Bongauksia liikenteessä

Aloittaja 35830_man, 11 tammikuu, 2020, 16:23

« edellinen - seuraava »

Asmo

Lainaus käyttäjältä: LPR - 25 joulukuu, 2025, 15:20Pusla-Taunuksenahan nuo 70-lukuiset tunnettiin. Joka leimalle sai vaihtaa repullisen puslia ja silti jäi pysähdyksen jälkeen keinumaan vartiksi.

Nythän selvisi mullekin että miksi Tane-kerhon lehti on nimeltään Kumipusla-Magazine.

Marklin

sössö

Lainaus käyttäjältä: LPR - 25 joulukuu, 2025, 15:20Pusla-Taunuksenahan nuo 70-lukuiset tunnettiin. Joka leimalle sai vaihtaa repullisen puslia ja silti jäi pysähdyksen jälkeen keinumaan vartiksi.

Ja öljykiulu-OHC kärysi niin, että perässä tulijalla piti olla nasse naamalla.

Kerran oli lähellä tulla Tauno vaihdossa, mutta onneksi ei. V6+C4 oli tekniikka.
ei siinä muuta ongelmaa ole kuin ne isot etukelkan puslat minkä päällä kaikki vaan löllyy, olikohan siellä joku toinenkin ongelmakohta jossain en muista. Uudemmat on koriltaan jäykempiä mitä vanhemmat mikä on siltä osin tosi vetelä.

Marklin

Lainaus käyttäjältä: Marklin - 25 joulukuu, 2025, 09:07Sama juttu.

Meinasin ensin kirjoittaa "sama vika", mutta tarkemmin tuumattuani tulin tulokseen, jotta lieneekö Tanen omistamattomuus kuitenkaan varsinaisesti viaksi laskettava asia....
 :rolleyes:

LPR

Lainaus käyttäjältä: sössö - 25 joulukuu, 2025, 16:37ei siinä muuta ongelmaa ole kuin ne isot etukelkan puslat minkä päällä kaikki vaan löllyy, olikohan siellä joku toinenkin ongelmakohta jossain en muista. Uudemmat on koriltaan jäykempiä mitä vanhemmat mikä on siltä osin tosi vetelä.
Monessa näytti olevan etupyörät lintallaan, kait tukivarren puslatkin oli kulutustavaraa. Ja Sierrassa oli ne takakelkan kumit niin pehmeää, että vaikka leimalle kelpasi, niin takapyöräohjaus oli. Ohittamiseen ei tarvinnu rattiin koskea. Painoi kaasun pohjaan, niin ohjaantui toiselle kaistalle, tasakaasulla meni jotakuinkin suoraan ohi ja moottorijarrulla palasi omalle kaistalle, koko homma siis ratti täysin samassa asennossa.

Esmi

En kyllä muista että oisin yhtään puslaa omaan Taunukseen joutunut vaihtamaan, tosin siitä on aikaa kun sellainen oli 80-luvulla ja 90-luvun alussa se pöllittii,oli melkein 2v kateissa, sain ostettua sen vakuutusyhtiöltä takas,pientä herkistelyä ja konttorilla leima ilman ongelmia,tai oli yks ongelma,Taunus oli vielä vakuutusyhtiön nimissä ja tietysti poistettu rekisteristä, no siirtokilvet ja odottaa että saa vakuutusyhtiö siirrettyä sen mun nimiin ja sitten hakemaan uudet kilvet ja paperit.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Esmi - 29 joulukuu, 2025, 01:39En kyllä muista että oisin yhtään puslaa omaan Taunukseen joutunut vaihtamaan, tosin siitä on aikaa kun sellainen oli 80-luvulla ja 90-luvun alussa se pöllittii,oli melkein 2v kateissa, sain ostettua sen vakuutusyhtiöltä takas,pientä herkistelyä ja konttorilla leima ilman ongelmia,tai oli yks ongelma,Taunus oli vielä vakuutusyhtiön nimissä ja tietysti poistettu rekisteristä, no siirtokilvet ja odottaa että saa vakuutusyhtiö siirrettyä sen mun nimiin ja sitten hakemaan uudet kilvet ja paperit.
Ostin joskus -81 17M tanarin pitkään seisseenä, ei sekään mitää puslia tarvinnu, heti leimasta läpi ja minä sit ajelin sillä Kouvolaan inttiin. Nopeita oli liikkeet vielä sillon, jo intin aikaan möin sen ja siirryin Vauxhalliin. Se olikin kiva vehje ja aika komee britiksi. Vaan ei se perkele lähteny Tikkakosken parkkikselta käyntiin kotiutuspäivänä, kun oli -33C lämpö ulkona. Apuvirtaa sain ja pääsin poistumaan...

LPR

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 29 joulukuu, 2025, 03:17Ostin joskus -81 17M tanarin pitkään seisseenä, ei sekään mitää puslia tarvinnu, heti leimasta läpi ja minä sit ajelin sillä Kouvolaan inttiin. Nopeita oli liikkeet vielä sillon, jo intin aikaan möin sen ja siirryin Vauxhalliin. Se olikin kiva vehje ja aika komee britiksi. Vaan ei se perkele lähteny Tikkakosken parkkikselta käyntiin kotiutuspäivänä, kun oli -33C lämpö ulkona. Apuvirtaa sain ja pääsin poistumaan...

Ei se metritaunus lulla ollutkaan vaan ne 70-lukuiset. Ja siinä välissä oli P7, mikä ei ollut lainkaan Taunus, vaan kulki nimellä Ford 17M...26M. Suomessa kyllä jostain syystä sitäkin kutsutaan usein Taunukseksi.

Pande

Buick LeSabre viimeistä mallisukupolvea eli suunnilleen 2000-2005. Valkoinen ja siisti, jonkun amerikkalaisen dealerin tarra nähdäkseni takaluukussa. Lienee jonkun muuttokuormassa tullut, sillä tuskinpa kukaan asiakseen on tuollaista muuten tänne tuottanut.

Kuvituskuva.

Gary Grand

Eilen töistä ajellessa vastaan tuli iso katuenska :custombike: .. :o Pikkusen kylmäsi jo ajatus moisesta hommasta. :oushit:

Toyopet

Ä:kellä muutama tunti sitten valkoinen ~1970 coupe cadillac.

Äkkiseltään ei kuski näyttänyt tutulta.

TwistOla

Jyväskylässä Seppälän Cittarin parkkiksella joskus klo 11 jälkeen ilmeisesti '70-lukuinen sinivalkoinen kaappi-Transit. Ei ollut possunokka vaan tylppä.

tevo

Punanen 4slähön Mitsubishi Colt 3 ovinen varmari , empä muista millonviimeksi oon nähäny.

Sitte reppeilin huolella Opel Deutchlanderille. Jyrgen ja Hans teheneet parraansa, komiat vanteet oli, hakaristit tuli aatoksiin niistä ..

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: tevo - 03 tammikuu, 2026, 15:03Punanen 4slähön Mitsubishi Colt 3 ovinen varmari , empä muista millonviimeksi oon nähäny.

Sitte reppeilin huolella Opel Deutchlanderille. Jyrgen ja Hans teheneet parraansa, komiat vanteet oli, hakaristit tuli aatoksiin niistä ..
Mitsusta pitää nyt jonkun kaivaa esimerkkikuva.

palontie

Lainaus käyttäjältä: tevo - 03 tammikuu, 2026, 15:03Punanen 4slähön Mitsubishi Colt 3 ovinen varmari , empä muista millonviimeksi oon nähäny.

Mä bongasin sut kun ajoit Soikkarin ääsmarketin ohi.Sitä ihmettelin kun et bongannut mua vaikka olin tokan lähön v70 liikenteessä.