Keskustelua määräaikaiskatsastuksen tarpeellisuudesta.

Aloittaja leemu, 13 tammikuu, 2020, 06:25

« edellinen - seuraava »

JiiTee

Kuukauden sisään käynyt konttorilla neljällä eri vehkeellä ja jokaisella kerralla pelli auki. Ei mulla muuta...  :))

Springer

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 07 lokakuu, 2022, 16:41Olkoon runkonumero vaikka kuljettajan perseessä, mutta ei katsastuksessa olla konepeltiä avettu.
No, jos akku on konehuoneessa niin sen kiinnitys kuuluisi katsastuksessa tarkistaa. Kyllä minun autoista on aina konepelti ollut auki katsastuksessa.

LPR

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 07 lokakuu, 2022, 16:41Olkoon runkonumero vaikka kuljettajan perseessä, mutta ei katsastuksessa olla konepeltiä avettu.
Katsastaja on toiminut määräysten vastaisesti. Täällä joku taisi taannoin linkittää muitakin vastaavia tapauksia.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

redneck1

Seuraavaksi koitetaankin toista asemaa. Seuraava katsastus tulossa ensi kuussa.


Eikö uutisissa juuri ollut joku Jaguari jossa oli nyrkin kokoisia reikiä pohjassa ja katsastettu melkein äskettäin? Erilaista kohtelua löytyy, vaikka tuo ei voi kyllä pelkästä vahingosta johtua.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 07 lokakuu, 2022, 17:40Seuraavaksi koitetaankin toista asemaa. Seuraava katsastus tulossa ensi kuussa.


Eikö uutisissa juuri ollut joku Jaguari jossa oli nyrkin kokoisia reikiä pohjassa ja katsastettu melkein äskettäin? Erilaista kohtelua löytyy, vaikka tuo ei voi kyllä pelkästä vahingosta johtua.
Ei tietenkään..
Siellä päin on rikollisia muuallakin kuin pankissa. O0

Rikollisia, joka puolella rikollisia.. :o
No, onneksi ei meilläpäin. 8)  Jos se onkin Suomen Chicago? O0
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

redneck1

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 07 lokakuu, 2022, 18:07Ei tietenkään..
Siellä päin on rikollisia muuallakin kuin pankissa. O0

Rikollisia, joka puolella rikollisia.. :o
No, onneksi ei meilläpäin. 8)  Jos se onkin Suomen Chicago? O0
En kyllä kiinnittänyt huomiota missä päin se Jaguar oli katsastettu. Vaikka siellä teillä päin?

Ainakin täällä päin meno on välillä kuin villissä lännessä. Lännessähän täällä ollaankin Suomen karttaa katsomalla.

Miten olisi vaikka Suomen Detroit?

Antti

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 07 lokakuu, 2022, 17:40Eikö uutisissa juuri ollut joku Jaguari jossa oli nyrkin kokoisia reikiä pohjassa ja katsastettu melkein äskettäin? Erilaista kohtelua löytyy, vaikka tuo ei voi kyllä pelkästä vahingosta johtua.
Uutisia en ole tästä nähnyt, mutta kyllähän tämä uutiskynnyksen ylittäisi.
Pohja aivan läpilaho ja 4kk sitten leimattu. Herää vain kysymys että paljonko tämmösiä paskakasoja ois liikenteessä jos ei olisi katsastuspakkoa. (Tai kaikki katsastajat yhtä leväperäisiä kuin tämän kohdalla)

https://www.nettiauto.com/jaguar/s-type/13163805






Rusty

Vito sai tänään tuoreen leiman. Ja pelti avattiin vaikka onkin arvoauto.
Ah, ahtaita aikoja.

A.Naali

Lainaus käyttäjältä: Antti - 07 lokakuu, 2022, 19:52Uutisia en ole tästä nähnyt, mutta kyllähän tämä uutiskynnyksen ylittäisi.
Pohja aivan läpilaho ja 4kk sitten leimattu. Herää vain kysymys että paljonko tämmösiä paskakasoja ois liikenteessä jos ei olisi katsastuspakkoa. (Tai kaikki katsastajat yhtä leväperäisiä kuin tämän kohdalla)

https://www.nettiauto.com/jaguar/s-type/13163805







Joskus aikanaan kaverin faija osti 124 Mersun joka oli joku kuukausi sitten leimattu.
Haettiin pois, kaveri veti Tampere riksu välin sillä kaasupohjassa. 200d, eli vauhti kävi välillä jopa yli 140km/h.

Alettiin sitten ihmettelemään, kun kolahtaa vaihteenvaihdossa, tunkattiin vetokoukusta ylös. Takakelkan etukiinnityksiä ei ollut, kelkka pääsi etupäästään alas vapaasti. Samalla selvisi mikä naputtaa moottorijarrutuksessa, kelkka laski senverran että kardaani tapasi tukilenkin ja kardaanin paino oli sillä kohtaa, niin naputti.

Hitsattiin uudet korvat, aloin kaivelemaan savea takaloksuista, lopetin, kun huomasin että siellä ei ollut peltiä vastassa.

Kuskin helma sentään oli korjattu. Noin 50cm leveä pellinsoiro oli hitsattu helman yläreunasta kiinni, taitettu alle ja heppailtu sinne minne sattui osumaan.

Tunkilla ollessa ihmettelin, että takavalot istuu huonosti. Koko takapää pullistui nostettuna ainakin 4cm, mutta toki vetäytyi muotoonsa kun laski alas... :o

No kaveri ajoi melkeen leiman loppuun ja myi ostohinnalla tummalle pojalle.

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 07 lokakuu, 2022, 15:42Eipä ole ollut mitään mitä konehuoneesta olisi pitänyt tarkistaa.
Äkkiä tulee mieleen ainakin konepellin lukitusmekanismi ja tuulihaka, akun kiinnitys, jarrunesteen kunto ja määrä, jarruputket, moottorin öljy-/polttoainevuodot, moottorin kiinnitys, ohjauslaitteiden kiinnitykset ym. kolari- ja paloturvallisuuteen sekä mahdollisiin ympäristöhaittoihin liittyvät asiat...

manha

Useamman sadan auton leimanneena,tuon rotelon lisäksi vain Sumbeam Imppistä, ei katsuri  konepeltiä aukaissut...



...mutta en muista heidän myöskään koskaan kyselleen akun sijaintia,mikäli se ei konehuoneessa ole sijainnut(vaikka sen kiinnitys kuuluukin tarkistus kohteisiin).

 Mutta se että katsuri istuisi vain vieressä koeajon ajan,olisi kelvannut itsellenikin monta kertaa...etenkin sintterikytkimisellä laatikoilla varustetuissa kilpureissa,joiden vaihdekaavio ei välttämättä ole totutun kaltainen.Dynolta lähtemisyritykset kun venyvät useampaan minuuttiin,saattaa punoittava niskaisen inspehtööriin rauhoitteleminen leimamyönteiseksi,olla tekemätön paikka ;)
Ajettavaksihan ne on tehty !!

Janne-Pekka

Kyllä tienpäällä liikkuu paljonkin pohjaltaan pehmeitä rakkineita jos pohjamuoveja raottaa..
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.
Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Dodge B150 -84 Daily driver
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

redneck1

^Tässä kuukausi sitten oli kotitiehaarassa joku muovinen pohjapanssarin pala ja joku tiiviste rengas. Tiedän että tie on huonossa kunnossa, mutta yllättävän usein saa siivoilla auton osia keskeltä tietä. Meinaan se tiiviste voi olla melko tärkeä toiminnan kannalta. :D  Kaikenlaisia pieniä metalliklipsejä, muttereita, Fordin keulamerkkejä ties mitä löytyy välillä. Unohtamatta kapseleita jotka usein on joku siirtänyt tien sivuun näkyville.

Marklin

Lainaus käyttäjältä: manha - 08 lokakuu, 2022, 06:52Mutta se että katsuri istuisi vain vieressä koeajon ajan, olisi kelvannut itsellenikin monta kertaa...etenkin sintterikytkimisellä laatikoilla varustetuissa kilpureissa, joiden vaihdekaavio ei välttämättä ole totutun kaltainen. Dynolta lähtemisyritykset kun venyvät useampaan minuuttiin, saattaa punoittava niskaisen inspehtööriin rauhoitteleminen leimamyönteiseksi, olla tekemätön paikka ;)


Eikä se välttämättä vaadi noinkaan eksoottisia laitteita.
Muistan kun Faija näitä inssien ajosuorituksia aikoinaan manaili käytyään kuorma-autojaan katsastamassa.

tevo

Khyll noile yli 30vuotta vanahoile romuille pittäis joka puolevuojenvällein olla tarkistus.. vähintään..
Romminmyynti IKEAan