Käyttistä pähkäilemässä

Aloittaja rb, 29 marraskuu, 2021, 15:39

« edellinen - seuraava »

cdi

Visa GT  1,4 paskalla moottorilla kansipahvi menny. Pellitöitä on,  tontulla ja painoksi 1,1 l moottorilla toinen visa.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 25 elokuu, 2024, 15:06Saapikkaassa ongelmana on ulkonäkö.. Ekan lähdön 9000 kuulemma ehkä menisi, mutta viistokeula ei millään. ::)
Minusta kyllä aika siedettävä viistonakin, kun vertaa moneen muuhun. Vaan eihän noita näköjuttuja voi toiselle kertoo/käskee.
En varmasti oo.

signet

Lainaus käyttäjältä: Kaktus - 23 elokuu, 2024, 14:31Niin, siinä onkin pähkinä purtavaksi että ottaako bensakulutuksen vai dieselin apulaitehihnan jakopään väliin.  :thinking:
Menee niitä jakopäitä moniurahihnan imaisun takia monista muistakin;Vaggilaiset,rellu yms.
Kaikissa mitä olen tien päältä hakenut,niin on yksi ja sama tekijä:KUSKI.
Kun ei uskota että se latausvalo kun syttyy,niin samantien kone seis.Kaikilla näillä tuhoutuneilla on ajettu(ihan vähän vaan);pakko oli moottoritieltä pois päästä,pakko oli yrittää päästä kotiin,ei tässä mallissa laturinhihna pyöritä vesipumppua niin kyllä tällä voi ajaa niin kauan kun akussa sähköä riittää,enhän minä nyt voinut keskelle risteystä koirien/lapsien/hevoskopin/sairaiden vanhempien tms.kanssa jäädä.PAKKO oli yrittää jos sillä olis päässy kotiin/korjaamolle/levähdysalueelle/huoltoasemalle/kaupanpihaan tai ihan vaan jonnekin muualle kuin siihen missä se latausvalo syttyi.Parhaimmillaan vielä väitetään,että se vaan sammui,ei mitään valoja syttynyt.
Kyllä se oikeasti rullaa sinne tien sivuun ja kaikissa autoissa on hätävilkut.Omiansahan tuhoavat.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

LPR

Lainaus käyttäjältä: signet - 27 elokuu, 2024, 02:33Menee niitä jakopäitä moniurahihnan imaisun takia monista muistakin;Vaggilaiset,rellu yms.
Kaikissa mitä olen tien päältä hakenut,niin on yksi ja sama tekijä:KUSKI.
Kun ei uskota että se latausvalo kun syttyy,niin samantien kone seis.Kaikilla näillä tuhoutuneilla on ajettu(ihan vähän vaan);pakko oli moottoritieltä pois päästä,pakko oli yrittää päästä kotiin,ei tässä mallissa laturinhihna pyöritä vesipumppua niin kyllä tällä voi ajaa niin kauan kun akussa sähköä riittää,enhän minä nyt voinut keskelle risteystä koirien/lapsien/hevoskopin/sairaiden vanhempien tms.kanssa jäädä.PAKKO oli yrittää jos sillä olis päässy kotiin/korjaamolle/levähdysalueelle/huoltoasemalle/kaupanpihaan tai ihan vaan jonnekin muualle kuin siihen missä se latausvalo syttyi.Parhaimmillaan vielä väitetään,että se vaan sammui,ei mitään valoja syttynyt.
Kyllä se oikeasti rullaa sinne tien sivuun ja kaikissa autoissa on hätävilkut.Omiansahan tuhoavat.
Mulla katkesi apulaitehihna joutavalla pihalla käydessä. Oli varmaan muutaman minuutin käynnissä, ennen kuin huomasin. Laitoin helteellä käyntiin, että ilmastointi hetken jäähdyttää autoa ja poikki oli, kun meinasin lähteä ajamaan. Kun tutkin niin oli joku vanha vamma ollut. Kait jotain oli käynyt välissä, kun paljon syrjäteitä ajelen. Katkeamispinnasta yli puolet leveydestä oli aivan pölyinen ja eri tavoin revennyt. Lie miten pitkään oli ollut noin. 30000 km ajettu Volvon orkkishihna oli. Onneksi ei mennyt mihinkään väliin. Lähellä oli ollut, kun jakopäänkoppa irvisti hieman. Sitten kun varmistuin, että koko hihna kaikkine murenineen on pois konehuoneesta, ajoin 50 m päähän verstaalle.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

sämpy

Aika hyvin noi jakopäät on nykyään suojattu, mutta kai se murjoo ne kuoret jos hyvin kiilautuu? Pösöstäkin meni alkuperäinen hihna 30tkm ennen vaihtoväliä. Ei tosin jakopään väliin vaan jäi rullille vaan roikkumaan.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

signet

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 27 elokuu, 2024, 07:04Aika hyvin noi jakopäät on nykyään suojattu, mutta kai se murjoo ne kuoret jos hyvin kiilautuu? Pösöstäkin meni alkuperäinen hihna 30tkm ennen vaihtoväliä. Ei tosin jakopään väliin vaan jäi rullille vaan roikkumaan.
Ei murjo välttämättä.Monessakin volvossa vähän vaan koppa saumasta pullistaa,kun hihnan riekale on imeytynyt kotelon sisään.Ja sitten kun sinne ei meinaa nähdä kunnolla.Mut yleisesti ottaen kopat on säilynyt ehjinä.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

Valde

Lainaus käyttäjältä: Valde - 23 elokuu, 2024, 20:35Jaah...
Näköjää sitä alkoi kuumeisesti kattelemaan vålvåja, eurooppaa myöten...
Ei kerpele tunnu löytyvän.

Hu-Oh...
Takavetopihtaaja

sämpy

Höh, onko ne niin hyviä ettei kukaan myy.

Justiinsa kävin kolmannen kerran 1000km sisällä laittamassa jakopään samaan lolvoon. Tällä kertaa oli porsinut pakopuolen VVT. Porsi myös Virtasen kaupan lukitustyökalut, mutta latalla ja hitsikoneella siitä selvinnee..
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Valde - 31 elokuu, 2024, 21:56Ei kerpele tunnu löytyvän.

Hu-Oh...
Ehkä oot vaan huono etsimään. Yksistään Nettiautossa 6609 kpl  :dontknow:
Kyllä on ihanaa olla viisas insinööri

Valde

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 02 syyskuu, 2024, 08:45Ehkä oot vaan huono etsimään. Yksistään Nettiautossa 6609 kpl  :dontknow:
Reipas 50 vaan?  ???
Takavetopihtaaja

Pertti K

Kyllä on ihanaa olla viisas insinööri

Gary Grand

Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Valde

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 02 syyskuu, 2024, 16:57Jokunen niitä näköjään pitäis saada.. :o
Toistaiseksi kaksi tuntuu riittävän.
Takavetopihtaaja

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Valde - 10 syyskuu, 2024, 10:59Toistaiseksi kaksi tuntuu riittävän.
kahdessakin on kaksi liikaa
Sinä vain

Fargo

Lainaus käyttäjältä: signet - 27 elokuu, 2024, 02:33Menee niitä jakopäitä moniurahihnan imaisun takia monista muistakin;Vaggilaiset,rellu yms.
Kaikissa mitä olen tien päältä hakenut,niin on yksi ja sama tekijä:KUSKI.
Kun ei uskota että se latausvalo kun syttyy,niin samantien kone seis.Kaikilla näillä tuhoutuneilla on ajettu(ihan vähän vaan);pakko oli moottoritieltä pois päästä,pakko oli yrittää päästä kotiin,ei tässä mallissa laturinhihna pyöritä vesipumppua niin kyllä tällä voi ajaa niin kauan kun akussa sähköä riittää,enhän minä nyt voinut keskelle risteystä koirien/lapsien/hevoskopin/sairaiden vanhempien tms.kanssa jäädä.PAKKO oli yrittää jos sillä olis päässy kotiin/korjaamolle/levähdysalueelle/huoltoasemalle/kaupanpihaan tai ihan vaan jonnekin muualle kuin siihen missä se latausvalo syttyi.Parhaimmillaan vielä väitetään,että se vaan sammui,ei mitään valoja syttynyt.
Kyllä se oikeasti rullaa sinne tien sivuun ja kaikissa autoissa on hätävilkut.Omiansahan tuhoavat.

mä olen havainnut että yleensä se on naisoletettu joka sanoo ettei mitään merkkivaloa syttynyt eikä mitään oireita ollut, ihan vaan yhtäkkiä vehje levitti liikkuvansa motarille. En usko että noi kaikki on patologisia valehtelijoita, ilmeisesti vaan ei kapasiteetti riitä käsittelemään kaikkea informaatiota mitä auton ajamisesta tulee.
Yleensä samat tyypit olettaa että ihan missä päin tahansa suomea on hinausauto enintään 15 min ajomatkan päässä ja sen kuljettaja odottaa autossa hälytysvalmiudessa moottori käynnissä. Myöskin hinausliikkeellä on liian vähän kalustoa jos hinuri on toisella keikalla näiden mielestä.