Unelma-autot ja sairaat perversiot

Aloittaja Gary Grand, 02 marraskuu, 2020, 14:19

« edellinen - seuraava »

sämpy

Vähän tämäkin on samaa airflow linjaa, tuli tosin melko samoihin aikoihin että onko kopio vai vaan ajan trendi.

Mun pitäis siirtää tuollaisen aihio vanhan kämpän tallista tänne uuteen. Runko ja tekniikka jo matkasi.

perversioista puheenollen, tuo on niitä harvoja autoja joissa kokeiltiin ns. "DuBonnet" -eturipustusta.

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 19 elokuu, 2022, 14:52Vähän tämäkin on samaa airflow linjaa, tuli tosin melko samoihin aikoihin että onko kopio vai vaan ajan trendi.

Mun pitäis siirtää tuollaisen aihio vanhan kämpän tallista tänne uuteen. Runko ja tekniikka jo matkasi.

perversioista puheenollen, tuo on niitä harvoja autoja joissa kokeiltiin ns. "DuBonnet" -eturipustusta.
Mikä hitto tuo on? Joku asentanut kuplan etuvalot ja Fiat Topolinon maskin sitikkaan?

Pande

Eikös tuo Sämpyn auto ole Fiat Millecinquecento. Taisi olla ajan trendi, sillä siitä taas tulee mieleen aikakauden Pösöt joissa useammassakin mallissa oli samoja piirteitä.

Pande

Ja Pösöllä taas oli tuohon aikaan myös sarjavalmisteisena ihan nykyaikaisia periaatteita noudatteleva peltikattoavoauto, parikymmentä vuotta ennen Amerikan Fordia. Sitä nyt taas en tiedä mikä tässäkään hommassa on ihan ensimmäinen tekijä ollut. Kannattaa olla varovainen kun jonkun julistaa "ensimmäiseksi", kun aina tuppaa jostakin löytymään joku vielä varhaisempi vaikka mistä asiasta olisi kyse.

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: Pande - 19 elokuu, 2022, 15:15Eikös tuo Sämpyn auto ole Fiat Millecinquecento. Taisi olla ajan trendi, sillä siitä taas tulee mieleen aikakauden Pösöt joissa useammassakin mallissa oli samoja piirteitä.

kokoluokka pienempi?

Pande

Lainaus käyttäjältä: leivonharri - 19 elokuu, 2022, 15:23kokoluokka pienempi?
Juu siis toi mun laittamani kuva on Pösö 402 joka on pykälää isompi kuin Fiat 1500. Pösöt 202 ja 302 olisi lähempänä tuollaista Fiiua.

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: Pande - 19 elokuu, 2022, 15:27Juu siis toi mun laittamani kuva on Pösö 402 joka on pykälää isompi kuin Fiat 1500. Pösöt 202 ja 302 olisi lähempänä tuollaista Fiiua.
ahaa, ok, nyt meni jakeluun (ehkä)

Jarona

Lainaus käyttäjältä: Pande - 19 elokuu, 2022, 15:19Ja Pösöllä taas oli tuohon aikaan myös sarjavalmisteisena ihan nykyaikaisia periaatteita noudatteleva peltikattoavoauto, parikymmentä vuotta ennen Amerikan Fordia. Sitä nyt taas en tiedä mikä tässäkään hommassa on ihan ensimmäinen tekijä ollut. Kannattaa olla varovainen kun jonkun julistaa "ensimmäiseksi", kun aina tuppaa jostakin löytymään joku vielä varhaisempi vaikka mistä asiasta olisi kyse.

Laitoin tällaisesta kuvan tuonpuolleiseen jokunen vuos sitten, Malagan automuseosta moisen bongasin.
Oli siellä saksanseijojakin:

Jarona

Mutta se mikä eniten sykähdytti:

Iskä vierellä.

Jarona

tevo

Jarona

Siellä Malagan automuseossa oleva Gulldwing mersu on halpa kopio, tai saattaa olla myös kallis.
Ihmettelin kun ovien kevennykset olivat kaasujousia, niitä niissä ei ollut alunperin.

Jarona

Kalu

Jarona