Matti's garage

Aloittaja MJF, 17 maaliskuu, 2021, 15:08

« edellinen - seuraava »

slant sickness

Tekstimuotoinen on tosi hyvä. Elämä on liian lyhyt videopätkien katseluun.
T-Dart, dinosaurus joka ryhtyi vegaaniksi. Vaimitensenytoli?

MJF

Voisimme siis vetää johtopäätöksen että tekstille on lukijansa, videoille katsojansa ja oletan että kuville myös riittää katselijoita. Jatketaan siis siihen malliin  ;D
Mopar on parsa

Anza

Kyllä! Hyvää settiä, lisää päivityksiä.
Seikkailija ja runoilija, omega male

MJF

Kaikenlaista muuta hommaa on taas ollut, ei oo niin paljoa talliin kerennyt. Sen verran kuitenkin että nyt tämä neliovinen tekele liikkuu omin voimin  :mosh:

Kardaaniin piti vaihtaa takaristikko, Coronetin perässä kun oli iso yoke ja kardaanissa pikkuyoke. Sekaristikko siis paikalleen. Konehuoneeseen tarvi lähinnä vähän sähköjä. Sisältäen sytytspuolen. Jakajankansi oli tullut murjottua rikki jossain kohti ja palasia oli myös jakajan sisällä keskipakopainojen välissä. Pientä purkuhommaa siis oli siellä. Nesteet sisään ja känytiin. Tavoitteena oli siitää ajamalla säilöntäpaikkaansa, mikkään ei vituta niin kuin siirrellä autoja jotka ei ominvoimin kulje. Ja tämäkin on kasassa muutamalla heftillä, yhdellä itseporaavalla ruuvilla, jesarilla ja mustekaloilla  :riot: Tavoite täyttyi vaikka laatikosta oli öljyt niin vähänä ettei meinannut liikkua eikä enempää ollut kotona... Jälkeenpäin kävin jo lisäämässä öljyä ettei seuraavalla siirtokerralla ole sama edesså.




Mopar on parsa

slant sickness

jos jossakin vanhassa neliovisessa Belvederessä on kaikki aidon R/T:n pinta- ja pohjapellit paikattuina ja siinä donorissa ties miten uustuotetut, niin kummassa on enemmän R/T:tä tallella?
T-Dart, dinosaurus joka ryhtyi vegaaniksi. Vaimitensenytoli?

MJF

Myönnetään että R/T:ssä ei hirveästi orkkispeltiä ole enää mitä siinä on tehtaalta lähtiissä ollut.

Aspenista tuli eilen semmonen vaihtotarjous että päätin tarttua siihen, ei näytä rahalla ostajia olevan nyt liikkeellä. Rahaa ei tarvinut käyttää vaihtokaupassa, meni ihan päikseen kun puolimatkassa tavattiin. Itse kauppatapahtuma meni niinkuin kahden harrastajan välillä menee. "tuossa on avaimet, käytkö koeajolla?" "Emmäätiiä, haluaako rouva käydä?" "Tuossa Aspenin avaimet, käytkö sää kokeileen?" "Pääsittehän te tänne asti, on se silloin kunnossa" Kotia ajeltiin sitten -99 Lincoln Navigatorilla. Tuleepahan nyt kokeiltua tämmöinen vieraan konsernin autokin saako näistä näppylöitä. Katotaan nyt meneekö heti jälleenmyyntiin vai ajeleeko hetken ensin

Mopar on parsa

Kustom STW


MJF

Mopar on parsa

MJF

Yhtenä päivänä joutessani kattelin taas Coronetin titleä ja googlettelin omistajaa. Suomeksi siis kyyläsin facesta. Joskus aiemminkin etsin, mutta oli niin paljon saman nimisiä ettei silloin sattunut kohdalle. Nyt sattui, Richard oli nimellä Rick facessa. Yövuorossa ollessa lähetin yöllä viestiä Californiaan ja ei mennyt tuntiakaan niin tuli vastaus.

"Sounds like you have our old car. My wife thinks we have some pictures but we would have to search for them. It won't be many. Do you have a current picture? We would love to see it. We are also curious how it ended up in Finland"

Läheteltiin sitten kuvia puolin ja toisin, nämä kuvat on öbaut vuosituhannen vaihteesta. Vinyylikatto on lähtenyt jo silloin ja nökyy hyvin että takalasin ympärystä on hyvin ruosteessa. Se onkin pahin ruostepaikka koko autossa tällä hetkellä. 90-luvun alussa olivat ostaneet ja 2004 myyneet paikalliselle häiskälle joka ei ole enää ottanut omiin nimiinsä. Keulapellit on ainakin vaihtunut tässä välissä ennen kuin tuli Suomeen, tänne tullessa oli eri väriset keulapellit.


Mopar on parsa

FuryIII 71

Mitä herra tuumasi tulevasta "identiteetin vaihdosta"?  ;D
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

MJF

Taisi järkyttyä kun ei kommentoimut mitenkään  :iiiiik:
Mopar on parsa

MJF

Ihanaa Chargeri ihanaa, tämä projekti pääsi taas työnalle.




Mopar on parsa