Wilburi härvää millo mitäkii

Aloittaja Wilburi, 16 tammikuu, 2020, 09:58

« edellinen - seuraava »

sössö

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 01 huhtikuu, 2025, 08:40Siinäpä ei kauaa mee kun sen kannen ottaa pois.
Siinäkannessa on ne siirtäjät ni helppo ottaa pöydälle ja kattoa kulumat siittä.

Nyt mulla pelannu tosiaan hemmetin hyvin.

Voi vedellä vauhdistakin huletta isompaa tupaan.
Pitäisi itekkin tehdä tuo, mutta yleensä aina joku työhomma kesken niin haluaa vaan äkkiä "kuntoon". :dontknow:

Wilburi

Nonii eilen kun tuli haettua tollanen tuulipukukansan tykkäämä corolla kun ihan hakemalla vaan sen sain.
Toki keltä tuli istutti ruokapöytään ja ruokana ol hirvi soppoo ja graavi kuhaa.

Vei kyl kielen männessään.

Kyseinen corolla ol leimalla käydessään sammahtanut päästöjä mitatessa eikä edellinen omistaja korjaamon pelotellessa isolla laskulla halunnut korjuuttaa sitä kuntoon.

Olivat tutkineen kuitenki osittain ja vähä rikkoneetkin puuhaillessaan.

Itsekkin nappasin venttiilikopan pois ja katoin et juu u pakovenojen nokka-akseli ei pyöri koneen mukana lainkaan joten syvää hengittelyä hetki ja työkalut vierelle ja purkamaan enemmälti.

Syy löyty aikas äkkiä kuitenkin.
Eli =

Siinä lepää nokan rattaan lukitys tapin pätkä magneetin päällä.

Noo eipä siinä lisää tutkiessa niin myös nokanpyörän pultti läka lähes sormilla auki eli syy ja seuraus löyty äkkiä.
Toki myös pultti oli lopuksi mennyt poikki eli nokka pöydälle ja ronkkimaan katkennutta pätkää poia nokasta.

Lähtihän se kun aikansa ronkki ,kuten myös läks se lukitustapin pätkäkin.

Ja kun varaton puuhaa ja telkkuaa niin "uusi" lukitus tappi löyty hieman hioen vanhasta poraterästä ja "uusi" nokan pultti löyty ladan laturin korvakosta  ;D

Jep jep kyl tää tästä.

Avasin jo oluenkin ku alko jännättää kun kävin matokameran kaverilta lainaksi et näkyyskö mitään jälkiä et ois liikkuvat törmänneet toisiinsä ja venat solmussa.
Eipä näkyny jälkiä joten romut nippuun jakomerkit kohdalleen piiiitkä kalja huikka ja rouvvalle käsky kääntää avainta.
Vou vou vou ,vittu akku  :(
Joo apu akku kaveriks ja opiskelia valohan mittaristossa loisti kirkkaammin kuin aurinko kesäpäivänä joten ... rouvva rattiin ja kylälle kannun kans mars.
Gasoo tankkiin apuvirtaa toisesta autosta ja avaimen kääntö.

Vou vou vou ränkädänkä ränkä dänkä savut ulos.
Ehkä se jako ei ollutkaan ihan kohdallaan vaan 180 pielessä (selviää tarkemmin huomenna) ja saa listaan lisätä 1 pytyn puola kun tutkiessaa  ovat sen ilmeiseti rikkoneet.

Pieni naputus kävi koneesta joten EHKÄ mä käytän kannen kuitenki pöydällä.
Rouvvalla alko nälkä hiipii ni päätettiin lopetella päivä siihen ja lähtä kotia syömä hommiin.

Tollahan on ajettu reilu 300tkm ja toiselta omistajalta (oikeesti nainen) ja joka ikinen huolto ja vaihdettu osa löyty täydellisestä huolto kirjasta.
2x renkaat hyvä kuntoiset.
Alle vuoden vaihdettua uutta osaa on mm tuulilasi ,pakoputkisto , laturi ja takakontin kaasupumput.
Sisältä täysin ehjä.
Hitsattavaa 1 ainut reikä pohjassa joka on muuten eka hitsattava koko autossa -00 ikäiseksi aika hyvä.
Pohjassa ei oo ollu massoja mitään vaan siellä on vieläkin maalit pohjassa.
Vikoja et lakka kuoriutuu paikka paikoin mutta lommoja tai muuta en löytäny  :o
Murroksien ulommat kumit menee vaihtoon leimalle muuten aikas lailla valmis kun koneen saa tikkiin.


Kyllä mä tästä rouvvalle kauppakassin teen kun eihä  näihin osat maksa palimittään.

Parit viteotkin otin perunalla.






Joskus vaan käy tuuri.
Tätä edellistä omistajaa en tuntenut.



Vtu tää hymyily sattuu

Kyrpov

Jos tollasessa on massa pohjassa niin ei mikään paha ruostumaan. Jotain kaarta ja helmaa lähinnä.
Sinä vain

Mikkis83

Ikupelejähän nuo on, kun vaan huoltaa ajallaan.
All show but never go.

Volvoja, voorteja, volkkari, sysleri, tatsuni.

SVK #02580

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 06 huhtikuu, 2025, 20:55Ikupelejähän nuo on, kun vaan huoltaa ajallaan.
no ei nuo vvti ym zäzzzäzää koneiset kyllä oo niinkun tämäkin tapaus kertoo  ;D  Mutta mulkosilmä afe koneella  :drool:
Sinä vain

Wilburi

Juu ei menny ihan helpolla eli olihan se päässy vähä hipsasee pakoventtiilit mäntään.



Noo ihan se kuitenki likku ja kaikkee et sillee ja arvashan ton kun kerran nokat seikkaillu omiaan.

Silminnähden aika selkee oli kun purki.




Vain 2 pytyn männässä hipsujäljet joten oletan et vaan 2 pakoventtiiliä mennyt.

Nyt ootellaankin sitten valuuttaa et pääsis viemään kannen koneitamolla ja tilata yläpään tiiviste sarja.
Toki se paskottu puolakin pitää ja ne murroksen suojakumit.
Vtu tää hymyily sattuu

Wilburi

Tänään oli sellanen sitä sun tätä päivä saamatta juuri mitään aikaseksi.

Ekana nostin soton persiin ilmaan ja nappasin taka renkaat pois ku joku perskeles kuluttanu ne sakoille.
Ei niillä kehtaa leimalle ees vitsillä.

En muistanukkaan kuin vtun kivaa on käsin ottaa gummit valssilta poies.

No lähtihän ne kun enste nosturin avulla sai irrotettua kehältä ne.

1 vanne sai isomman kipee  mut ehkä se vielä ilman pitää ja jos ei pidä niin tyhjösin vielä ylimääräsen samanlaisen valssin varuilta jos sattuus kumit löytymään jossai vaiheessa edullisesti.

Kattelin mä ssit kun alko soto valuttelee jäähynesteitä pakosarjan kääreille aiheuttaen melkosia usvapilviä kun laitto käyntiin.

No pakosarjaa irti ja tutkimaan.

No sepä ei menny niinku elokuvissa vaan näkyy koneen korvakko olovan kabutt ja konetta joutu sit nostattaa et pakosarjan sai ylätukivarren korvakoiden ohitte.


Näkyy alkaneen helokoili tulla kiriessa ulospäin kun ei oo kannessa alussa kierteitä jäljellä.

2 näkyy helikoil olevan ja molemmat kussu läpi.
Tarttee ronkkia pois ne ja koittaa keksiä jotai muuta.

Sain mä sit vihdoinkin alotettua kurkkimaan mitä valiantin vinyylin alta löytyy kun pitkään jo takakulmat kupruillu ja nyt talvella tökkäsin sormen siittä läpitte.



Apparin puoliolikin jo aikasrapsakka ja varsinkin korisaumojen pakkelin alta  :(



Kuskin puoli paaaljon parempi mut löyty sieltäkin pari neulanpää reikää jotka korjata.

Kait se on otettava koko katolta vinyyli pois ja tutkittava kunnolla läpi.

Tarkottaa vaan sitä et tuulilasi ja takalasi pois.

Takalai pitää nyt kuitenki ottaa että pääsee ton apparipuolen tekemään kunnolla.

Muuta hitsattavaa tos ei näyttäs olevankaan.

On sitä jotkut hitsaillu eikä jälki kyl minua vakuuta mut olokoot jos kerra  kovat on.
Nii oonhan mä ton apparin etulokarin käyny läpi ja siihen joutu laittaa äärivalon ympärystän uusiksi.

Nooo välillä kehtuuttaa mut jos meinaa myydäkki joskus ni paree tehä kunnolla toikin kun muuten orkkis peli on.
Vtu tää hymyily sattuu

tevo

Mitä hllvattia? ethän sä meinannu ikuna Valijanttia myyä..
Tiikerinä kasvisravintolasa..

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: tevo - 13 huhtikuu, 2025, 18:42Mitä hllvattia? ethän sä meinannu ikuna Valijanttia myyä..

Jos mä myyn mielikuvia sen myymisestä  ::)

Ei vaan ,tilannehhan on se et jostain on kohta luovuttava elääkseen kun ei nämä kämpät oikee näy menevän kaupaksi.
Vtu tää hymyily sattuu

Mikkis83

Lainaus käyttäjältä: tevo - 13 huhtikuu, 2025, 18:42Mitä hllvattia? ethän sä meinannu ikuna Valijanttia myyä..

Eikä kalkkunaa :o
All show but never go.

Volvoja, voorteja, volkkari, sysleri, tatsuni.

SVK #02580

Wilburi

No nii no ... nii

Olikin "työtön" päivä ni aattelin et vaihdan subuun kesäset jo alle ku ei tiedä millon sitä veturia tarvii.

Menikö sekään helpolla ?

Ni ei menny ei ,meni sitten jarru rempaksi se renkaan vaihto.

Eipä mitä joskus kun on ollu kaukaa viisas niin etujarrupalat löyty hyllystä joten eiku ne vaihtoon.
Siinä turastellessa tulin huomenneeks et apparin satulakin alkanu jumimaan ja kumitki on rikki joten sekin vaihtoon.
Olipa sekin hyllyssä.

Takajarruissa olikin sit rummut niin saatanan nalkissa navassa et sai niidenkin kanssa tehä ihan töitä asti. >:(

Eikun toho tulille ja rumpu kuumaks.
Park kertaa crc säikäytys ja sit moskalla perään.
Poks vain ja olivat sit irti.
Rälläkällä paikat puhtaaksi ja rummun keskusta laajennus toimenpiteet ja nippuun.
Tein mä samalla kevyen leimatarkastuksen ja ennen leimaa saa näköjään vähä puuhastella ja pakoputkistoakin rakennella.

Jep jep eipä lannistanu vielä subun hommat joten Valiantin kimppuun...
Taistelu alkakoon.

Joku tykänny toosi paljon käyttää sikaa takalasilla.

Valehtelamtta 3 tuntia käytin siihen et rapsuttelin sitä irti lasista ja tiivisteestä ennen ku uskalsi heittää kengät pois ja sukkasillaan tuupata jaloilla lasi pois paikaltaan.

Ei ollu lisää yllätyksiä siellä joten rohkeesti eteenpäin.
Nyt on vinyylit nyljetty katosta ja listat napsittu pois.
Tuulilasikin on jo pois vaan sille ei käyny niin hyvin ku takalasille.
Vanha halkeema jatko matkaansa ja se kun tuli jo reilusti kuskin näkökenttään ni loppu menikin sitten ronskimmin ja halkeshan se sit keskeltäkin vaakaan.
Hyvä se ei enää ollu muutenkaan vaan täynnä pientä naarmua ja iskeymää niin ettei aurinkoa vasten juurikaan ulos nähny.


Onneks huomenna pitäis tulla ihan töitäkin nii ei tartte omiaan rikkoo enempää.
Vtu tää hymyily sattuu

Jarona

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 14 huhtikuu, 2025, 18:29No nii no ... nii

Olikin "työtön" päivä ni aattelin et vaihdan subuun kesäset jo alle ku ei tiedä millon sitä veturia tarvii.

Menikö sekään helpolla ?

Ni ei menny ei ,meni sitten jarru rempaksi se renkaan vaihto.

Eipä mitä joskus kun on ollu kaukaa viisas niin etujarrupalat löyty hyllystä joten eiku ne vaihtoon.
Siinä turastellessa tulin huomenneeks et apparin satulakin alkanu jumimaan ja kumitki on rikki joten sekin vaihtoon.
Olipa sekin hyllyssä.

Takajarruissa olikin sit rummut niin saatanan nalkissa navassa et sai niidenkin kanssa tehä ihan töitä asti. >:(

Eikun toho tulille ja rumpu kuumaks.
Park kertaa crc säikäytys ja sit moskalla perään.
Poks vain ja olivat sit irti.
Rälläkällä paikat puhtaaksi ja rummun keskusta laajennus toimenpiteet ja nippuun.
Tein mä samalla kevyen leimatarkastuksen ja ennen leimaa saa näköjään vähä puuhastella ja pakoputkistoakin rakennella.

Jep jep eipä lannistanu vielä subun hommat joten Valiantin kimppuun...
Taistelu alkakoon.

Joku tykänny toosi paljon käyttää sikaa takalasilla.

Valehtelamtta 3 tuntia käytin siihen et rapsuttelin sitä irti lasista ja tiivisteestä ennen ku uskalsi heittää kengät pois ja sukkasillaan tuupata jaloilla lasi pois paikaltaan.

Ei ollu lisää yllätyksiä siellä joten rohkeesti eteenpäin.
Nyt on vinyylit nyljetty katosta ja listat napsittu pois.
Tuulilasikin on jo pois vaan sille ei käyny niin hyvin ku takalasille.
Vanha halkeema jatko matkaansa ja se kun tuli jo reilusti kuskin näkökenttään ni loppu menikin sitten ronskimmin ja halkeshan se sit keskeltäkin vaakaan.
Hyvä se ei enää ollu muutenkaan vaan täynnä pientä naarmua ja iskeymää niin ettei aurinkoa vasten juurikaan ulos nähny.


Onneks huomenna pitäis tulla ihan töitäkin nii ei tartte omiaan rikkoo enempää.
Oli vain munkin Subussa rummut tiukassa kun ensi kertaa jarruremppaa tein, samat oli metodit kuin sullakin jotta irti ne sain.
Chevrolet C10 6,2 Td Silverado -87
Subaru SVX -95 -96 -92
GMC Suburban -96
Kolmosnuhuvi -61
Chevy G20 vanin raato ja Chrysler 300 C Touring HEMI

palontie

Eniten vituttaa kaikki.

Wilburi

Tota mä pelkäsin kans mut kun on 1 pari vanhoja rumpuja tallessa niin ehjänä lähti  ;D
Vtu tää hymyily sattuu

JUY40

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 13 huhtikuu, 2025, 18:351 vanne sai isomman kipee  mut ehkä se vielä ilman pitää ja jos ei pidä niin tyhjösin vielä ylimääräsen samanlaisen valssin varuilta jos sattuus kumit löytymään jossai vaiheessa edullisesti.



Minkä kokoset kumit tarviisit? :thinking: