Rambler Rogue 1966 alias SCRambler replica

Aloittaja juhapih, 11 tammikuu, 2020, 01:31

« edellinen - seuraava »

Wilburi

Hienoo on tekeminen nostan hattua kyllä
Vtu tää hymyily sattuu

juhapih

Tuota paikkaamista piisas vielä isojen ja pienten paikkojen kanssa.
Mutta välillä piti ulkoilla kelien salliessa.



Nimittäin katon pahat ruosteet ei lähtenyt hiomalla, vaan laitettiin 120 litraa sitruunahappoa hoitamaan homma.




Paikkauksia...



Tässä oli kaksi peltiä päällekkäin...



Pikkupaloja



Isompia paloja...









Muutoksia..

Turvavyön paikkoja tuli lisää...



Akkuteline vaihtoi puolta ja jalatkin meni uusiksi.



Pilkoin yhden poikkipalkin iskarin kiinnityspisteiksi.



Jousitukseen tuli tämmöinen lisä tukijuttu...



Paikoillaan.



VAnteet kävi pulverimaalissa...



Konehuoneeseen tein etupalkkiin AMC-pikkukoppaisen kiinnikkeet mallin mukaan ja tietty koneeseen kanssa. Ja näköjään kaksin kappalein...


juhapih

Etulokarit tulivat siis auton mukana ja olivat varaosa-autosta kotoisin.

Niissä oli paksulti maalia ja toinen oli jo rälläköity puhtaaksi. Aikoinaan niihin oli tehty jo paikkoja, joista yksi jäi jäljelle. Lokareita oli massattu ahkerasti... kauhea putsaaminen ja sitten tietty hiekkapuhallus päälle.

Kantit piti muotoilla SCRamblerin mukaisiksi.



Tämä paikka jäi...



Tässä oli peilin reikä...



Sisäpuoleen maalia. Nuo merkin reijät  täytyi vielä tukkia ja tehdä uudet.



Sitten piti tehdä ehjiin lokareihin reikiä....






Eri vuosimallin osia, niin piti pikkuisen leikellä...



...muuten meni paikoilleen.



Siistin näköinen hiontamaali pinnassaan...


Sleepercooler

Tässä on projektissa kyllä hienoa tekemista :+1:  :+1:
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

juhapih

Kyllä tässä tekemistä piisaa...  >:D

Katto oli aivan kauhea. Aikoinaan jo kauan sitten oli tapahtunut jotakin, että kattoon oli tullut lommoja, osa tosi syviä. Ne oli silloin kitattu. sitten tällä oli ajettu se kolari, jossa oli tainnut tulla lisää kuprua. No tietysti vuosikymmenten säilytyksen aikana oli katolla laitettu jotakin niin, että tukiraudat olivat taipuneet.
Kun olisi tajunnut tuossa hapotuksen aikana tajunnut, että sehän oli paineen alla jo oiennut. Olisi pitnyt vain jotenkin kiristellä sitä... Mutta kun ei, niin ei....

Katto ennen remppaa. Ihan vetelä ja näin paljon lontolla.



Tän verran poiketaan suorasta linjasta. Katto on normisti hieman kaarella, ei kauheasti, mutta kaarella kuitenkin.



Monen päivän tahkoamisen jälkeen katto on tässä kuosissa. Noussut ylös, mutta paikoin on veteliä alueita vielä. Katon sisäjäykisteet puuttuvat vielä.
Tähän hommaan käytin shrinking discä ja vasarointia... JA sitten piti vielä antaa iskuja tippalistojen yläpuolelta kohti keskustaa molemmin puolin. Ja aika lujaa piti lyödä, että lisäsi jännitystä.



Nämä reijät tulivat tuon hapotuksen aikana.



Nämä olivatkin näkyvissä maalin alla...





Pois se mikä pahentaa...



Korjauspintapellin muotoa voi testata toiselta puolelta tehdyllä pakkelinpalalla.



Hitsiä..



Tinaa... tuossa kulmassa oli tehtaalla hakattu iso lommo, kun ei pellit olleet ihan oikealla kohdalla. Ja koko komeus oli peitetty tinalla...



Tolpan reijät korjattuina




Pidin oikomisessa viikkojen tauon, mutta kiristin loputkin heitot pois. Nyt olisi valmis kitattavaksi.



Katto pohjamaalissa juhannuksena 2019.



Ja pintavärissä



Tää oli ihan kauhee homma, meinas mennä hernes nekkuun muutaman kerran...

Lerssinen

Herkempi olis vetäny röplömassa"vinyylit"..

Järki

Näkyy sullakin vasara pysyvän kädessä!
Ja oot siten sitkeempi, kuin pelti. ;D
Aikas hienosti tehty.

Ite oon käyttäny semmosia muotokampoja kaarevuuksien kopioimiseen. Biltemalla oli joskus semosia, joita sai laitettua peräkkäin, ja kulmaa pysty säätämään. Noin puolen metrin mittanen.
Peltiosia tykkään tehdä

BBLate

Lainaus käyttäjältä: Järki - 13 tammikuu, 2020, 23:31Näkyy sullakin vasara pysyvän kädessä!
Ja oot siten sitkeempi, kuin pelti. ;D
Aikas hienosti tehty.

Ite oon käyttäny semmosia muotokampoja kaarevuuksien kopioimiseen. Biltemalla oli joskus semosia, joita sai laitettua peräkkäin, ja kulmaa pysty säätämään. Noin puolen metrin mittanen.
Samaa mieltä, näyttää taito ja kärsivällisyys kulkevan käsikädessä👍

FuryIII 71

1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

juhapih

Kopan korjaamista piisasi vaan...Etummainen palkki oli menny kolarissa solmuun. Ja taisi suurin oikaisu olla tuo kun pajotin sen sopimaan grilliin...



Kulmista se oli revennyt.



TAivuttelin millisestä uudet osat...



...ja hitsasin paikoilleen.



Syyärin palkki oli kanssa kolarissa vääntynyt. Nappasin purkuautosta osan tilalle.



Sopi hyvin kun katkaisi oikeasta kohtaa...



...ja teki tuommoiset liitoskappaleet. Tästä tuli samanlainen kuin AMX/SS kiihdytysautossa Hurstin pajalla tehty. Ja Hurst preppas myös oikeat SC/Ramblerit. No niissä ei vakiona ollut veräjää.



Konehuone valmiina.



Sen verran tuli kasattua, että sain sen pihalle...




juhapih

Noden isompien hommien välissä on tähän tullut tehtyä kaikenlaista "pientä" hommaa.

Äänieristyksiä, kaasupoljin Hornetista, muutkin polkimet tuli kunnostettua, Käsijarrukahvaa ei ollut oikean mallista, joten veistelin sen alumiinsta...



Tommosesta...



Kojelaudan runko tuli putsattua, vanhat muutokset korjattua ja tässä on hiontaväri pinnassa.



Ohjaussimpukka vaihtui 69-malliseen, jossa on tuo turva-akseli.



Ohjausakselin kuoret jäi vanhemmasta mallista ja sissän tuli tuo kasaan menevä akseli. Ja tuo yläosa on normi rattivaihteellisen tötterö, josta poistin karahkan paikan. Sähköt tuli sitten taasen uudemman osista ja Grantin rattisovite.



Kojelaudan pehmusteesta joku oli irrotellut paloja.. ne piti korjata.



Tämmöiset luukutkin pitää SCRamblerissa olla takapenkin takana. Niistä kiinnitetään taka-akselin lisätukivarren kiinnityspalat runkoon...



Sitten tuossa pitää olla skuuppi.

Tästä lähdettiin...



Muoto alkaa hahmottua...




Ekat kuidutukset.



Reunan kasvatusta..



Kittiä...kittiä..kittiä...



Ja maalia...



Ja kuuluuhan tuohon sisäosakin...



Kuitua..




Kittiä... kittiä...




Maalia...




Lämppärikin tuli korjattua..






Järki

Kaikkee sinäkin saat aikaseks.
Itelläkin oli tuommosta kojelaudan paikkuuta. Ostin Harrasteesta Muottisilikoonia, ja sain siihen orkkiksesta pintakuvion. Kuumailmapuhaltimella pieni kohta sopivan lämpöseks, niin sillä muottisilikooninappulalla painelin pintakuvioo kuntoon. Oli hirvikolariauto, enkä viittiny alkaa kojelautaa uusimaan. Rikkoutuneesta tuulilasista oli tullu jälkiä. Sain virheet miltei huomaamattomiksi.
Peltiosia tykkään tehdä

juhapih

 Juu. täytyy yrittää tehdä jotakin ajan kuluksi...

Pikku hommia lisää...

Lämppärin hana tuli tämmöinen uudemman mallinen.



Pensaputki tuli SCRamblerin mallin mukaan kuskin puolelle.



Takaa asti kans. TAvallisissa se menee tuolla repsikan puolen lattiassa ja noin 8 mm paksuna. Tämä on 10 mm  hytikkaputkea. Saakohan tuohon kiinni näitä AN-liittimiä jollakin konstin?



Tämmöinen oli tuo maskin aluspelti. Mutkalla ja ihan kauhee...



Mulla oli tämmöinen ehjä, mutta suuressa viisaudessa leikkelin sen tuohon mun Gasseriin sopivaksi. Eli tein keskelle loven pensasäiliötä varten.

Tämmöisen siis.



Onneksi oli pala tallessa.



Koska takaosa puuttui otin sen tuosta kierosta.



Ja aloin kasaamaan sitä tuossa paikoillaan.



Puuttuva tukikin tuli tehtyä.



Ja valmiina. Ihme juttu, kun kenelläkään ei ollut tuommoista peltiä myydä...




juhapih

No tuon projektin mukana tuli HT-ovet pohjaepoxilla vedettynä.



Sovittelin ne koppaan. Oviaukoissa oli hieman heittoa, kun takalokarithan oli tehty toisen auton osia käyttäen. Saranat olin jo aiemmin kunnostanut.





Repsikan ovi oli vääntynyt yläreunastaan.



Pintapelti oli muhkurainen, joten kutistusta shrinking discillä ja sen semmoista...



Alareunassa oli ruosteita...



JA paikkoja tuli...



Kuskin ovi oli aivan raato. Oiottu joskus aika karskisti ja pelti pilalla koko matkalta.



Tästä uusi...



oikoa piti...



Ja hitsata ruosteet piiloon.







Siinä...



Pohjamaalissa.



ja toinen..




Kurakumitkin tein...



...niittejä ja taustapeltejä myöten....



Pakoillaan.




Molemmat tehdyt kyljet piti putsata ja kiristää...







Ihan ilman kittiä ei pärjää...



...ei vaikka kuinka yrittää.



Ihan kaikkiin paikkoihin ei kittiä vedetty, ettei vaan pääse lohkeamaan...




Ehjiin kylkiin piti sitten tietty alkaa tekemään reikiä.





Järki

Tekemistä näyttää olevan.... Tinauskin hallussa.
Minäkin tein just pari HT:n ovee, mutta oli pikkusen pahemmat kuin sinulla. Neljän viikon työpäivät sain niihin hukkumaan. Onneks sulla nuo nurkkakohdat on suht ehjät. Ne on aika haasteellisia tehdä.
Ihan saa aikansa noissa sinun jutuissaskin kulumaan.
Mulla on semmoset korkeussäädettävät moottoripukit (ollu korigrillinä). Niissä oli mukava pyöritellä ovia. Kiinnitin ne niistä saranoiden kohdista.
Peltiosia tykkään tehdä