Historian havinaa netistä löytyneillä autovalokuvilla

Aloittaja redneck1, 20 huhtikuu, 2020, 07:37

« edellinen - seuraava »

TwistOla

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 12 helmikuu, 2025, 08:44

Jyväskylän Hankkijan piha.
Kuva Timo ahonen

Itse olen asioinut tuolla Hankkijan myymälässä keväällä '84. Äitini isä osti tuolloin uuden 127 Stellan ja minulle antoivat tuon entisen. Myymälässä tehtiin omistajanvaihdoksen paprut ja mie sain siis ekan autontapaisen kulkineen  ;D Ohessa kuva molemmista Fiiuista ja äitini vanhemmatkin siinä poseeraavat.

Tähä jaksa ny mitään ylvästä keksiä!

sämpy

Seiskassahan on "top" -erikoismallin tyylinen raidoitus. Mutta ei kai niitä myyty Suomessa..?

Stellasta oli hieno mainosvideo telkussa, jossa topakka naisoletettu lopuksi tokaisee "tämän minä otan!". En löytänyt..
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Valde

Lainaus käyttäjältä: TwistOla - 13 helmikuu, 2025, 17:23Itse olen asioinut tuolla Hankkijan myymälässä keväällä '84. Äitini isä osti tuolloin uuden 127 Stellan ja minulle antoivat tuon entisen. Myymälässä tehtiin omistajanvaihdoksen paprut ja mie sain siis ekan autontapaisen kulkineen  ;D Ohessa kuva molemmista Fiiuista ja äitini vanhemmatkin siinä poseeraavat.

Jeesus tuo stella on ruma...edelleen.

Mk1 taasen juuri sellainen heti valmis muotoilu. Edelleen.

Seiskan mainos ausseista:
Takavetopihtaaja

Jarona

Muistelin juuri pari päivää sitten työkaverille ja muistelen nyt teille.
Silloin vuonna olisko -81 kun pääsin ripille niin porukalla mentiin iskän ja mun hitsaamalla, paklaamalla, hiomalla ja iskän maalaamalla -72 127 fiiatilla kirkkoon, tai ei sinne sisälle vaan vastapäisen Hämäläisen sekatavarakaupan pihaan johon se jätettiin siksi aikaa kun kuljin kaapu päällä.
Takaisin tullessa oli fiiussa pitkä naarmu hantin kyljessä, just tuoreessa maalissa jonka iskä oli sekoittanut kaikista jäljelle jääneistä maaleista, sellainen paskanruskee.
Jos vitutti minua niin vitutti iskääkin, hopusti kotio tutkimaan jäikö noppaakaan jolla paikkais.
Joku saatanan puusilmä oli kerennyt vierestä lähteä ja selvä puskurin jälki se oli. >:(
Chevrolet C10 6,2 Td Silverado -87
Subaru SVX -95 -96 -92
GMC Suburban -96
Kolmosnuhuvi -61
Chevy G20 vanin raato

LPR

Lainaus käyttäjältä: Jarona - 14 helmikuu, 2025, 17:22Muistelin juuri pari päivää sitten työkaverille ja muistelen nyt teille.
Silloin vuonna olisko -81 kun pääsin ripille niin porukalla mentiin iskän ja mun hitsaamalla, paklaamalla, hiomalla ja iskän maalaamalla -72 127 fiiatilla kirkkoon, tai ei sinne sisälle vaan vastapäisen Hämäläisen sekatavarakaupan pihaan johon se jätettiin siksi aikaa kun kuljin kaapu päällä.
Takaisin tullessa oli fiiussa pitkä naarmu hantin kyljessä, just tuoreessa maalissa jonka iskä oli sekoittanut kaikista jäljelle jääneistä maaleista, sellainen paskanruskee.
Jos vitutti minua niin vitutti iskääkin, hopusti kotio tutkimaan jäikö noppaakaan jolla paikkais.
Joku saatanan puusilmä oli kerennyt vierestä lähteä ja selvä puskurin jälki se oli. >:(
Rouvakin aloitti autoilun Kemppiksellä satakakslaiskalla, eli Pyrrellä. Äidillään oli silloin moinen. Minäkin sillä ehdin pari kertaa ajaa ysärin loppupuolella, kun alettiin yksissä kulkemaan.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

pantera

Meikä ajo inssin äiteen satakaxlaiskalla. Oli hitonmoinen lumipyry ja ajoin keskustassa  nelikaistasta katua katsoukko kyydissä oikeeta kaistaa jossa lunta 20cm.
Yhtäkkiä katsoukko sano että tästä oikeelle. Vauhtia oli senverran reippaasti ettei fiiu hyytyny lumeen ja kääntyminen meinas mennä pitkäks niin vetäsin käkkäristä että fiiun sai taittuun risteykseen.
Tiesin ettei hyvä heilu ja katso ukko alko ripityksen.
Nuhtelun jälkeen sano että mennään konttorille.
V käyrä oli tapissa kun arvelin että saan hylsyn.
Kortti tuli ja katsoukko sano että oot tainnu ajaa paljonkin kortitta...

Jarona

Lainaus käyttäjältä: LPR - 15 helmikuu, 2025, 00:03Rouvakin aloitti autoilun Kemppiksellä satakakslaiskalla, eli Pyrrellä. Äidillään oli silloin moinen. Minäkin sillä ehdin pari kertaa ajaa ysärin loppupuolella, kun alettiin yksissä kulkemaan.
Kuullostaa enemmän ja enemmän peloittavata, ettei vain samoja pussikajoja ole samaan aikaan nautittu ja ilman jääty. :o
Chevrolet C10 6,2 Td Silverado -87
Subaru SVX -95 -96 -92
GMC Suburban -96
Kolmosnuhuvi -61
Chevy G20 vanin raato

LPR

Lainaus käyttäjältä: Jarona - 15 helmikuu, 2025, 00:51Kuullostaa enemmän ja enemmän peloittavata, ettei vain samoja pussikajoja ole samaan aikaan nautittu ja ilman jääty. :o
Älä pelkää, 10 vuotta nuorempi sua on vähintään, tuskin häneltä ilman jäit. Niken tyttären paras kaveri. No Falconissa tottakai kaikki oli silloin kuitenkin. Jammu kiihdytyskelkkaporukassa muinoin pyöri. Uimarannalla asui.

Pande

Onkohan tämä jo ollut esillä? Järvelän (Kärkölän kunnassa Lahdesta Riihimäen suuntaan) Kesoil.

Kuvateksti "Järvelän Kesoililla riitti kansaa jo 1970-luvulla" joka sinänsä varmaan on totta, mutta itse kuvan ajoittaisin 80-luvulle jo pelkästään taustan isolamppuisen Ladan johdosta. Paitsi eturivin Amazonia, Stilettoa, Spitfireä ja M-Fordia niin eikös tuolla rakennuksen edessä ole tummanpunainen El Camino.

Seutuneloset-lehden jutusta vuodelta 2022.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Pande - 10 maaliskuu, 2025, 19:54Onkohan tämä jo ollut esillä? Järvelän (Kärkölän kunnassa Lahdesta Riihimäen suuntaan) Kesoil.

Kuvateksti "Järvelän Kesoililla riitti kansaa jo 1970-luvulla" joka sinänsä varmaan on totta, mutta itse kuvan ajoittaisin 80-luvulle jo pelkästään taustan isolamppuisen Ladan johdosta. Paitsi eturivin Amazonia, Stilettoa, Spitfireä ja M-Fordia niin eikös tuolla rakennuksen edessä ole tummanpunainen El Camino.

Seutuneloset-lehden jutusta vuodelta 2022.
Kuvassa taustalla näkyy punainen GC-korimallin Mazda 626, sitä valmistettiin/tuotiin Suomeen 1982-87.

edit. Itseasiassa maahantuonti Suomeen alkoi vasta -83.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Pande - 10 maaliskuu, 2025, 19:54eikös tuolla rakennuksen edessä ole tummanpunainen El Camino.
Joku -73-76 Camino on taustalla. Ja näkyykö Amazonin/Stiletton takana jonkun vaaleansinisen 2D HT:n katto? Ladan keulan edessä on jossain autossa hauska pieni peräkärri. Enpä noitakaan ole sikoihin nähnyt.

LPR

sämpy

Lainaus käyttäjältä: LPR - 10 maaliskuu, 2025, 21:57Ja näkyykö Amazonin/Stiletton takana jonkun vaaleansinisen 2D HT:n katto?
Volvo 244?
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Pande

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 11 maaliskuu, 2025, 07:15Volvo 244?
Niin minäkin sen hahmottaisin.

Tuossa oli saman yrittäjäperheen vetämänä vuosikymmeniä rautakauppa (viimeksi K-Rauta), huoltoasema ja lounaskahvila kunnes 2022 myivät sen RTV-yhtymälle joka sulki sen viime loppuvuonna ja nythän RTV on konkurssissa muutenkin. En tiedä onko millaista toimintaa tiloissa nyt taikka tulevaisuudessa.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

signet

Lainaus käyttäjältä: Pande - 11 maaliskuu, 2025, 08:10Niin minäkin sen hahmottaisin.

Tuossa oli saman yrittäjäperheen vetämänä vuosikymmeniä rautakauppa (viimeksi K-Rauta), huoltoasema ja lounaskahvila kunnes 2022 myivät sen RTV-yhtymälle joka sulki sen viime loppuvuonna ja nythän RTV on konkurssissa muutenkin. En tiedä onko millaista toimintaa tiloissa nyt taikka tulevaisuudessa.
Jossain vaiheessa viime vuonna käytiin kahvilla.Kovin hiljaista oli,mut auki oli kuitenkin.
Eikö tuo paku ole VW LT?
Tuon kuvan paikantaisin 80-luvun loppuun tai aivan 90-luvun alkuun.Voisi olla Vorssan Pick-Nick reissulla tauko.
Jos tuo amazoni on se miksi luulen,niin se valmistui ja liikkui noihin aikoihin.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...