Kiinan ilma ja vesi "webastot"

Aloittaja Kyrpov, 12 joulukuu, 2020, 10:17

« edellinen - seuraava »

DX

puunpoltosta ei oo tullu oikke tehtyä minkäänlaista korvienvälitilastoa, mutta että viime vuonna tosiaan sähvöö kulu toi 4000 kWh ja ööliä paloi rapiayt 500 litraa, niin jos käyttää tota suoran sähkön kulutusta energiantarpeen kivijalkana tiedostaen että viime talavi oli pitkä ja kylymä,
niin ehkä  1000 kWh energiasta tuli puusta, mitä sitten lie pinomotteina, ei sitä kummiskaan kovin paljoo palanut, lähinnä kokkailuun sähköuunin sijasta ja loput silkasta pihtailusta,

esmes auton esilämmittämisessä, että lämmittää pelkän mosan maks sinne nopeesti nousevan käyrän keskivaiheille tai korkeintaan hieman yli ja pukee kunnon talvirytkyt päälleen hytin saunaksi lämmittämisen sijaan,
varsinnii jos ikkunat valmiiksi kirkkaana.
pankaa tuo suosikkeihinne pahan päivän varalta, tai liittykää vaik heti. https://pottupotero.forumotion.eu/

world is crumbling down, i don't know how to act anymore

LPR

Lainaus käyttäjältä: Anza - 26 marraskuu, 2024, 07:26Eli sähköpatteri kierrättää sisäilmaa, mutta palaminen vaatii uutta korvausilmaa. Olipa puu tai diesel kyseessä.

Tuli heti mieleen että tekis pakoputkesta ja ilmanotosta sisäkkäiset putket, niin sais esilämmitettyä happea palamiseen.
Mulla on pakoputken läpivienti tehty noin. Pääosin paloturvallisuuden takia, että läpiviennissä on jäähdytys, mutta esilämpiää paloilma siinä sivussa.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Anza

Onko miten pitkät pakoputket kelläkin? Eikös se jotain sormen paksuista haitariputkea ole?

Alkaako nokeamaan jos liian pitkä pakari? Ettei jaksa työntää pihalle.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Anza - 26 marraskuu, 2024, 13:14Onko miten pitkät pakoputket kelläkin? Eikös se jotain sormen paksuista haitariputkea ole?

Alkaako nokeamaan jos liian pitkä pakari? Ettei jaksa työntää pihalle.
Mulla on melko lyhyt pakoputki, olisko vajaan metrin. Tiedän joillakin useamman metrin pituisia olevan, kunhan on sitten paksumpaa putkea. Jollakin oli muistaakseni jotain kierresauma ilmastointiputkea vai olikohan rännin syöksytorvea. Jollakin on
tavan pakoputkikamaa.  Samalla saa pakokaaujen lämmön talteen sisälle
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

DX

mulla  ehkä jopa 1,5m orkkis 25 millin ruttuputkee, rapiat metrin sisällä, toimii vielä ongelmitta, pajalla on hieman yli 2 metriä, eka joku 40 senttiä ruttuputkea ja jatkeena 25mm jappia nosto-oven alahuulen alta, mutta siinä jo huomaa täydellä teholla töhöttäessä, että seos on vähän rikkaan puolella, niin siinä sais olla tuplaputki.
pankaa tuo suosikkeihinne pahan päivän varalta, tai liittykää vaik heti. https://pottupotero.forumotion.eu/

world is crumbling down, i don't know how to act anymore

Lerssinen

Lainaus käyttäjältä: DX - 26 marraskuu, 2024, 09:27done, ottaa paloilman ulukoa, pakoputken palosuojaläpivienti on pakaria suurempi putki jonka laipallisesta sisäpäästä horii paloilman ja samalla jäähdyttää läpiviennin sisäpään lämpötilan noin kädenlämpöseksi, imuilma vuorostaan jotain 30 asteista ja tämä aikalailla säästä riippumatta.



Löytyy valmiinakin karavaanipuolelta esim trumaticin "lämmönvaihdin".

Lerssinen


palontie

Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 26 marraskuu, 2024, 18:03Löytyy valmiinakin karavaanipuolelta esim trumaticin "lämmönvaihdin".

Sama kävi mielessä.
Eniten vituttaa kaikki.

Anza

Mulla jäi TDI moottorista lämmönvaihdin ja egr. Kumpaakin vois kokeilla. Egr nyt jo muutenkin pakokaasusta nesteeseen tyylinen kenno ja näyttäis noi vevorin myymät lämmönvaihtimet olevan just samanlaisia kun toi vag keksintö. Tosin tuollainen suora putkenpätkä kyl taitaa olla helpoin ja toimivin ratkaisu, jos kerran viilenee parin metrin matkalla.

LPR

Kaverilla oli muinoin vanha iso linja-auton ilmawebasto tallilla. Pakoputkena oli ainakin 5-7 metriä sellaista vanhaa lämpöpatteria, pyöreä putki, missä oli peltirivoitus ulkopinnassa. Hyvin toimi ja hyvin antoi pakoputkikin lämpöä talliin.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Jussi

Lainaus käyttäjältä: LPR - 26 marraskuu, 2024, 12:03Mulla on pakoputken läpivienti tehty noin. Pääosin paloturvallisuuden takia, että läpiviennissä on jäähdytys, mutta esilämpiää paloilma siinä sivussa.
Tein kanssa jo sillon aikaa sitten veneen Weballe pakoputken sillai, et imuilma otettiin pakoputken ympäriltä läpiviennistä. Tuntu varsin puuveneessä ihan sopevalta. Eikä kiinnityslaippa koskaan kuumennukaan.
Siinä isossa 9kW Webassa oli joku 35mm pakorööri ja oli sitä joku 2-3m. Isolla teholla osas pitää meteliä, vaikka siinä tuli äänenvaimenninkin asennussatsissa mukana.
En varmasti oo.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 27 marraskuu, 2024, 03:01Tein kanssa jo sillon aikaa sitten veneen Weballe pakoputken sillai, et imuilma otettiin pakoputken ympäriltä läpiviennistä. Tuntu varsin puuveneessä ihan sopevalta. Eikä kiinnityslaippa koskaan kuumennukaan.
Siinä isossa 9kW Webassa oli joku 35mm pakorööri ja oli sitä joku 2-3m. Isolla teholla osas pitää meteliä, vaikka siinä tuli äänenvaimenninkin asennussatsissa mukana.

Wallaksessa on läpivienti jo tehtaalaisenakin sellainen, että ottaa paloilman pakoputken ulkopuolelta. Koko pakoputki on kaksikerrosputkea.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

DX

Lainaus käyttäjältä: Anza - 26 marraskuu, 2024, 20:39Mulla jäi TDI moottorista lämmönvaihdin ja egr. Kumpaakin vois kokeilla. Egr nyt jo muutenkin pakokaasusta nesteeseen tyylinen kenno ja näyttäis noi vevorin myymät lämmönvaihtimet olevan just samanlaisia kun toi vag keksintö. Tosin tuollainen suora putkenpätkä kyl taitaa olla helpoin ja toimivin ratkaisu, jos kerran viilenee parin metrin matkalla.

joo, kyllä ainakin sähkö-jappi, köykämiiniä kun on, luovuttaa lämpöö aika noileesti,
sanosin notta jos 3 metrin 32 millisen kangen laittaa pakariksi, niin ei putkesta juur kättä lämpösempää enää tule ja siihenhän saa valmiita kurveja kyllä jos edestakasin haluaa venkoilla, muistaa vaan askarrella pientä viettoa alespäin ettei kondenssivesi kerry putkeen.

E: jaa lerssinenhän asian yllä olevalla videolla jo toimittikin  mukavan lepposalla kerrontatyylillään.

ja kyllä kai sieltä pakosauhuista usiampi prossa, kymmenenkin on otettavissa talteen, että jos laite on jatkuvasti käytössä, niin talavitasolla puhutaan jopa kymmenistä litroista
pankaa tuo suosikkeihinne pahan päivän varalta, tai liittykää vaik heti. https://pottupotero.forumotion.eu/

world is crumbling down, i don't know how to act anymore

leemu

Mulla on pyörinyt nurkissa jokusen vuoden jo tuollainen 5kw ilmapuhallin jota olen suunnitellut jumbo-ransittiin.
Kerran se jo oli pienen testiajon verran asennettunakin, mutta sittemmin tila tarvittiin muuhun käyttöön.

Nyt on taas vähän tapetilla asentaminen ja olen miettinyt ilman ottamista ulkoa lähinnä kosteuden poiston kannalta.
Lueskelin ketjun lävitse ja ymmärsinkö @Kyrpov kokemukset oikein, että löyly loppuu kesken jos koittaa pakkasilmaa lämmittää?

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: leemu - tänään kello 12:53Mulla on pyörinyt nurkissa jokusen vuoden jo tuollainen 5kw ilmapuhallin jota olen suunnitellut jumbo-ransittiin.
Kerran se jo oli pienen testiajon verran asennettunakin, mutta sittemmin tila tarvittiin muuhun käyttöön.

Nyt on taas vähän tapetilla asentaminen ja olen miettinyt ilman ottamista ulkoa lähinnä kosteuden poiston kannalta.
Lueskelin ketjun lävitse ja ymmärsinkö @Kyrpov kokemukset oikein, että löyly loppuu kesken jos koittaa pakkasilmaa lämmittää?
Niin näköjään oon sanonut. Ihan en kaikkea muista enää miten pelas. Saahan sen liki pakaria otettua jos ei muuten.
Sinä vain