Päivän projekti, ei välttämättä auto.

Aloittaja Jussi, 16 tammikuu, 2020, 01:06

« edellinen - seuraava »

Jussi

Koko ajan ihmetelly noita Cadillacin sumuvalojen kelvottomuutta valaisumielessä. DRL käytössähän ne automaatilla päiväsaikaan onkin. Huomiovalona siis, ei niistä muuhun ole. Tänään selvis, miksei ole.

Oikeella puolen on ollu lasissa ihan pieni kiveniskureikä, jonka olin epoksilla paikannu. Tänään se oli taas pimeenä vaikka just vähän aikaa sit laitoin uuden H3 polsan siihen. Eikö vittu ollu uus kivi/nasta osunu 2mm päähän edellisestä reiästä. Oli sitten epoksipaikka ja lisää lasia umpion sisällä... Nyt pikkusormen mentävä reikä jo. Ja polttimo rikki myös.

Olin jo ebaysta ostanu yhden käytetyn valon sen ekan reiän takia, mutta jenkkiversio kokonaan muovia ja väärälle polsalle. Euromallissa umpio on aluvalua ja lasi oikeeta lasia, sekä polttimo H3. Siitähän piti sit kuiten lähtee tekemään. Varaosacadin ihan paskeesta umpiosta H3 kantaosa irti ja sovittaan se jenkkimalliin, hyvin istu kun sahas vaan vähän päästä pois väärän polsan kiinnikettä. Ennen kiinnitystä piti toki vähän testailla valokuviota. Nyt tulikin se jännä kohta, kun otin testiin kinuskin ihan hyvän oloisen ledipolsan(joka ei siis kelpaa H3 korvikkeeksi, kun liian pitkä, mutta sopii tähän). Valo ei päässy ulos umpiosta, kun polsassa ledit ylös ja alas. Umpio matala vaakamalli, jossa valo tarvitaan vasen/oikea. 90 asteen kääntö kannalle, niin johan alko valaisemaan ja kuviokin hyvä. Vielä kun taivutteli vähän polttimon sinnepäin roiskastua hajavalosuojaa parempaan asentoon, niin tulos oli suorastaan hyvä.

Hetken tuota asentoa mietin ja otin oikeen H3 halogeenin käteen. Ja fittu, sama typeryyshän siinäkin on. Hehkulanka on asemoitu ylä/ala heijastimelle, kun lampussa on vaan vasen/oikea heijastin, ylä/alasuunta menee täysin harakoille. Eipä ihme, ettei valoa pääse ulos, kun tehty päin fittua.
Pitänee varmaan modata kuskinpuolikin vielä.
En varmasti oo.