Boss Hoss diesel ”Flirtin’ with disaster”

Aloittaja Harri S, 04 lokakuu, 2020, 18:08

« edellinen - seuraava »

Harri S

Tänään pääsin taas rakentelemaan koska viime viikolla saapui jalkatappien kumit ja takavalo.
Halusin tähän tietynlaisella kuviolla ja tiettyä mallia olevat jalkatapit joten nettietsinnän kautta löytyi sopivalla kuviolla olevat motskarin kahvakumit ja vaihdepolkimenkumit. Otin molempia kaksi paria jotta sain jarrupolkimeen kaksi kumia rinnakkain ja jalkatappeihin molemmista pareista ne suuremmalla halkasijalla olevat eli kaasukahvan kumit.
Paineilman avulla kumit meni 30 millisien jalkatappien päälle ja jarrupolkimeen rakensin sopivan pultista, prikoista ja muttereista.





Takavaloksi halusin sopivanpitkän, lokasuojan sisään mahtuvan valaisimen ja nettihakujen jälkeen malliksi valikoitui 24 ledin lisäjarruvalo. Myös ajovalossa on ledipolttimo.
Leikkelin pahvista mallin telineestä joka tulee kiinni lokasuojan sisälle strutsien takimmaisten pulttien alle.
Pahvimallin mukaan naputtelin pellistä telineen johon tein sivuille jäykistepokkauksia ja jonka maalasin ensiksi mustaksi ja viimeistelin lopuksi vielä ryppymaalilla.













Sitten vaan johtojen vedot ja liitos akun kohdalle, piiloon satulan alle.
Sopivan mittaisen valon löytäminen oli hieman hankalaa mutta onneksi yksi malli täytti pituus- ja muotokriteerit.
Takavalon teline toimii myös kuralippana ja peitelevynä.

Päätoiminen harrastaja

Dustu

Pahoittelen etukäteen topicin sivuraiteelle ohjaamista. Mutta mun mielestä tossa jotain Harrimaista omintakeisuutta : https://www.facebook.com/reel/1081751586811822 
Jos se ois parempi se ois pilalla

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Dustu - 16 lokakuu, 2024, 11:34Pahoittelen etukäteen topicin sivuraiteelle ohjaamista. Mutta mun mielestä tossa jotain Harrimaista omintakeisuutta : https://www.facebook.com/reel/1081751586811822 
Komea laite! 8)
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

palontie

Eniten vituttaa kaikki.

rb

Harrin silmä on pettämätön.

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 22 syyskuu, 2024, 15:20

Koska todellakaan ei ole helppoa tuon malmimöhkäleen ympärille saada asioita mittakaavaan.
Mut niin ne vaan tossa on.
Mikään ei näytä liian suurelle, tai liian pienelle, vaan kaikkien osien mitoitus on just niin kun pitää.. 

slant sickness

Noi muut osat paitsi diesel ja voimansiirto taisikin tulla yhdestä ja samasta Softailista, jonka numero on emäputkessa. Eli sit vaan muutoskatsastamaan...

Meneekö moottoripyörästä käyttövoimavero, jossei kulje bensiinillä?
T-Dart, ahdistunut ja alkoholisoitunut autovanhus. 883/1200/turbo, sporttisempi Sportster.

Harri S

Ei pidä paikkaansa.
Vain emäputken valuosat ja pätkät putkea on softailista ja muokatut taka-akselin valuosat Yamahan Wildstarista.
Kaikki muu on itse tarkkuusteräsputkesta ilman mitään piirustuksia tai malleja väännetty.
Prätkässä ei ole valmiina mitään runkonumeroa eikä rekiseröitynä dieselveroa. ~3200€ veroilla saa omavalmisteena kilpiin.
En kilvitä vaan todennäköisesti myyn KKS 2025 jälkeen joko kokonaisena tai osina pois muiden prokkisten rahoittamiseksi ja koska mm. säilytyspaikka on sen mukaan ajoitettu.



Päätoiminen harrastaja

Kalu

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 17 lokakuu, 2024, 20:39En kilvitä
Joskus tossa funtsin et mihin tossa kilven ees laittais, no teipattuna nahkatakin selkään vois olla paras eikä näin rikkois fillarin linjoja...

Harri S

Oli mulla tarkoitus laittaa takavalon alle kilpitelinekin mutta se jäi kun ei oo tarkoitus kilvittää.

Pyörä pyydettiin tänään mukaan MP 2025 messuille sinne rakennettujen osastolle Petrol Cirkukseen ja soppariin luvattiin myös logistisia apuja joten siitä tuli nyt uusi maalipiste ja samalla pieni stressikerroin kun kaluston taso on siellä aika kova.
Päätoiminen harrastaja

samiralfey

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 24 lokakuu, 2024, 17:16Oli mulla tarkoitus laittaa takavalon alle kilpitelinekin mutta se jäi kun ei oo tarkoitus kilvittää.

Pyörä pyydettiin tänään mukaan MP 2025 messuille sinne rakennettujen osastolle Petrol Cirkukseen ja soppariin luvattiin myös logistisia apuja joten siitä tuli nyt uusi maalipiste ja samalla pieni stressikerroin kun kaluston taso on siellä aika kova.
Kova on kyllä tämäkin.
Pontiac, köyhille mutta ylpeille.

bukero

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 25 syyskuu, 2024, 21:59


on kyllä erittäin onnistunut kokonaisuus,  puuttumatta siihen missä ajassa tehty/missä olosuhteissa tehty.
aivan käsittämätön suoritus...
ei onnistuis yhtään paremmin joiltain
occ-sopperi-viiksiniekoilta.
mutta että jossss, mmmmm..näyttelyyn... niin
voisiko tuo ajovalo olla sijansa taaempana ja ehkä hieman ylempänä.
tämä toki vain omakohtainen näkemys/mielipide/hajatelma. O:-)
näitähän meillä mitään (aikaan) saamattomilla riittää.

Harri S

Kiitos. Valoa on tuon lainauksessa olevan kuvan oton jälkeen jo siirretty hieman taaksepäin.
Riitti että taivutti murjotun kiinnikeraudan takas alkuperäiseen muotoon. Nää lähikuvat vääristää muotoja huonompaan suuntaan. Pyörä on paremmman näköinen luonnossa kuin lähikuvissa.

Päätoiminen harrastaja

Ramppa33

Hienoa tekemistä kyllä! Ensimmäinen viesti tälle foorumille ja nimenomaan näiden Harri S:n rakentelujen takia aikoinaan rekkauduin (tämä kommentti ei sisällä minkäänlaista homoeroottista värinää).

Sen verran jos utelen, että onko pyörällä otettu vielä koeajoa ja löytyykö hehkulle merkkivaloa?

Harri S

Kiitos. Kaikki merkkivalot on vielä johdottamatta ja ajamaan en ole päässyt kun sijainti on hieman hankala koeajoja varten. Ihan ajokuntoinen tämä on, vaatii enää löpöä tankkiin.
Päätoiminen harrastaja

Harri S

Niin se vaan aika kuluu ja enää vajaa kuukausi MP 2025 näyttelyyn jossa on präkän julkinen ensiesittely, Kaapelitehtaalle en laitetta tuo kun en saa tätä sinne millään siirrettyä.
Aikaa on kulunut joten pieni ryhtiliike projektissa on siis paikallaan.

En teetä tähän mitään tankkitarroja tai merkkejä. Paras juttu on sellainen että puolet tavan tallaajista kävelee laitteen ohi eikä kiinnitä siihen mitään huomiota.

Tänään kävin ostamassa tarvikkeita ja tein sähköt loppuun.
Halusin sellaisen päävirtakytkimen joka on helppo ja nopea käyttää ja sopii tyylillisesti laitteeseen. Eli ostin samanlaisen kierrettävän kytkimen jollaista olen käyttänyt mm. diesel Blazerissa ja diesel Caminossa. Vihreä mutteri katkaisijassa on myös värin puolesta oikeanlainen. Juottelin maattokaapeliin liittimen ja porasin päävirtakatkaisijaan kierteet jolla kaapelin saa siihen kiinni 8mm pultilla. Vihreä mutteri toimii prätkän virta-avaimena. Akun seutu jää paljaaksi kun teknisiä yksityiskohtia ei ole tarkoitus piilottaa.





Ongelmat noissa juontaa juurensa siihen että jätetään se mutteri liian löysälle ja silloin kytkimen eriste sulaa pois liitoksen kuumetessa ja päävirta ei enää katkeakaan. Tässä päävirran päälläolon kuulee ja näkee kun pumput hurisee ja paneelin merkkivalot palaa.
Seuraavaksi nimittäin rakensin johdotukset ja valot sekä öljynpaineelle että lataukselle. Käytin Harrikan omaa merkkivalosarjaa johon ymppäsin pari 12V polttimoa kantoineen joihin tulee johdotukset sekä lataussäätimeltä, pääsulaketaulusta että ÖP-anturilta.

Vaikka tämä on dieselmoottoripyörä niin tankkipaneelin takaosa ja akun seutu on johdotuksia ja erilaisia komponentteja täynnä.
Sähköt tuli valmiiksi ja toivottavasti asensin tankkipaneelin tämän rakentelun suhteen viimeistä kertaa paikalleen.
Tovin startatessa ÖP-merkkivalo sammui mutta käyntiin en tätä ennen näyttelyä laita ettei pakoputket sun muut nokeennu. Vihreä valo on lataukselle ja punainen öljynpaineelle.
Laite vaatii enää naftaa tankkiin jolloin pääsee ajelemaan.







Ostin tänään myös tarvikkeet seisontatuen teleskooppikammen rakentelua varten. Kampi kulkee mukana myös ajossa omalla paikallaan.
Päätoiminen harrastaja