Ajoneuvot sijoituksena

Aloittaja Pertti K, 27 syyskuu, 2021, 14:05

« edellinen - seuraava »

kuutio

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 29 syyskuu, 2021, 15:00Lainaan nyt vähän itseäni toisesta ketjusta, mutta eikö vain, eikö ole ollutkin hyvä sijoitus. ;D
Eli tiedät että joku on maksanut noin paljon
All work and no play makes Jack a dull boy.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: rb - 29 syyskuu, 2021, 16:45Voitot tai tappiot realisoituu vasta myytäessä...
Historiallinen tuotto ei ole tae tulevasta.
Sijoita vain sen minkä olet valmis häviämään.
Ja mitä niitä nyt oli...
Tiukasti aisalinjalla.

redneck1

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 29 syyskuu, 2021, 16:51Eli tiedät että joku on maksanut noin paljon
Ei vielä, mutta uskon että ostaja kyllä löytyy.
En vastaa trollauksiin ja paska jauhaamiseen.

Camino79

Onks tää nyt se legendaarinen "matikka nelonen mutta uskonto vahva kymppi"?  :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D

sössö

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 29 syyskuu, 2021, 14:59Periaatteessa ok pointti paitsi että siitä unohtuu valtion ja yleisen "hyväksynnän" ajaminen tauluja/hevosia rangaistaviksi. Eli sinällään vastaavaa arvonalenemaa ei ole ollutkaan odotettavissa kuin vanhojen autojen kanssa ja tässä tapauksessa se vaikuttaa myös niiden kannattavuuteen sijoituksena/investointina. Eli sinällään käyttövoima-asiat ei ole kovinkaan offtopiccia tässä aiheessa  :thinking:
ihan yhtäläillä taideteosten arvostus, hyväksyttävyys tms. on vaihdellu ajassa. niinkun arkkitehtuurin ja vähän kaiken, varmaan teollisen muotoilunkin mitä autot edustaa. Bensaa tulee saamaan aina sen verran että niitä sijoitusautoja saa siirreltyä sen verta mitä niitä nyt tarvii siirrellä.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: sössö - 29 syyskuu, 2021, 17:26ihan yhtäläillä taideteosten arvostus, hyväksyttävyys tms. on vaihdellu ajassa. niinkun arkkitehtuurin ja vähän kaiken, varmaan teollisen muotoilunkin mitä autot edustaa. Bensaa tulee saamaan aina sen verran että niitä sijoitusautoja saa siirreltyä sen verta mitä niitä nyt tarvii siirrellä.
Samaa mieltä. Veikkaan että kehitys on siihen suuntaan että sijoitusautojen kermainen kärki erottuu vielä entisestään ja loppujen hinnat ainakin suhteessa ellei absoluuttisestikin laskee.

Ei oo kyllä tainnut vaikka höyrykoneidenkaan hinnat hirveästi raketoida, periaatteessa niilläkin pystyy ajamaan mutta hirmu vaivalloista.
Tiukasti aisalinjalla.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 29 syyskuu, 2021, 17:30Samaa mieltä. Veikkaan että kehitys on siihen suuntaan että sijoitusautojen kermainen kärki erottuu vielä entisestään ja loppujen hinnat ainakin suhteessa ellei absoluuttisestikin laskee.

Ei oo kyllä tainnut vaikka höyrykoneidenkaan hinnat hirveästi raketoida, periaatteessa niilläkin pystyy ajamaan mutta hirmu vaivalloista.
harrastus ja sijoitustoiminta pitäs erottaa toisistaan tässäkin, jollain 20l sadalla kuluttavalla autolla hupiajo ei ole sijoitustoimintaa vaikka auto sellaseenkin soveltuisi. Se on harrastustoimintaa...ja harrastustoimintaan ei välttämättä tarvita bensaa kunhan joku keksii jonkun toisen polttoaineen, tai pystyy tarjoamaan järkevän hintaisia ja toimivia sähkömuutoksia. Kaikkee muutakin harrastetaan piipusta ladattavista musketeista höyrykoneisiin ja maamoottoreihin, mitään noista ei näe missään päivittäisessä elämässä. Hevosiakin joku harrastaa.

Höyrykonehomma sama, varmasti on jotain aikalaiskoneita mitkä on historiallisesti jotenkin tärkeitä ja siten rahallisestikkin arvokkaita. Niidenkään hintaan ei vaikuta se että on vaivalloinen käyttää, koska sitä ei ole tarkoitus käyttää. Harrastajat erikseen, ne käyttää niitä mutta se ei enää olekkaan sijoitustoimintaa. Se on harrastustoimintaa.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: rb - 29 syyskuu, 2021, 16:45Voitot tai tappiot realisoituu vasta myytäessä...
Tämä! Pyynti- ja myyntihinnan ero voi olla karu.
Siksipä en taida luopua ihan helpolla omista katiskoista.. :))
No, Capricella tekis ihan tiliäkin! :o
Muita ei taida kukaan huolia mun käsittelyn jälkeen.. :shitfan:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

redneck1

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 29 syyskuu, 2021, 18:42Tämä! Pyynti- ja myyntihinnan ero voi olla karu.
Siksipä en taida luopua ihan helpolla omista katiskoista.. :))
No, Capricella tekis ihan tiliäkin! :o
Muita ei taida kukaan huolia mun käsittelyn jälkeen.. :shitfan:
Äläs nyt, sun Jeepistä näyttää tulevan maailmanluokan vehje. ;D Enkä tarkoita yhtään ironisesti. Jos viimeistelee ulkonäön edes kohtalaiselle tasolle niin voisi se Jeep mennä isoilla markkinoilla hyvinkin kaupaksi. Suomessa sen sijaan ei saa myydyksi mitään poikkeavaa, jos ei hinta ole ostajan mielestä kohdillaan.
En vastaa trollauksiin ja paska jauhaamiseen.

Poju

Lainaus käyttäjältä: sössö - 29 syyskuu, 2021, 17:26ihan yhtäläillä taideteosten arvostus, hyväksyttävyys tms.

Taideteosten arvostus riippuu kummallisesti siitä, onko taiteilija elossa vai jo edesmennyt.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Poju - 29 syyskuu, 2021, 20:21Taideteosten arvostus riippuu kummallisesti siitä, onko taiteilija elossa vai jo edesmennyt.
Ei taida paljon auton muotoilijan elossaolo vaikuttaa?

Jaaniin uksittaistapauksissa ehkä.
Tiukasti aisalinjalla.

Smirkelimies

Rattorien nysvääjät on ihmeissään ulkomaisten ostajien aktivoitumisesta: Britit ostaa koviin hintoihin Fordson Coynteja ja Manueleja. Itäblokkiin ostellaan Zetoreita ihan käyttökoneiks.

Ja Tsekit alkanu tyhjentää Suomea harvinaisemmista Jawoista, ainakin 500 kuutioiset ja SixDays menee hyviin hintoihin.

rb

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 29 syyskuu, 2021, 20:43Ja Tsekit alkanu tyhjentää Suomea harvinaisemmista Jawoista, ainakin 500 kuutioiset ja SixDays menee hyviin hintoihin.
Jaa..  ??? ......... Sikskö ne haluu noista hylsyistäkin helvetisti rahaa.

https://www.nettimoto.com/jawa/cz/2591005

Jawa CZ
1963

2 800 €



No mut noille tuskin sitä nuorempaa harrastajapohjaa meillä Suomessa ilmaantuu, joten hyvä että perikunnat saa ne sitten muualle kaupaksi...

Poju

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 29 syyskuu, 2021, 20:30Ei taida paljon auton muotoilijan elossaolo vaikuttaa?

Jaaniin uksittaistapauksissa ehkä.

Varmaan riippuu ihan muotoilijan tuotoksista. Esimerkiksi Edselin suunnittelija oli flopin jälkeen muistaakseni 13 vuotta Britti-Fordilla vastaten useamman onnistuneen täkäläisen mallin muotoilusta.
Bunkie Knudsen puolestaan oli muotaakseni sekä muotoilija että myöhemmin ainakin Pontiac-divisioonan johtaja.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Poju - 29 syyskuu, 2021, 21:14Varmaan riippuu ihan muotoilijan tuotoksista. Esimerkiksi Edselin suunnittelija oli flopin jälkeen muistaakseni 13 vuotta Britti-Fordilla vastaten useamman onnistuneen täkäläisen mallin muotoilusta.
Bunkie Knudsen puolestaan oli muotaakseni sekä muotoilija että myöhemmin ainakin Pontiac-divisioonan johtaja.
Pompsahtiko niiden hinnat kun heittivät lusikan nurkkaan? Vai ovatko vielä kuvioissa?
Tiukasti aisalinjalla.