'65 Nostalgia-Valiant & '79 Olds Delta 88

Aloittaja FuryIII 71, 22 elokuu, 2021, 18:20

« edellinen - seuraava »

JAMANT

Lainaus käyttäjältä: juhapih - 16 elokuu, 2024, 14:00Tarvitseekos silloin 20 perään simmejä, jos laittaa yksiosaisen vetoakselin muunnossarjan paikoilleen?

Mulla kuskin vetarin laakeri? ottaa ilmeisesti kiinni stefaan, kun pyöriin nihkeesti...
Ei tarvii, shimmit pois kokonaan...
www.jamant.fi
Your Jeep specialist

leivonharri

Vielä on eilinen jossain.

Kalu

Tallikaverin '71 Olds shop manuaali raamatusta katoin, en kyllä jaksanu hirveesti lukee, mut siellä oli muunmuassa tällänen kuva.

Ehkä enemmän selventää, kuin hämmentää...


'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 16 elokuu, 2024, 00:25Johan toi kuvakin kertoo, että nyt ei oo kaikki kotona kuvan tekijällä...
Ylhäällä on lieriölaakerin rulla, jota voi käyttää tosiaan c-clipin kanssa. Mutta alhaalla on kartiolaakerin rulla, joka nyt vaan ei mitenkään toimi noin päin ilman painelaakeria retainer levyn puolella.

Kuvaa katsoessa vielä näyttää, et rullalaakerille olis tehty urallinen sisäkooli. Epäilen suuresti, että kuva on tyypillinen kuvituskuva, jonka tehtävä ei olekaan kuvata mitään todellista rakennetta. Se kertoo vain, että akselissa on laakeri...
En heti huomannut, että samaan kuvaan oli laitettu kaks eri versiota. Joku fiksumpi olis rajannut kuvan eri tavalla  :rolleyes:

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 16 elokuu, 2024, 12:23Noni.

Nyt meikä on taas sekaisin ku seinäkello, että miten päin se lakru nyt sitte asennetaan tuohon saatanan geeämmän tekeleeseen.  :))
Mä laittaisin näin (joo sama kuva kuin aiemminkin, mutta aiheeseen kuulumaton informaatio on rajattu pois):


Perusteluna heitän kuvan lähdeteoksen kannesta:


Eli on varsin uskottavaa että valmistuslinjallakin se on kasattu noin...

Ja sellainen lisähuomio, että toi laakeri on sit peräöljyn voitelema, eli aika pienikin vajaus jättää sen laakerin pyöriin kuivana :thinking:

Jussi

Lainaus käyttäjältä: '59 Kingswood - 16 elokuu, 2024, 21:50Mä laittaisin näin (joo sama kuva kuin aiemminkin, mutta aiheeseen kuulumaton informaatio on rajattu pois):


Perusteluna heitän kuvan lähdeteoksen kannesta:


Eli on varsin uskottavaa että valmistuslinjallakin se on kasattu noin...

Ja sellainen lisähuomio, että toi laakeri on sit peräöljyn voitelema, eli aika pienikin vajaus jättää sen laakerin pyöriin kuivana :thinking:
Mua edelleen kiinnostaa, millä tollai laitetussa hoidetaan kartion pyrkiminen ulospäin ihan koko ajan... Eli mihin se akselin ulospäin suuntaava liike pysähtyy? Ei se sisäkooli voi stefaan ja retainer levyyn nojata.
En varmasti oo.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 17 elokuu, 2024, 00:28Mua edelleen kiinnostaa, millä tollai laitetussa hoidetaan kartion pyrkiminen ulospäin ihan koko ajan... Eli mihin se akselin ulospäin suuntaava liike pysähtyy? Ei se sisäkooli voi stefaan ja retainer levyyn nojata.

Joku vastavoimahan tuolla pitää olla.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 17 elokuu, 2024, 00:28Mua edelleen kiinnostaa, millä tollai laitetussa hoidetaan kartion pyrkiminen ulospäin ihan koko ajan... Eli mihin se akselin ulospäin suuntaava liike pysähtyy? Ei se sisäkooli voi stefaan ja retainer levyyn nojata.

Lainaus käyttäjältä: '59 Kingswood - 16 elokuu, 2024, 21:50Mä laittaisin näin (joo sama kuva kuin aiemminkin, mutta aiheeseen kuulumaton informaatio on rajattu pois):


Tuossa laakerin ulkokoolin ja stefan välissä on tuo pikkunen rengas.
Rullat nojaa sitä vasten otsapinnoillaan.

En ois uskonu että tuota rakennetta on käytetty missään enemmän pyörivässä kohteessa.
Paska idea kartiorullalaakerissa kun rullat nojaavat sitä vasten aika voimalla koko ajan, mutta näköjään voi siinäkin toimia aikansa ja sitten vaan vaihdetaan uutta kun sikahintainen laakeri on paskana. Tai itse laakeri ei ole kallis, mutta tuo vähän paremmasta tavarasta tehty lisärengas on..

Vastaava olake on NUP-tyypin laakerissa:


Mutta tuossa ei ole vastaavaa jatkuvaa nojaamista jos ei paikoitukset/linjaukset ole väärin tehty.
Tuo rillukka ottaa kuitenkin varsin isojakin voimia vastaan..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: leivonharri - 16 elokuu, 2024, 21:12On paljon puhetta peristä.
BOP on per..stä.. :rolleyes:
Olisivat tyytyneet pariin yhdenmukaistettuun corporaatio akseliin ja käyttäneet Danan tuotteita muuten, niin ei tarviis näitäkään äimistelyjä käydä..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

jariha

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 16 elokuu, 2024, 14:46Tuollai se kai on edettävä.  ;D

Onkos sulla nyt 1 vai 2kpl niitä lakruja? Sillä vaan että jos se kuskinpuoleinenkin sattuu olemaan finaalissa tai muuten vaan vituillaan...  :pckahvi:

1kpl
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-96 Volvo V70 2.5Tdi paku
-07 Ford Mondeo 1.8 stw -05 Opel Combo 1.3 -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm -97 VW Transporter T4 caravelle

FuryIII 71

Pakko myöntää, että en kyllä olettanut yhden geeämmän perseen aiheuttavan näin paljon parran pärinää, varsinkin ku täälläkin porukka aina hehkuttaa kuinka helppoja ja yksinkertaisia vehkeitä nää on sekä lähes kaikki on vaihtokelpoista keskenään ja osia löytyy suunnilleen r-kioskilta.  :))

Joo, onhan nää varmaan, itellä nyt vaan osui peräksi näköjään joku lähes yksisarviseen verrattava.  ::)
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

Harri S

Matkalla saa markan tavaran. Siksi minullakin on GM.
Päätoiminen harrastaja

palontie

Hintatasoja kun katsoo niin kyllä aika monessa esim full sizeissä GM:et on hinnakkaampia.
Eniten vituttaa kaikki.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 17 elokuu, 2024, 07:48Tuossa laakerin ulkokoolin ja stefan välissä on tuo pikkunen rengas. Rullat nojaa sitä vasten otsapinnoillaan.
Jos nyt pysytään tossa kuvassa, niin eipä sitä lisärengastakaan pidä sisässä muu ku stefan huuli... Sen täytynee olla ulkokoolin ja stefan kokonen, että retainer levy saa painettua sitäkin.
En varmasti oo.

jariha

Se pyssyy ku laittaa... Tota autonraatoa on joku lahtelainen kyläseppä pajottanu vissiin ennen esmiä ku jokkainen remontti on tehty sillä kaavalla että mennään siitä mistä aita on jo poistettu tai vähintään kaatunu :hiphopcar:
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-96 Volvo V70 2.5Tdi paku
-07 Ford Mondeo 1.8 stw -05 Opel Combo 1.3 -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm -97 VW Transporter T4 caravelle