Ruhalan Romun muita rojekteja

Aloittaja juhapih, 17 kesäkuu, 2020, 10:28

« edellinen - seuraava »

wiku

Lainaus käyttäjältä: juhapih - 08 toukokuu, 2025, 23:55Laitoin Sundancerin kattopalaan nuo verhoilut paikoilleen "väärillä" ruuveilla... Pitää löytää koristeprikkaruuvit. No eivät nyt pyöri tallilla tiellä, kun ovat paikoillaan ja kattopala myös. Tuossa palassa pitäisi olla prässätty  hieno kuvio. Hieman kuin noissa muissa verhoiluissa...



Purin tuon kattokehikon irti kankaasta. Tein testin ja sain kankaan osumaan turvakaaren reunaan. Pitää nyt vaan varrota lämpöisempiä kelejä, niin laitan katon kuntoon.
Moi, pistä yv:tä jos sellaisia koriste/kartioaluslevyjä tarvitset. Löytyy hapokkaana M4 koossa muutamia tuhansia.

Markok

Lainaus käyttäjältä: wiku - 09 toukokuu, 2025, 13:02Moi, pistä yv:tä jos sellaisia koriste/kartioaluslevyjä tarvitset. Löytyy hapokkaana M4 koossa muutamia tuhansia.

Laitoin yv.n myös näistä.

juhapih

Kaivelin tänään Latolöytö Hornetin tuolta tallin perukoilta. Sitä on muutaman kerran ajettu tallista ulos ja takaisin vuosien aikana, mutta tänään ajoin tuonne vanhaan talliin. Tarkoitus olisi saada korjattua pakoputkisto. Viime suvena tuli Ruåttin tuliaisena muutama putki.


juhapih

Tänään irrottelin tuon huonosti istuvan ja vuotavan teelmän nimeltä pakoputki...

Mittailin uuden osia ja osien paikkoja. Samalla kokeilin tuota takaylitystä paikoilleen. Menee hienosti tuolla akselin, tankin ja jousen välissä. Tehdasosa on aina tehdasosa...



Kummallisin juttu tuossa putkessa oli se, että se roikkui alkuperäisissä kiinnikkeissä. Tarvikeputket lähentelee tankkia tuossa kulmassa, mutta tämä ei.



Ja putkesta näkyy vai tuo pieni töpö, joka sulautuu hyvin helmapellissä olevaan pikkuiseen loveen.



Tuo puskuri on kyllä aika kaamea...

juhapih

Nyssi on uutta putkee Hornan alla. Putsasin ruosteet pois loppukäyrästä ja laiton sinkkimaalia pintaan.



Tuossa on mutka oikeeseen suuntaan eli kohti kardaania ja sitten koneeseen. Jatkoa ei syntynyt, koska koneen lähtöputken päähän pitää hommata S-mutka... Mutta nyt ei mene kohti lattiaa pitkin ja kohti maata...



Eilen hieman kokeilin jotakin uutta... Aattelin testata viivan piirtämistä. Tässä ekat jäljet...  :P




juhapih

Viimeinen puuttuva linkki pakoputkeen tuli illansuussa valmiiksi. Paras aika lorvittiin tuolla Mobilian Swäpissä...



Sitten vielä on saumojen hitsaus, hionta ja maalaus. Ja loppukasaus tietty.

juhapih

Oho, onpas aikaa viime päivityksestä. Kaikkee on puuhattu, mutta tulosta ei ole syntynyt.

Hornan pakoputkea on taannoin hitsailtu ja hiottukin, mutta palat on irti vielä. Nappasin yhtenä päivänä pyöränkaarilistat kontista ja sovittelin niitä. Takalistat oli aika heikossa kunnossa. Kolhittu kunnolla lyttyyn. Listat on kootut teokset, hommailtu sieltä täältä. Yksi taisi olla auton omia, siitäkin oli leikattu pala pois.

Tuossa toinen lista jo naputeltuna ja toinen ei.



Ja sitten molemmat hiomakoneella hiottuna ennen kiilloitusta.


juhapih

Projektoitu hieman tuota ranchia.

Tuosta alkoi uuden romukuorman kasaaminen.



Viimeinen kuorma navetan vintistä poistumassa. Jäljelle jäi jotakin puurojua. Alakerrassa vielä kamaa.
Preluden katto ja 944 Possun pakoputkia. Turbon putkisto taisi olla.



No sain jotakin valmiiksi.



Painepesurilla jäkälät ja sammalet pois, sitten hiomakoneella pinnat kuntoon ja uusi puuöljy. Vanhasta tuli kuin uutta.



juhapih

Tänä aamuna aktivoiduin tuon Sundancerin kattohommaan.

Liimaa menossa kohteeseen.



Ja muutaman tunnin ahkeroinnin jälkeen katto on paikoillaan. Vain niittejä peittävä musta kangaserkkari puuttuu.






juhapih

Meinasin aloittaa puusouvin tänään, mutta oli niin "kylet kippeet", ettei kannattanu...

Kasasin kuitenkin pakoputken Hornaan ja keräsin taas romukuormaan täytettä. Vielä pitäsi ajaa äitemuorin muorilan pihasta villliintynyt nurmikko. Mutta kärrin valo on sekaisin, nekin pitäisi vielä rassata...

Hornan kaasarin otin irti ja kotiin putsausta varten. Ei kunnolla ota kierroksia.


juhapih

Nonni, nyt on melkein 2,5 vuoden urakka ohi: navetan parvi ja alakerran lato on tyhjätty. Purkumiehet saa tulla.

Alakerta.



Vintti...





Latolöytö Horna on taas pyörillään, mutta ei vielä tullut kotitalliin.


juhapih

Autojen tetristä tehty... että on saatu tämä ruåttin mätärööri ulos säilytyspaikasta ja tuotua tuonne ranchin tallille... jatkotyöstöä varten...




juhapih

Nonni, pääsin tätä jo purkamaan. Tuossa välissä tehty polttopuita, ajettu nurmikoita ym muuta kesäpuuhaa.

Sisältä on jo lähtenyt "turhaa" kamaa pois.





Talli ja peräkontti täyttyneet...



Osa tavarasta on raggarihommissa menneet pilalle, joten kaikelle ei löydy enää käyttöä, ikävä kyllä.

Autossa on ollut joskus hieno plyysisisustus... ja kunnon reteot...



Hämmästystä herätti se, ettei tässä ole ollut avattavia takasivulaseja. Luulisi, että tän hintaluokan pelissä olisi... Ruuveilla kiinni korissa. Se sopii tulevaan suunniteltuun käyttöön.



Uskottava se on, kun varaosakirjakin sen kertoo...



Ruoste on tätäkin nakertanut. Takalasin alapuolelta irtosi lasin levyinen kehyksen kiinnitysreunapelti...



Kattoverhoilu on huomattavasti parempi kuin tuossa ajoautossa. uudella samettiverhoilulla saa ihmeitä aikaan.
Noista takasivulasin tiivisteistä ei saa enää ihmeelläkän korvaavia ajoautoon... Repsikan puolen katon reunan muoviosa oli revitty irti ja väännetty mutkalle. Koetan se oikoa saunassa ja laittaa ajoauton rikkinäisen tilalle.



Takapanelista lähti valot. Sisempi vasen oli  kiinni Bosticilla, koska kiinnitystapi olivat murtuneet irti... muut sentäs irtosi tavalliseen tapaan.



Vielä on irroteltavaa, joten puuhaa piisaa, ennen kuin alkaa totisempi homma tän kanssa.

juhapih

Tänään oli suuria suunnitelmia purkuhommissa...

Tyhjäsin kontin ja katon osista ja aloitin takalasin irroitushomman. Lasi oli ollut joskus irti ja liimattu kovettumattomalla massalla. Sitä olikin sitten sisällä ja ulkopuolella, kun oli vuosien varrella lässähtänyt ja levinnyt. Veistelin ulkoa ja sisältä räkää pois ennen kuin sain ylänurkasta narun läpi ulkoa sisälle. Sillä sitten leikkaamaan lasia irti. Aikaa meni 2,5 tuntia.



Paksulti massaa...



Lasi lähti ehjänä!



Rälläköin pistehitsisaumoja näkyville ja myös tuon helma seudun...



Ideana oli paljon paljon enemmän...

juhapih

Sport Eagleen tuli uudet kummit... 205/60-15. Ei ihan alkuperäinen 195/70-15, mutta lähelle. Nämä mahtuu kääntymään alkuperäisellä vanteella edessä.