Päivän projekti, ei välttämättä auto.

Aloittaja Jussi, 16 tammikuu, 2020, 01:06

« edellinen - seuraava »

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: palontie - 26 elokuu, 2025, 06:03Laskeppa paljon noi komponentit maksaisi kaupassa ja lisäisi kiukaan kustannuksia.
Sehän oli jo laskettu tuossa edellä:
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 26 elokuu, 2025, 03:24massatuotannossa tekeminen ei maksa yhtään mitään

Jussi

Lainaus käyttäjältä: palontie - 26 elokuu, 2025, 06:03Laskeppa paljon noi komponentit maksaisi kaupassa ja lisäisi kiukaan kustannuksia.
Juu, suunnittelu ja sovittaminen tuotteeseen maksaa. Mutta vain yhden kerran. Sitten kun tuollaiseen ostellaan komponenttia ison määrän tarpeisiin, niin aika vähän tulee hintaa.

palontie

Taitaa @Pertti K omistaa samanlaiseen kiukaan kuin mä(cilindro)ja jos joku kiuasmalli kaipais tuollaista tuunausta niin tämä.

Pertti K

Joo ei pysy hystereesi 15 asteen sisällä, 20 ehkä jo riittää.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 26 elokuu, 2025, 18:36Joo ei pysy hystereesi 15 asteen sisällä, 20 ehkä jo riittää.
Sehän se syy tähän kokeiluun oli. Tai oikeastaan uteliaisuus, kun digitermarille muutettuna 2 asteen hystereesillä oli jo oikein siedettävä alkuperäiseen verrattuna.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 26 elokuu, 2025, 18:36Joo ei pysy hystereesi 15 asteen sisällä, 20 ehkä jo riittää.
Tohon Vegaan tartti lisätä sille paremmalle termarille toi siniharmaa kontaktori.You cannot view this attachment.

Jos sieltä Cilindrosta löytyy tollanen kahen tupakkiaskin tila ja saat ne orkkistermarin anturit siirrettyä vähän viileempään paikkaan, niin voinhan kasata vaikka asennussarjan sulle. Tossa Vegassa oli aika vähän varsinaista kytkentäpuuhaa, se fiksu paikka sille termariyksikölle teetti enemmän.

palontie

Ei siellä taida olla tuollainen tila.Mä vaihdoin vastuksen viime vuonna ja alaosa oli silloin auki.

slant sickness

Puolijohde"rele". Kytkeekö se kuorman nollapisteissä vai missä nyt sattuu kytkemään? Tekstissä oli jotakin pulssinleveydestä mut kunhan kyselen.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 27 elokuu, 2025, 11:41Puolijohde"rele". Kytkeekö se kuorman nollapisteissä vai missä nyt sattuu kytkemään? Tekstissä oli jotakin pulssinleveydestä mut kunhan kyselen.
Niitä saa milloin vaan kytkevänä, mutta oletus on nollapiste. Toi mulla on nollapisteessä kytkevä, niin ei tuu säröä verkkoon ainakaan niin paljon.
Eli itse jännitteen jaksoja ei leikata, vaan jaksojen määrää säädellään.

slant sickness

Jussi

Eilinen olikin puupäivä, on se kuitenkin omaa luokkaansa.
Mutta tänään taas hienosäädön jälkeen sähkiskokeilu, ja eipä ollenkaan huono edelleenkään. Puolen asteen sisällä säätyy, vaikka kiusaa olemalla siellä itse vesilotrauksen kanssa.
You cannot view this attachment.

slant sickness

Minkälainen vaste oli alkuperäistermostaatilla? Kontaktorilla arvaten on jokunen aste hystereesiä.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 29 elokuu, 2025, 04:05Minkälainen vaste oli alkuperäistermostaatilla? Kontaktorilla arvaten on jokunen aste hystereesiä.
Alkuperäistermarilla hystereesi sellasen 20 astetta. Eli kylmästä saunasta helvetin kylmään saunaan.
Säädettävällä hystereesillä ja kontaktorin kanssa digitermarilla tulos oli jo siedettävä 2 asteen hystereesillä.
Tuo propotermari pesee kyllä hienosti ton digitermarinkin, käyttöfiilis on aika hyvä.

slant sickness

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 29 elokuu, 2025, 04:22Alkuperäistermarilla hystereesi sellasen 20 astetta. Eli kylmästä saunasta helvetin kylmään saunaan.
Säädettävällä hystereesillä ja kontaktorin kanssa digitermarilla tulos oli jo siedettävä 2 asteen hystereesillä.
Tuo propotermari pesee kyllä hienosti ton digitermarinkin, käyttöfiilis on aika hyvä.

Ei tarvitse kuunnella vastusten ritinöitä ja rutinoita.

Gary Grand

Kuinkahan tuo sähkön kulutukseen vaikuttaa? :thinking: