Boss Hoss diesel ”Flirtin’ with disaster”

Aloittaja Harri S, 04 lokakuu, 2020, 18:08

« edellinen - seuraava »

slant sickness

MP25 näyttelyssä jää tosiaan riski, ettei uupunut messuvieras tungoksessa huomaa laitetta lainkaan. Kaapelitehtaalla riski tähän olisi ollut pienempi, suorastaan olematon.

Mut hyvä, että joku messureissu kuitenkin on tulossa.
T-Dart, ahdistunut ja alkoholisoitunut autovanhus. 883/1200/turbo, sporttisempi Sportster.

samulis

Ensimmäinen ja ainut syy raahata hanuri MP25 messuille.
Missä muualla tätä on mahdollista nähdä?
Lainaus käyttäjältä: Harri S - 17 lokakuu, 2024, 20:39En kilvitä vaan todennäköisesti myyn KKS 2025 jälkeen joko kokonaisena tai osina pois muiden prokkisten rahoittamiseksi ja koska mm. säilytyspaikka on sen mukaan ajoitettu.
Mikä on KKS 2025?

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: samulis - 07 tammikuu, 2025, 12:56Ensimmäinen ja ainut syy raahata hanuri MP25 messuille.
Missä muualla tätä on mahdollista nähdä?Mikä on KKS 2025?
kustom kulture


Sinnekin taisi syy lähteä jäädä nyt pois.

Jää mopo näkemättä livenä.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Harri S

Katotaan nyt saanko esim. yhdistettyä kuljetuksia mutta MP messujen Petrol Circus on ainakin varmistunut.

Tänään tein keskiseisontatuen teleskooppikammen.
Ostin Puuilosta 19mm huonekaluputkea ja 12mm umpirautaa sekä romulaatikosta pätkät alumiinia ja pienempää huonekaluputkea. Noista tarvikkeista tein seisontatuelle teleskooppikammen jolla takapyörän saa kokonaan ilmaan jotta takapyörää ja samalla syylärin tuuletinta voi pyörittää moottorin käydessä parkissaollessa.

Kampi on tehtävä riittävän vahvaksi jotta se kestää taittumatta raskaan prätkän vääntämisen seisontatuelle, eli ilmaan.
Teleskooppi siksi että sen saa painettua lyhyeksi jotta se mahtuu kääntymään pakoputken viereen ajoasentoon.

Ensiksi vahvistin tuon 19mm alaputken hakkaamalla sen sisälle koko mitalle tuota ohuempaa huonekaluputkea. Tällä sain tukevan ja paksuseinämäisen alaputken jonka sisään 13mm umpitanko mahtuu liukumaan. Putken alapäähän sorvasin alumiinisen holkin jonka iskin paikalleen tiukalla sovitteella. Holkin ulkopinnan sorvasin 24 milliseksi eli seisontatuessa olevan hitsatun tarkkuusteräsholkin sisämitalle. Kammen sovitteet on niin tiukat että putkea ei voi purkaa muuten kuin halkaisemalla. Alumiiniholkin ulkopinta puolestaan ilman sovitetta jotta sen saa tarvittaessa nyppästyä kokonaan pois esim. näyttelyn ajaksi, rungon visuaalista ilmettä häiritsemästä.









13mm umpitangon sorvasin ohuemmaksi alaosan 100mm matkalta lukuunottamatta jotta sain pujotettua siihen pienen stoppariholkin jonka puolestaan upotin tuon vahvistetun alaputken yläpäähän tiukalla sovitteella ja niittasin sen kiinteäksi osaksi alaputkea. Sitten vaan alakautta umpitanko  alaputken sisälle ja kammen nupiksi sorvasin alumiinista pienen kuoppapäisen dieselmännän joka puolestaan koputin tiukalla sovitteella sisätangon päähän. Kampea ei saa enää purettua osiksi muuten kuin väkivaltaa käyttämällä. Kammen jatkoliitokset on limittäin noin 100mm matkalta joka tekee jatkoliitoksista riittävän tukevat.
Kiillottelin sorvissa kangen pinnat ja männän satiiniksi.









Ruiskutin pintaan kerroksen kirkaslakkaa ruostumista ehkäisemään ja lakan kuivuttua pääsin testaamaan kampea.
Yläasennossa kampi on takaviistossa ja ala-asentoon se mahtuu juuri ja juuri sujahtamaan lyhennettynä kytkinkopan ja pakoputken kapeaan väliin. Siksi keskiseisontatukea tehdessä tukeen hitsatun holkin kulma piti määrittää tarkasti myös sivusuunnassa.
Kampi on pitkänäollessa kevyt käyttää ja keskiseisontatuen holkkiin teen vielä kierteet stoppariruuville jolla kammen saa lukittua keskiseisontatuen holkkiin kiinteäksi osaksi niin kampi pysyy ajaessa paikallaan eikä tipu tärinästä tielle.







Kampi on riittävän raskas jotta keskiseisontatuki pysyy ajossa ylhäällä ilman mitään lisäjousia. Toimii tarvittaessa myös teleskooppipamppuna.
Pyörän rakenteluvaihe tuli valmiiksi ja jäljellä on enää putsailua ja kiillottelua.
Päätoiminen harrastaja

Valde

Ei ota pakoputkeen lepoasennossa tuo varsi?

Upeaa tekemistä.
Takavetopihtaaja

Harri S

Päätoiminen harrastaja

Mudracer

Nousi niskavillat pystyyn kun kattoin öljypohjaa. Olen onnistunut sellaisen rikkomaan kiveen mökkireissulla "mettän" kautta oikaistessa lankkukyljellä.
X

Harri S

Tää onki moottorpyörä ja jäykkäperäinen eli ei enduromalli. Maavaraa enemmän kuin HD:ssä.
Päätoiminen harrastaja

Teippi-Mikko

no voi harmi ettei nähdä kustom kulturessa, tuskin tulee lähdettyä vakiomopoja kattelemaan.

Harri S

Laitoin tämän myyntiin tänään kun näyttää että logistiset haasteet kaataa kevään näyttelyesiintymiset ja visiossa olleen hengen muuttuminen lihaksi on mulle näissä tärkeämpää kuin ajetut kilometrit.
Tein pikaisesti myös muutaman minuutin esittelyvideon laitteesta.







Päätoiminen harrastaja

samulis

Ootko ajanu tolla kertaakaan? Mitä sä olit ajatellu hinnaks?

Harri S

Tuli talvi vastaan ennen valmistumista.
Muutaman tonnin haluan siitä kun oli lopulta melkoinen työmaa.
Päätoiminen harrastaja

Rojektori


Harri S

Näissä harrastusjutuissa on ihan hyvin jos saa edes omansa pois.
Päätoiminen harrastaja

LPR

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 25 tammikuu, 2025, 20:42Näissä harrastusjutuissa on ihan hyvin jos saa edes omansa pois.
No se olis huippua, harvemmin edes omiaan saa.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20