen 17 litrasen 500hp koneen tilalle niin sais 300-400 heppaa lisää tehoa käyttöön...toisessa vaan on paperi/baariheppoja ja toisessa oikeetaki sitkeyttä niin lopputulos olis varmaan samaa mitä noilla nykysillä mukatehokkailla koneilla.