Rambler Rogue 1966 alias SCRambler replica

Aloittaja juhapih, 11 tammikuu, 2020, 01:31

« edellinen - seuraava »

juhapih

Meinasin aloitella tuonne OD:lle projektikertomusta tämmöisistä laitteesta, kun vihdoin sain tämän projektin kuvat selviteltyä ulos wanhasta tieotkoneesta. Mutta laitan nyt tänne... Ja laajemmin on tuolla AMC-kerhon sivuilla turinoitu kuvien kera. joitakin kuvia laittelin tuonne OD:n tänään tallilla-ketjuunkin.

Niin mistäs alkais...
Nygrenin Heke löysi kolaroidun, puretun ja 80-luvun alussa hiekkapuhalletun -66 Roguen tuolta Kiikalan maisemista. Hän sitä laitteli ja purki varaosiksi tavallisen, mutta 69 Americanin, jotta saisi puuttuvia peltiosia, koska ajatusena oli romusta tehdä SCRambler replica.




Heken kuvia 2014

Talvella 2018 soittelin Hekelle ja kyselin kuulumisia ja projektin kohtaloa. No sen seurauksena ajelin poikki Suomen Ooppelilla Joensuuhun autoa katsomaan. Ja niinhän siinä kävi, että yhtenä helvetin kylmänä lauantaiaamuna isomman Opelin nokka kohti Joensuuta uudelleen traileri perässä.

Uuteen kotiin



Pieniä välähdyksiä niistä kohdin, mitkä olivat "alkuperäiskunnossa"...























Että tämmöstä... jatketaan tästä tarinaa...

1purehell

Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

juhapih


Jooli

Lainaus käyttäjältä: juhapih - 11 tammikuu, 2020, 16:55Auttoko... eli näkyykö ny?


näkyy jotain 15kpl kuvia, tosin mulla ne näkyi jo aiemmin

Jarde440


juhapih

Näkyykö tää?

Aloitin projektin pohjasta...ei muuuta kuin grilliin.


Jarde440


juhapih

Putsausta ja ruostevikojen sekä puuttuvan palkin tekoa.










Sleepercooler

Tollai käy kätevästi peltihommat kun ei ole mitään tiellä, on muutenkin suhteellisen terveen oloinen koppa!.
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

Gary Grand

AMC-foorumilla tuota seurannut jo pidempään ja on kyllä työn jälki ihan käsittämättömän hienoa.. :o
Jatkoa odotellessa..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

1320

Tää on hieno projekti, tullut itsekin seurattua AMC foorumilla tän rakentumista. Ja hyvä että harvinainen Suomi-Rogue saadaan takaisin liikenteeseen pitkän seisonnan jäljiltä.
Tradition Never Goes Out of Style!

juhapih

Ruosteset palkin päät irrottelin ja putsailin...



Ja tein subframe connectorit...



Helmat olivat saaneet hhiekkaa sisuksensa täyteen ja olivat aika heikossa hapessa.



Myös sisäpuolet olivat puhki..





Helmojen kaikki neljä kerrosta olivat saaneet osansa ruosteesta. Vain paksu sisä vahvike oli selvinnyt.
Leikkelin ne pois, että pääsi tekemään uutta.

Repsikan puoli kaipasi pientä paikkausta



Kuskin puoli huomattavasti enemmän. Tässä sisäpelti korjattuna.



Reikäpelti uusiksi.



Paksu pelti paikoilleen.



Paikkapaloja varaosa-autosta





Repsikan puolelle kanssa reikäpelti



Paksupelti



Pintapeltien tekoa.



Ja hitsattuna



Takakulmat vaati myös huomiota

Piti aloittaa ylhäältä asti...



Ja joka kerros piti muistaa...



Tämä piti tehdä kokonaan uusiksi.



MAllin sai tuosta toisen puolena palasta.



Joka sopi vanhalle paikalleen...



Pintapeltiä piti kanssa nikkaroida.



Taittelut piti tehdä



Toisia suunnitella...



Sovittelua.



Vastapuolelle piti tehdä huoltoa



Sitten kiinni....



...mutta pikkuisen piti korjata naapuria...



Toiselle puolelle kans remppaa.



Lisää peltiä.



Ja hitsiä...



Helmat tuli kuntoon tällä jumpalla.

Sleepercooler

Hyvän näköisiä korjaus paloja,istuvuus luokkaa 10+,eli paremmin kuin tervike pellit.
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

juhapih

Tuossa kopassa oli kaikenlaista muuta paikattavaa...

Lattiassa perusviat...

JAlkatila.



Penkkien alla oli tämmöiset korjaukset...



Lämppärin päällä



Sisälokarissa...



Korvakkeiden kohdalla, siellä täällä...



esim akun alapuolella...



Paikattuja alueita...

Nämä jätin.



Näitä en.







Toinen takahelma oli jo paikattu, mutta siitä löytyi vielä korroosioo...



puts...



och...



plank


Lerssinen

Meleko savotta, jopa mersumiehenä todettua  ;D