Rakennemuutosmääräysten soveltaminen

Aloittaja Gary Grand, 27 tammikuu, 2021, 14:04

« edellinen - seuraava »

Camino79

Paitsi että eihän se oo siltikään kuin VAAN ~255kw  :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 29 tammikuu, 2021, 07:54Paitsi että eihän se oo siltikään kuin VAAN ~255kw  :))
Muistapas nyt noille alkuperäisille SAE/NET tehoille käytettävä korjauskerroin 0.9 ::)
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 29 tammikuu, 2021, 07:58Muistapas nyt noille alkuperäisille SAE/NET tehoille käytettävä korjauskerroin 0.9 ::)


Ei liene enää tommosessa 1997 patissa "vanhat" hepat käytössä?  ;)
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 29 tammikuu, 2021, 08:00Ei liene enää tommosessa 1997 patissa "vanhat" hepat käytössä?  ;)
Riippuu mittausstandardista.. :o
SAE/NET on se "uudempi" mittausstandardi jenkeissä. DIN-normin mukaisia tehoja ilmoittavatko vieläkään?
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

timant

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 29 tammikuu, 2021, 07:43Pyörittelin numeroita Capricen teho/paino-suhteen kanssa ja näyttäisi aika kivalta.. :P

Vertailumoottorina siinä olisi 1989 vuoden poliisimallin L05-moottori, 5.7TBI, jolle on ilmoitettu tehoa 190hp(142kW)/SAE/net.
Capricen ottessa omapaino 1890kg, niin Trafin käyttämällä 0.9 kertoimella SAE/NET -tehoilla teho/painosuhteeksi tulisi 14.79kg/kW. :o
Menisi mukavasti kohtaan kolme:

7kg/kW teho/paino-suhde taas tarkoittaisi vaihdettavalle moottorille max. 270kW tehoa. 8)
LQ4:lle ilmoitetaan tehoksi 224kW.. :coolsmoke: Jää vielä reilu marginaali!

Saattaa Caprice liikahdella ensi kesänä Lässykkävoimalla.. ;D

Nyt pitää vaan kaivella dokumentit jostain tuon poliisimallin tiedoista.

https://www.gmheritagecenter.com/docs/gm-heritage-archive/vehicle-information-kits/Caprice/1990-Chevrolet-Caprice.pdf

tuolta GM:n heritage centeristä löytyy noita vehicle information kit:ä, L05 sae net bhp ilmoitettu huima 195

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: timant - 29 tammikuu, 2021, 08:31https://www.gmheritagecenter.com/docs/gm-heritage-archive/vehicle-information-kits/Caprice/1990-Chevrolet-Caprice.pdf

tuolta GM:n heritage centeristä löytyy noita vehicle information kit:ä, L05 sae net bhp ilmoitettu huima 195
Katos perhanaa..
Koitin äsken -89 kitistä kattoa, mutta jäi huomaamatta. :o
No, tuossahan se.. :P
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

Stige


Camino79

Edelleenkin se 1997 ss camarosta napattu motti mihin on ne stroukkikamat  ::)
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Gary Grand

Tuli tuolla od:n puolella hyvä kuitti noista mun laskelmista.. ::)

1,20 x 224kW = 268,8kW..

:panic:
Ja Capricen omapainolla sallitaan 270kW. Tarkkaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä.. :P
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

Gary Grand

Niin.. Sitten se jännä piirre vielä:

Lainaa
Edellä 1-5 alakohdissa vertailuajoneuvon omamassan ja tehon suhde katsotaan tyyp-
pihyväksynnän tiedoista tai yhtäläisyysselvityksestä. Muutetun ajoneuvon omamassa
tarkastetaan muutoskatsastuksen yhteydessä punnitsemalla
ja muutetusta mootto-
rista tulee esittää tehomittaustodistus; moottorin nettotehon katsotaan vastaavan
DIN-normin mukaista tehoa, 0,9-kertaista SAE netto -normin mukaista tehoa tai 0,7-
kertaista SAE brutto -normin mukaista tehoa.

Paksumpaa korjauspeltiä lattioihin. ::)
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 29 tammikuu, 2021, 11:28Niin.. Sitten se jännä piirre vielä:


Paksumpaa korjauspeltiä lattioihin. ::)


Juu ja jos sattuu olemaan tehtaalta ilmastoinneilla ym. Herkuilla niin hurjin omapaino on tainnu leppikselle olla jossain 2050kg nurkilla  :o
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 29 tammikuu, 2021, 11:29Juu ja jos sattuu olemaan tehtaalta ilmastoinneilla ym. Herkuilla niin hurjin omapaino on tainnu leppikselle olla jossain 2050kg nurkilla  :o

Tämä.
 8)
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

Gary Grand

Tuo omapaino asettaa vaan liki samanlaiset autot aika eriarvoiseen asemaan.

Tuo paino/teho -suhde kun menee tuolla 144kW vertailumoottorin teholla jo todella rajalle.
Raja siis 15kg/kW, josta saa pudottaa 7kg/kW asti.. Jos se lipsahtaa 15kg/kW:sta yli, niin pomppaa tuo suhteen alarajakin sitten 10kg/kW!! Jolloin ei taas kovin kummoista konetta saakaan laittaa.. :thinking:

Tuon oman Capricen omapainon katsoin sen rekisteritiedoista.. 8)

Muoks.
Jos omapaino pysyy tuolla vertailumoottorin teholla alle 1944kg:ssa, niin pysyy vielä alle tuon 15kg/kW..
Toisaalta 1943kg autossa maksimiteho olis sitten 277,5kW.
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 29 tammikuu, 2021, 11:37Tuo omapaino asettaa vaan liki samanlaiset autot aika eriarvoiseen asemaan.

Tuo paino/teho -suhde kun menee tuolla 144kW vertailumoottorin teholla jo todella rajalle.
Raja siis 15kg/kW, josta saa pudottaa 7kg/kW asti.. Jos se lipsahtaa 15kg/kW:sta yli, niin pomppaa tuo suhteen alarajakin sitten 10kg/kW!! Jolloin ei taas kovin kummoista konetta saakaan laittaa.. :thinking:

Tuon oman Capricen omapainon katsoin sen rekisteritiedoista.. 8)

Muoks.
Jos omapaino pysyy tuolla vertailumoottorin teholla alle 1944kg:ssa, niin pysyy vielä alle tuon 15kg/kW..
Toisaalta 1943kg autossa maksimiteho olis sitten 277,5kW.


Juu 1890kg mullakin tuossa keenerimallissa on  8)
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Toyopet

Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8