24 lokakuu, 2020, 09:30

Uutiset:


Jarruputkista kymysystä..

Aloittaja HendriXXX, 02 kesäkuu, 2020, 09:09

« edellinen - seuraava »

HendriXXX

Oon vaihtamassa tuohon meiän Craisu wanhukseen kakspiiristä pääsylkkää. Ni semmonen tuli epävarmuus että oliko se nyt se pääsylkän tehostinta lähempänä oleva piiri etujarruille?
Ja sitte se kauimmainen takapiirille?

Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä, mutta funtsin tuossa myös että miksi osaan on tehty niitä pirun spiraaleja niihin jarruputkiin? Ei kyllä tuu muuta syytä mieleen ku että joku värinänvaimennus juttu voi ehkä olla, taitaa näissä sen verran elää koppa että oisko senkin takia..

Mulla ei tuossa alkuperäsessä putkessa ollu spiraaleja, enkä taida laittaa kyllä nytkään ku pikkasen tiukilla tuon jarruputkiaihion määrä mitä tallista löysin. Ei kestäs montaa harjotuspätkää alkaa tekemään täällä mökkiolosuhteissa..  ;D
Tarjoo vaikka bisse täällä!!   :cheers:

Camino79

Kyllähän ne spiraalit on juurikin sitä varten että rungollisessa autossa joissa sylkkä on korissa ja seuraava tukipiste rungossa niin kumityynyjen aiheuttama liike saadaan jakaantumaan siten ettei putkeen kohdistuisi murtumia aiheuttavia kuormialiikkeitä. Mutta onkos sulla jo unibody se craisu vai onko siinä erillinen runko? Mulle noi moopparit on edelleen vähän hepreaa  :))
GM only 😉

HendriXXX

Eikös nää -60 tai -61 unibodyyn siirtyny.. imperial tais sitte -67 siirtyä.  :thinking:

Pikasesti auton alle kurkattuani päädyin unibodyyn eli ei oo niin nuukaa sitte vissiin kiekurat..
Tarjoo vaikka bisse täällä!!   :cheers:

Camino79

Lainaus käyttäjältä: HendriXXX - 02 kesäkuu, 2020, 09:31Eikös nää -60 tai -61 unibodyyn siirtyny.. imperial tais sitte -67 siirtyä.  :thinking:

Pikasesti auton alle kurkattuani päädyin unibodyyn eli ei oo niin nuukaa sitte vissiin kiekurat..

Juu sillon ei oo niin justiinsa  :D
GM only 😉

Kalu

Ja etummai lähtö etupiiriin ja takimmainen, eli lähinnä tehostinta takapiiriin. Mimmiälest...

Gary Grand

Jos se on rumpu/rumpu-jarruilla niin ei taida olla väliä meneekö edestä taakse, vai päinvastoin. Jos toisessa päässä on levyt, niin sitten rumpu-piirille on yleensä "Residual valve" pääsylinterin lähdössä, joka jättää piiriin pienen paineen.
Levujarru ei palaudu, jos se vena sattuu sen piiriin.
It´s just a matter of time they add the word "Syndrome" after my last name.

JAMANT

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 02 kesäkuu, 2020, 09:45Ja etummai lähtö etupiiriin ja takimmainen, eli lähinnä tehostinta takapiiriin. Mimmiälest...
Yleensä just toisinpäin, mutta poikkeuksiakin löytyy...

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 02 kesäkuu, 2020, 09:45Ja etummai lähtö etupiiriin ja takimmainen, eli lähinnä tehostinta takapiiriin. Mimmiälest...
Lainaus käyttäjältä: JAMANT - 02 kesäkuu, 2020, 11:06Yleensä just toisinpäin, mutta poikkeuksiakin löytyy...
Juurikin levyjarrullisissa takapään jarrut lähtee niinkuin Jamantti tuossa sanoikin. Rummullisissa on vaihtelua..
It´s just a matter of time they add the word "Syndrome" after my last name.

Mecki

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 02 kesäkuu, 2020, 09:45Ja etummai lähtö etupiiriin ja takimmainen, eli lähinnä tehostinta takapiiriin. Mimmiälest...

Toisinpäin.

M: Jaa myöhästyin.

Mecki

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 02 kesäkuu, 2020, 11:06Jos se on rumpu/rumpu-jarruilla niin ei taida olla väliä meneekö edestä taakse, vai päinvastoin. Jos toisessa päässä on levyt, niin sitten rumpu-piirille on yleensä "Residual valve" pääsylinterin lähdössä, joka jättää piiriin pienen paineen.
Levujarru ei palaudu, jos se vena sattuu sen piiriin.

Levyjarrullisen sylinterissä etu- eli levyjen piirillä, (eli takimmainen säiliö) on myös isompi tilavuus kompensoimaan palojen kulumisesta johtuvaa suurempaa nesteen tarvetta.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Mecki - 02 kesäkuu, 2020, 11:27Levyjarrullisen sylinterissä etu- eli levyjen piirillä, (eli takimmainen säiliö) on myös isompi tilavuus kompensoimaan palojen kulumisesta johtuvaa suurempaa nesteen tarvetta.
Kyllä.
Sama tilanne säiliöiden tilavuuden suhteen on muuten 4xlevyjarrullisissakin vehkeissä, eli takapiirille on pienempi säiliö.
Niissä kun on yleensä reilusti pienemmät männät, niin tilavuuttakaan ei tarvita niin paljon.
It´s just a matter of time they add the word "Syndrome" after my last name.

Kalu

No jopas puhuin palturia. Pitääpi tarkistella muistanko väärin vai onko aina tullu laitettua väärin. 3 viimesint autoo sylkkä lattian alla sojottaa taakkeppäi, liekö tuo sitten sekottaa aivotukset...

HendriXXX

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 02 kesäkuu, 2020, 11:06Jos se on rumpu/rumpu-jarruilla niin ei taida olla väliä meneekö edestä taakse, vai päinvastoin. Jos toisessa päässä on levyt, niin sitten rumpu-piirille on yleensä "Residual valve" pääsylinterin lähdössä, joka jättää piiriin pienen paineen.
Levujarru ei palaudu, jos se vena sattuu sen piiriin.
Rumpu/rumpu tää on. Laitan nyt noin että tehostinta lähempi menee eteen. Putket jo vedin niin, jos ei toimi ni vaihetaan sitte toisinpäin.

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 02 kesäkuu, 2020, 11:31Sama tilanne säiliöiden tilavuuden suhteen on muuten 4xlevyjarrullisissakin vehkeissä, eli takapiirille on pienempi säiliö.
Niissä kun on yleensä reilusti pienemmät männät, niin tilavuuttakaan ei tarvita niin paljon.
Näkyy olevan tuo tehostinta lähempi säiliö hieman isompi näköjään.

Vittu taas noiden putkikartioiden kans, jokusen harjotuskartion joutu taas tekee ennenku pääs taas jyvälle..
Tarjoo vaikka bisse täällä!!   :cheers: