chevy 305 öljypohja

Aloittaja LowCrow, 09 elokuu, 2021, 14:52

« edellinen - seuraava »

LowCrow

oliskos kellään vinkkejä mitenkä sais chevyn 305 öljypohjan sovellettu keskisumpulliseksi, tarkotus olis saaha tuommonen 305, 64vm crowniin niin olis saatava muutettua se ölypohja, tai olisko jollain sitten myydä etusumpullisen öljypohjaa niin sais sitten leikkaa-liimaa tavalla toimimaan?
Rs46 Crown, Rs41 Crown, Rs56 Crown x2, Ms53 Crown, Ln40 Hilux, Jzs160, Caprice stw, 38 plymouth

Mudracer

Chevy 2 62-67 ol etusumpullinen ja taitaa olla peräti ainoa koppamalli jossa toi oli. Tossa on vielä omanlainen toi öölilutkutin myös.
X

1320

Juuri näin niinkuin Mudracer sanoi, mun mielestä toi '62-'67 Chevy II:n öljypohja on ainoa vaihtoehto jos etusumpullista etsii. Joku sellaista myi aikaisemmin tänä vuonna, joko OD:n, Torin tai Nettivaraosan myyntipalstalla, mutta en nyt ainakaan tähän hätään kyseistä ilmoitusta enää löytänyt.

Tradition Never Goes Out of Style!

Toyopet

Ei taida kyllä tuon etusumpun kanssakaan sen vähemmällä leikkaamisella ja liimamisella päästä. Keskisumppuja ei taida olla oikein ja kuivasumppusysteemit ei ihan halpoja taida olla?

Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: LowCrow - 09 elokuu, 2021, 14:52oliskos kellään vinkkejä mitenkä sais chevyn 305 öljypohjan sovellettu keskisumpulliseksi, tarkotus olis saaha tuommonen 305, 64vm crowniin niin olis saatava muutettua se ölypohja, tai olisko jollain sitten myydä etusumpullisen öljypohjaa niin sais sitten leikkaa-liimaa tavalla toimimaan?
Mihin kohtaan palkki/ohjaus osuu?
Lähinnä sen öljypumpun takia kysyn.. ::)
Ei sieltä takapäästä paljon voi edes madaltaa sen takia.
Toki, jos etusumpunkin pystyy tekemään, niin sitten..
Sehän on vaan tekemistä! ;D
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

Toyopet

Ei nyt ihan osunut toyotan ja chevyn pohjat linjaan mutta näkee siitä karkeasti suuntaa.
https://photos.app.goo.gl/EWB7S9ywn6Nteoof6

@LowCrow :lla kuvia pohjien mallauksesta paikalleen.

Ruotsissa olivat tehneet sillä tavalla, että öljypohjan syvennyksen etuosasta pois ja tuo takaosa ennallaan. Eli se pumppu/sumppu jäi kokonaan raidetangon taakse.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 09 elokuu, 2021, 23:48Ei nyt ihan osunut toyotan ja chevyn pohjat linjaan mutta näkee siitä karkeasti suuntaa.
https://photos.app.goo.gl/EWB7S9ywn6Nteoof6

@LowCrow :lla kuvia pohjien mallauksesta paikalleen.

Ruotsissa olivat tehneet sillä tavalla, että öljypohjan syvennyksen etuosasta pois ja tuo takaosa ennallaan. Eli se pumppu/sumppu jäi kokonaan raidetangon taakse.
Niin taitaa olla ainoo helppo muotoilu. Letukan pumppu ei anna toisintaa tota tojotan muotoa.
En varmasti oo.

Toyopet

Jep, tuossa on ruotsalainen toteutus: https://photos.app.goo.gl/oCZdPrhqdR88wwYM9

Ehkä hitsari voisi olla parempi.

Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 10 elokuu, 2021, 11:34Jep, tuossa on ruotsalainen toteutus: https://photos.app.goo.gl/oCZdPrhqdR88wwYM9

Ehkä hitsari voisi olla parempi.


Siellähän on hyvin tilaa! 8)
Laikka laulamaan vaan..
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 10 elokuu, 2021, 12:01Siellähän on hyvin tilaa! 8)
Laikka laulamaan vaan..
Ruotsin sedät on kyllä tehneet näköjään muutakin kuin öljypohjan leikkausta, tuo raidetanko ei ole alkujaan tuollalailla mutkalla.

Pitäisi kasailla tuo kone suurinpiirtein nippuun, niin voisi rungolle mallata paremmin. Mittanauhan kanssa näyttää ettei mahdu ja kuitenkin niitä on maailmalla tehty.  :o
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 10 elokuu, 2021, 15:57Ruotsin sedät on kyllä tehneet näköjään muutakin kuin öljypohjan leikkausta, tuo raidetanko ei ole alkujaan tuollalailla mutkalla.

Pitäisi kasailla tuo kone suurinpiirtein nippuun, niin voisi rungolle mallata paremmin. Mittanauhan kanssa näyttää ettei mahdu ja kuitenkin niitä on maailmalla tehty.  :o
On muuten tuttu tunne tuo.. :o
No, Jeeppiinkin näkyy mahtuvan, ainakin melkeen, ::)  tuo Lässy, vaikka koppa on aika raakasti matalampi kuin alkujaan.
Eihän tuo koneen nostaminen hirveen hyvältä Crownissa ehkä näyttäisi.. :thinking:

SBCn öljypumppu vaatii just noin paljon korkeutta kuin ruottalaisten tekeleessä näkyy öljypohjalla olevan.
Tietty voisihan tuon raidetangon korvata hammastangolla.. :P Se kun ei vaadi kuin kokonsa verran tilaa, kun ei liiku mihinkään.
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 10 elokuu, 2021, 16:01.
Tietty voisihan tuon raidetangon korvata hammastangolla.. :P Se kun ei vaadi kuin kokonsa verran tilaa, kun ei liiku mihinkään.
Liteaasin hammastanko kyllä olisi mutta taitaa toimia väärinpäin ja kääntyvien osien geometria voi olla aika jännä, pitäisi mallata...

1984-1988 hiluxiin tuommoisen koneen pitäisi mennä heittämällä, mittanauhan mukaan. Harmi kun tuossa raadossa on niin laho runko.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 10 elokuu, 2021, 16:06Liteaasin hammastanko kyllä olisi mutta taitaa toimia väärinpäin ja kääntyvien osien geometria voi olla aika jännä, pitäisi mallata...

1984-1988 hiluxiin tuommoisen koneen pitäisi mennä heittämällä, mittanauhan mukaan. Harmi kun tuossa raadossa on niin laho runko.
Vojakkerissa on hammastanko akselin takana ja piisaa akselipaino.. :rolleyes:
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

Mudracer

Kannattaisko siitä öölipohjasta koittaa tehdä ton mallista niin mahtuu toinenkin kahvikupillinen öljyä joukkoon?
X

Gary Grand

Noita öljypohjiahan on tehty niinkin, että raidetanko menee putkea pitkin pohjan läpi.. :P
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.