Ongelmia kaasuttimen kanssa? Kysele apuja täällä..

Aloittaja HendriXXX, 01 toukokuu, 2020, 08:47

« edellinen - seuraava »

Jussi

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 06 toukokuu, 2020, 01:45se ei tojmi. kiihdytyspumputin ei pumputa kunnolla vieläkään. pulpauttelee vaan joskus edelleen.. ei joka kerta. eikä oikeestaan kunnolla silloinkaan.

eli uudelleen purku ja kasaus edessä.
Onneks siinä ei mee bitti poikittain. Kaikki vaikuttavat on ihan katottavissa. Helppoo.
En varmasti oo.

NonSenCe

niin luulin ittekin ton ekan kerran jälkeen. että yllättävän helposti sujui ja onnistui. bittikaaos olisi pahempi kyllä.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

sössö

kato nyt räjäytyskuvalla että siellä on kaikki osat ja puhaltele jollain paineilmalla kanaviin jotta aukeevat.

Joskus kuusissa kaasareisdsa on ollu jotain koneistus tms. jätettä rööreissä. Mikroautonkinkaasarit täyty avata ja pestä ennen kun niitä pysty käyttämään

NonSenCe

purettu ja kasattu tai siis CC teki ja mä "autoin" vieressä (kiitoksia hälle). mitään vikaa-vikaa ei siitä keksinyt hänkään, vaikka kuinka tutkitiin.

 oikeastaan vain kasattiin takasin nippuun ja vain vielä entistäkin tarkemmin vain säädettiin kohojen korkeudet. -ehkä siitä oli kiinni? ei osaa sanoa.

mutta jotain kai tehtiin oikeammin tälläkertaa.. koska nyt se kiihdytyspumppu työntää ihan kaaren bensaa niinkuin pitäisikin. eikä vain joskus harvoin sellanen vaivalloinen pulautus valuma mitä ennen tuli ..silloin kun tuli. ja tuntuisi toimivan koeajossakin paremmin ei enää "sammahda" kun kaasun polkasee lattiaan.

cc käänteli sitä sytkääkin myös sinne sun tänne. jos vaikka se tekis jotain. ei oikeestaan.

huomenna iltapäivällä kun heräilen voi sitten testata toimiiko se vielä esim 17h seisonnan jälkeenkin vielä.. eli saako auton käyntiin niinkuin pitäisi. epäilen että siihen ryyppyyn tarvii kai kääntää ruuvista lisää kierroksia. 

se perkeleen kallis suutin yms säätösarja kai tarvii ostaa kun taitaa käydä liian rikkaalla kun auto on kierroksilla.  (kolmasosa kaasarin hinnasta)

https://www.holley.com/products/fuel_systems/carburetor_components/jets_metering_rods_bleeds/tuning_and_assortment_kits/parts/1921
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

Jussi

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 06 toukokuu, 2020, 22:52se perkeleen kallis suutin yms säätösarja kai tarvii ostaa kun taitaa käydä liian rikkaalla kun auto on kierroksilla.  (kolmasosa kaasarin hinnasta)
Voithan sä aina viedä sen johkain pajalle, niin saat ton kolmasosan korjattua vähän isommaksi.
En varmasti oo.

sössö

Ja silti joutuu ostamaan sen säätösarjan ja tekemään työn itte.

NonSenCe

mutta sitä ennen pitää kirota pari vuotta kuitenkin sen toimimattomuutta.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

Jussi

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 07 toukokuu, 2020, 03:21mutta sitä ennen pitää kirota pari vuotta kuitenkin sen toimimattomuutta.
En usko. Sun juttujes perusteella ei mee ku korkeintaan kaks viikkoo ku tajuut sen värkin. Kun alat ajatteleen samalla ku tutkit.
En varmasti oo.

sössö

Mulla on vielä mysteeriholleyn lainausmahdollisuus voimassa jollei vaan tolla jostai syystä lähe.

NonSenCe

kyl se alkaa jo kohta hahmottuun mitä se on syöny. muisti jo ulkoon miten se menee osiin. ja nyt jo vähän alkanu miettiin ja tutkiin miten sitä saa säädettyä. löytyi hyvä kuva jonkun tekemästä vertailusta miten mikäkin suutin ja tanko vertautuu toistensa kokoon suhteellisesti..

us parts myy sitä säätösarjaa demon 1921 johonkin 107e+pk. (ongelma on että sen ostaessa on sitten jumissa tän romun kanssa :D on sijottanu siihen taas rahaa kii ni ei voi roskiinkaan heittää. ja ei sitä kukaan haluu ostaa kuitenkaan hahah)

silläkin 120e rahalla kyllä ostaa jo muutaman litran bensaa. ja niillä saisi ajeltua sentään useamman sata kilsaakin.

tosin jos sen säätösarjan kanssa saisi kaasaria laihemmalle ja kulutusta tiputettua esim 15% niin sitten se ostohinta olisi kuoletettu luultavasti jo tän vuoden (tai viimeistään ens vuoden) ajoilla jo.

tän vuoden ajot kun voi jäädä budjetti syistä kuitenkin vähiin, eikä pelkästään coronan aiheuttamien harvempien autotapahtumien takia, tää nykynen nollatunti työtilanne kun ei näytä yhtään helpottavan. edellisviikolla ei ollut mittään, viime viikol oli 3 yötä töitä, täl viikol eikä ens viikol ei näyttäisi olevan mitään tiedossa. eli ei sellasta nyt silti lähes toimivaa kaasaria ala vaihtamaan uuteen (+400e) eikä parin sadan käytettyynkään näillä nollatuloilla, eikä se parin sadan sijoitus sen korjaukseen kuulosta kivalta. tuota satasen sijotusta tosin voi/pitää kylläkin miettiä. (viikon pari ajan pitää kai koeajella ja katsoa toimiiko se edelleen, jos toimii voi sitten säätösarjaankin harkita sijoittaa rahaa.)

harmi kun jenkeissä olisi niitä suuttimia ja tankoja tarjolla yksittäin ostettaen vauhtiputkista (olikos yhteensä alle 20e suutinpari ja tankopari, mutta postikulut järjestään 25e. ja suomen tulliperkele siihen päälle vielä). us parts ei sellasista puhunut mittään.

kun tietää että voisi pelkästään yhtä kokoa pienemmilläkin tangoilla (metering rods) ja kokoa pienemmällä suuttimella saada sen kuluttamaan vähemmän ja laihemmalle.. ei mitään hienostunutta ja harkittua tarkkaa säätöä siis.. pelkällä karkeella arvauksella.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

Jussi

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 07 toukokuu, 2020, 03:45kun tietää että voisi pelkästään yhtä kokoa pienemmilläkin tangoilla (metering rods) ja kokoa pienemmällä suuttimella saada sen kuluttamaan vähemmän ja laihemmalle.. ei mitään hienostunutta ja harkittua tarkkaa säätöä siis.. pelkällä karkeella arvauksella.
Arvaamissysteemi vaatii paljon enemmän kokeilua ja turhaa puuhaa ku ajattelusysteemi.

Ensin suuttimet sopimaan täyskaasulle, sitten neulan paksuudet pintakaasulle ja jouset siihen välin hallintaan. Tää on yksinkertaistettu Rochestermalli, mutta pitäs sopia Edeliliinkin.
En varmasti oo.

sössö

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 07 toukokuu, 2020, 03:45kyl se alkaa jo kohta hahmottuun mitä se on syöny. muisti jo ulkoon miten se menee osiin. ja nyt jo vähän alkanu miettiin ja tutkiin miten sitä saa säädettyä. löytyi hyvä kuva jonkun tekemästä vertailusta miten mikäkin suutin ja tanko vertautuu toistensa kokoon suhteellisesti..

us parts myy sitä säätösarjaa demon 1921 johonkin 107e+pk. (ongelma on että sen ostaessa on sitten jumissa tän romun kanssa :D on sijottanu siihen taas rahaa kii ni ei voi roskiinkaan heittää. ja ei sitä kukaan haluu ostaa kuitenkaan hahah)

silläkin 120e rahalla kyllä ostaa jo muutaman litran bensaa. ja niillä saisi ajeltua sentään useamman sata kilsaakin.

tosin jos sen säätösarjan kanssa saisi kaasaria laihemmalle ja kulutusta tiputettua esim 15% niin sitten se ostohinta olisi kuoletettu luultavasti jo tän vuoden (tai viimeistään ens vuoden) ajoilla jo.

tän vuoden ajot kun voi jäädä budjetti syistä kuitenkin vähiin, eikä pelkästään coronan aiheuttamien harvempien autotapahtumien takia, tää nykynen nollatunti työtilanne kun ei näytä yhtään helpottavan. edellisviikolla ei ollut mittään, viime viikol oli 3 yötä töitä, täl viikol eikä ens viikol ei näyttäisi olevan mitään tiedossa. eli ei sellasta nyt silti lähes toimivaa kaasaria ala vaihtamaan uuteen (+400e) eikä parin sadan käytettyynkään näillä nollatuloilla, eikä se parin sadan sijoitus sen korjaukseen kuulosta kivalta. tuota satasen sijotusta tosin voi/pitää kylläkin miettiä. (viikon pari ajan pitää kai koeajella ja katsoa toimiiko se edelleen, jos toimii voi sitten säätösarjaankin harkita sijoittaa rahaa.)

harmi kun jenkeissä olisi niitä suuttimia ja tankoja tarjolla yksittäin ostettaen vauhtiputkista (olikos yhteensä alle 20e suutinpari ja tankopari, mutta postikulut järjestään 25e. ja suomen tulliperkele siihen päälle vielä). us parts ei sellasista puhunut mittään.

kun tietää että voisi pelkästään yhtä kokoa pienemmilläkin tangoilla (metering rods) ja kokoa pienemmällä suuttimella saada sen kuluttamaan vähemmän ja laihemmalle.. ei mitään hienostunutta ja harkittua tarkkaa säätöä siis.. pelkällä karkeella arvauksella.
jos sulla kuitenkin on aikaa niin tota mun hollikkaa voi kokeilla iha ilmaseks josko sillä sellasenaan saisi jotain hyötyjä. Ei tartte maksaa mitään tai potea syyllisyyttä. Voin ottaa mittojakin siitä esim. pulttijaosta et tiedetään sopiiko se vai ei ja saada sen kulkeutumaan harjavaltaan saakka.

Kun en iha oikeesti tartte sitä mihinkään nyt enkä koko ens kesänä niin saisi ainakin ajokauden ajettua sillä jos se toimii.

NonSenCe

joop. ja se että sen sopivuuden löytää helposti noin vain. hah. aika paljon saa säätää ja testailla että sen sopivuuden löytää perstuntumalta. ei oo lambdoja tms tuossa.. ja niidenkin osto ja asennus maksaa lisää. eli arvailuksi se enemmän menee silti.

tossa demon kaasarissa vaan joutuu koko kaasarin purkamaan pois autosta ja purkamaan osiin jos haluaa ne suuttimet vaihtaa. ne neulat tosin saa vaihdettua päältä helposti.



sitä olis vaan meikäläinen saanut pari vuotta sitten jo hankkia sen remppasarjan ja purkaa sen kaasarin osiin jo aiemmin.

tyhmä olin.

"voihan sillä ajaa ny sit tälläinkin ku se edes jotenkin toimii". kaikkeen tottuu, kunnes menee hermot. ja sitten harmittaa pienikin vastustus kun luulee jo olevansa voitonpuolella, se harmittaa vieläkin enemmän kuin se alkuperäinen vika jota oppi sietään.

ja jos se oli pelkkästä bensantasosta kohokammioissa kii, miltä se nyt vaikuttaisi.. kun muutakaan "vikaa" tai syytä ei löytynyt. kuin että jos se kiihdytyspumpun mäntä jotenkin saisi imastua ilmaa siitä pinnan tasosta johtuen ja siksi ei tee painetta kunnolla. muutaman millin kymmenesosien heitto. (ekalla kerralla oli isompi heitto mutta ei parantunut). eli on pieni mahdollisuus että olisi saanut vian ehkä korjattua ilman rahaa.. pelkällä vaivalla (tai no meni se vanha tiiviste vähän rikki pois otettaessa.. olisi se tarvittu, tai käyttää jotain tiivistemassaa paikkaan sitä.)

eli tyhmä ja laiska ja saamaton olin :D

tykkäsin mielummin ajella silloin kun pystyi, pikkusella käyntiviallakin. eikä halunnut ottaa riskiä että jää auto telakalle pitkäksi aikaa jos siinä käykin jotain lopullista. budjetti ei ois kuitenkaan revennyt mielellään aiemminkaan isompaan "tarpeettomasti aiheutettuun" remonttiin tai uuden ostoon. tarpeellisiin juttuihin voi rahaa heittääkin sen mitä sillä hetkellä on.

toimi se nyt tänään illan päätteeksi aika pitkälti niinkuin kaasarin pitääkin. olen erittäinkin tyytyväinen nytten jo.

 ja ei se oo mun ajeluita estäny ennenkään. (nätisti ajaen toimii, ja kierroksiakin ottaa sen mitä tarvii kunhan ei ole yrittäny liikaa kerralla, ja kylmänä koneena kaadettava bensahörppy kurkusta alas että lähtee käyntiin.. sen jälkeen riittänytkin kun lämpee vähän ja sai bensaa.. loppu päivän toimi siis ok)

joten söss. kiitti mutta emmä oikeestaan tarvi toista arvaus kaasaria kokeiluunkaan toistaseksi. ja tossa edelbrokin imusarjassa oli tupla reiät ruuveille eli käsittääkseni saisi siihen kai kummankin tahansa kaasari tyypin asennettua (square ja spreadbore) ns sisempiä käytän ton demonin kanssa, siinähän on kans molemmat jaot kaasarin rungossa.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

sössö

No, tiiät että sellanen täällä on jos tarttet. O0

Mut paras olisi toki jos se nyt alkaisi toimimaan ton sun kaasarin kanssa.

NonSenCe

jos tarpeeksi kaivan varastoja löydän sen omankin vanhan holleynkin jostain.. se on vain aika syvällä piilossa nykyään.

ja sekin oli 600 tai 650cfm tuplapumppu. joku outo se oli. olisikohan ihan sama laitos kun se sunkin. hahah.

-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-