1920 Willys-Overland Touring car

Aloittaja fileeraus, 18 joulukuu, 2020, 04:31

« edellinen - seuraava »

Wilburi

Vtu tää hymyily sattuu

fileeraus

Nyt on katsastettu hemille!  8)

Ja suoraan konttorilta kohti Ruotsia ja tietenkin västeråsiin  8) Ei mennyt taas yhtään täpärälle  ;D

- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582

Zephyr

Näkyy matka sujuvan, kopioitu netistä, googlen käännös





Plötligt händer det. 😉 Vi skulle ju bara handla men då gled detta fräna ekipage in på parkeringen. Tufft med en ovanlig Willy -29 kaross å Hemi. 👍 Självklart måste det dokumenteras. 😎 Det visade sig vara två trevliga finska rodders 🇫🇮 som skulle åka vidare till Västerås och Skultuna. Besiktigad härom dagen, kul med yngre rodders tycker jag. 👍🤗

fileeraus

Lainaus käyttäjältä: Zephyr - 04 heinäkuu, 2024, 18:47Näkyy matka sujuvan, kopioitu netistä, googlen käännös



Aika tsägä oli että heti kun laivasta rantauduttiin ja ensimmäisestä kaupasta hakemaan aamupalaa niin paikallisen street rod kerhon jäsen oli jo havainnut meidät  ;D
- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582

stana

Soutajat hapsuvarusteella.. Parempi olis ehkä alkukielellä. Mut hyvää reissua nuoremmille roddareille!

MJF

Minä luulin että laivalla menitte, mutta että soutamalla  :o  :mosh:
Mopar on parsa

slant sickness

Lainaus käyttäjältä: MJF - 05 heinäkuu, 2024, 10:43Minä luulin että laivalla menitte, mutta että soutamalla  :o  :mosh:
Jollakinhan ne päästökompensoinnit on laivoissa tehty. Halvimmat liput "merinäköalalla", eli airopaikka.
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.

samulis

Lainaus käyttäjältä: fileeraus - 02 heinäkuu, 2024, 19:00Nyt on katsastettu hemille!  8)

Ja suoraan konttorilta kohti Ruotsia ja tietenkin västeråsiin  8) Ei mennyt taas yhtään täpärälle  ;D



Ai vitsi, just kävin peukuttaa videoo. Kyllä kuulostaa hyvältä

fileeraus

Ensiajoilta selvitty ihan mallikkaasti, ei ollut tekniikkamurheita ollenkaan. Ainoa mikä tuli niin 45min tyhjäkäyntimatelua aiheutti vedenlämpötilan nousemaan liian korkealle. Tuulitunneli voisi tehdä terää.






Ensimmäiset savut otettiin myös ulkomailla.  8)
Vielä ei pääse hemin äänet oikeuksiinsa, seuraavaksi alan väsäämään peltipakosarjoja. Rosteriset normiajeluun ja jos tulee käytyä kisoissa niin siellähän pitää ehdottomasti olla zoomiet.  8) Ilmoittauduin pistohiekalle eli siinä on deadline  8)
- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582

stana

Lainaus käyttäjältä: fileeraus - 12 heinäkuu, 2024, 14:13Ensiajoilta selvitty ihan mallikkaasti, ei ollut tekniikkamurheita ollenkaan. Ainoa mikä tuli niin 45min tyhjäkäyntimatelua aiheutti vedenlämpötilan nousemaan liian korkealle. Tuulitunneli voisi tehdä terää.






Ensimmäiset savut otettiin myös ulkomailla.  8)  8) Ilmoittauduin pistohiekalle eli siinä on deadline  8)
Pitää siellä potkia sit renkaita.

fileeraus

Tekaisin zoomiet pistohiekan kisaa ja yleistä häiriköintiä varten  8)

- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582

Smirkelimies

Lainaus käyttäjältä: fileeraus - 12 heinäkuu, 2024, 14:13Ensiajoilta selvitty ihan mallikkaasti, ei ollut tekniikkamurheita ollenkaan. Ainoa mikä tuli niin 45min tyhjäkäyntimatelua aiheutti vedenlämpötilan nousemaan liian korkealle. Tuulitunneli voisi tehdä terää.






Ensimmäiset savut otettiin myös ulkomailla.  8)
Vielä ei pääse hemin äänet oikeuksiinsa, seuraavaksi alan väsäämään peltipakosarjoja. Rosteriset normiajeluun ja jos tulee käytyä kisoissa niin siellähän pitää ehdottomasti olla zoomiet.  8) Ilmoittauduin pistohiekalle eli siinä on deadline  8)

Minä en näistä mitään tiedä, katellu vaan hartaasti Irontrap garagen kanavaa. Siinä testasivat flektin imun riittävyyttä laittamalla pyyhkeen tai paperin jäähdyttimen eteen koneen käydessä. Jos se pysyi siinä ilman tukea, oli rupeli riittävän lähellä jäähdytintä. Ne selitti että niillä oli ollu lämpöongelmia ennenkun ne totes että rupeli pitää olla todella lähellä jäähdytintä. Ne käyttää enimmäkseen lättiksiä.

Semmonen havainto vaan, itellä ei tieteskään tuosta käytännön kokemusta.

Todella hieno kokonaisuus tuo Willys!

samulis

Mitens viikonlopun seikkailuista on selvitty?

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 26 heinäkuu, 2024, 08:45Minä en näistä mitään tiedä, katellu vaan hartaasti Irontrap garagen kanavaa. Siinä testasivat flektin imun riittävyyttä laittamalla pyyhkeen tai paperin jäähdyttimen eteen koneen käydessä. Jos se pysyi siinä ilman tukea, oli rupeli riittävän lähellä jäähdytintä. Ne selitti että niillä oli ollu lämpöongelmia ennenkun ne totes että rupeli pitää olla todella lähellä jäähdytintä. Ne käyttää enimmäkseen lättiksiä.

Semmonen havainto vaan, itellä ei tieteskään tuosta käytännön kokemusta.

Todella hieno kokonaisuus tuo Willys!

Jos sivusta huutelua jatketaan, niin myös tunnelilla on osuutensa.
Sinä vain

fileeraus

Viikonloppuna tuli hieman murheita kun stadiin lähtiessä motti lähti käymään huonosti ja aloitti jonkun ihme savuttamisen. Nyt on helppo paikantaa vikoja kun tulee putket jokaisesta sylinteristä erikseen. No kaikista putkista tuli öljysavua. Olisko huohottimessa jotain feelua? Nappaan pcv venan pois testiksi että alkaa ilma vaihtumaan kampikammiossa.  :thinking:

Malmilta lähtiessä oli näköjään pieni yleisö tien sivussa toiveikkaana katselemassa. Kaveri kuvasi tämmöisen pikku sudituksen rodista  8)

Hetken päästä pakkasproppu lensi helvettiin ja willys kuskattiin trailerilla kotiin.



Viereisissä propuissa myös jo antautumisen merkkejä.



Tarkemmin katsellessa tässä on varmaan väärät proput. Vanhassa hemissä on tietenkin erilaiset proput kuin muissa moottoreissa. Ei ole perinteiset mitkä lyödään reikään vaan lohkossa on koneistettu pieni kynnys mihin tulee sellainen kupolimallinen proppu. Tässä on nyt jotkut kiristettävät proput mitkä vaihdan varmuudeksi oikeiksi.
- 1920 Willys-Overland Touring Car
- 1990 Ford P100

https://www.youtube.com/user/file582