Käyttistä pähkäilemässä

Aloittaja rb, 29 marraskuu, 2021, 15:39

« edellinen - seuraava »

signet

Lainaus käyttäjältä: LPR - 13 syyskuu, 2024, 03:24Mulla on kaikki hinuritarpeet toiminut hyvin, jopa paremmin kuin hyvin. Jotain tapauksia olen kuullut, että väenväkisin olisi haluttu viedä johonkin tietylle korjaamolle, usein korjaamo omistaa hinurin. Nämä liittyy etenkin yhteen firmaan, millä on/oli sekä korjaamoita, että hinureita. Eivät oikein millään konstilla halunneet viedä kuin omalle korjaamolle. Itse ajoin muutaman viikon noita, ennen kuin otin lopputilin koko lafkasta. Omistaja sanoi suoraan, että yhtään autoa ei saa viedä muualle, kuin omalle korjaamolle, meidän tehtävä ei ole ruokkia vihollista. Onneksi ei tuo firma touminut pitkään meillä päin. Kumikioskiksi on muuttunut. Teillä päin vaikuttaa, vaikka Iidensalmi taitaa olla vieläkin kotipesä.
Ostin ko.kioskista koko Kouvolan hinaustoiminnot pois,eli yhden "kilpailijan" pois v.2012.
Se Mikkelin auto oli nettikoneessa myynnissä varmaan 5vuotta "ajoineen".Sillä puhelinnumerolla tuskin olisi hirveästi ollut kysyntää,kun vuosia ollut käyttämättä.
Tuo omalle korjaamolle vienti on huono homma,muiden korjaamoiden välittämät keikat loppuu,tämän takia meillä ei ole korjaamoa.Se on eri asia jos päivystysaikana omalla hallilla tehdään hätäkorjauksia,eikä vaan viedä oman korjaamon jonoon.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

signet

Vielä jatkoa tuohon edelliseen,sehän oli hinaushommien kulta-aikaa ko.yritykselle;kaksi hinausautoa(kaksi yritystä) koko Kouvolassa,omalle korjaamolle töitä,omat vuokra-autot sai työnnettyä asiakkaille vakuutuksen tai automerkin turvan piikkiin.Ilmeisesti tämä ketjuuntumisen alku silloin sai luopumaan hinaushommista.Enää ei saanut edes omien edeustamiensa merkin autoja hinata,vaan kun niitä alkoi tulemaan korjaamolle vieraan värisillä hinureilla ja vuokra-autot oli otettava sieltä mistä maksaja määräsi.
Toinen erikoisuus oli että reilun kymmenen vuoden aikana, kun he hinauksia hoitelivat, oli kuskeja varmaan yli sata;päivällä lähti liikkeelle joku kuka ehti, ja iltaisin ja viikonloppuisin koko henkilökunta päivysti vuorollaan,ja tästä ei voinut neuvotella jos halusi talossa töissä olla.Ei vaan hirveästi karttunut tuo kokemus ja ammattitaito.Viimeisten parin vuoden aikana oli päätoimisiakin hinauskuskeja kaksi,mutta silloinkin vielä tuuraus ja päivystysrinki hoitui muulla henkilökunnalla vuorotellen.Palkanmaksuhan tietenkin tapahtui eri yhtiöstä,ettei mitään ylitöitä näistä hommista tullut.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

Fargo

Se on muuten hassu juttu tässä hinausautohommassakin kun suuri yleisö ja kaikenmaailman helppoheikit kuvittelee että tässä revitään rahaa niin ettei taskuihin mahdu. No, tietty kun yksittäisen keikan joutuu joku maksamaan ja jossain välissä havaitsee kunnon kiirepäivänä autojen liikkeitä niin tulee varmaan kuvitelma että hinausauto takoo pari tonnia päivään kassaa.
Sama juttu kai taksissakin kun nyt vapautuksen jälkeen kaikissa suuremmissa kaupungeissa on noin kymmenkertainen määrä takseja vuolemassa kultaa kun taas sivummalla ei yhtäkään.

signet

Lainaus käyttäjältä: Fargo - 14 syyskuu, 2024, 11:57Se on muuten hassu juttu tässä hinausautohommassakin kun suuri yleisö ja kaikenmaailman helppoheikit kuvittelee että tässä revitään rahaa niin ettei taskuihin mahdu. No, tietty kun yksittäisen keikan joutuu joku maksamaan ja jossain välissä havaitsee kunnon kiirepäivänä autojen liikkeitä niin tulee varmaan kuvitelma että hinausauto takoo pari tonnia päivään kassaa.
Sama juttu kai taksissakin kun nyt vapautuksen jälkeen kaikissa suuremmissa kaupungeissa on noin kymmenkertainen määrä takseja vuolemassa kultaa kun taas sivummalla ei yhtäkään.
Juu kulujahan tässä ei ole ollenkaan.Ja halpuutus ketjujen toimesta on sellanen homma, että tuskin 10-15v. päästä kantasuomalaiset tuskin ajelee hinauskeikkoja enää.Pizzamiehet hoitaa kun yksi sukupolvi jää eläkkeelle.Milläs maksat enää tessin palkkoja jätkille,kun hinnat tippuu, ja ne hinnat mitkä ei tipu ei enää koskaan nouse, vaikka kulut nousee.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

LPR

Lainaus käyttäjältä: signet - 13 syyskuu, 2024, 15:19Vielä jatkoa tuohon edelliseen,sehän oli hinaushommien kulta-aikaa ko.yritykselle;kaksi hinausautoa(kaksi yritystä) koko Kouvolassa,omalle korjaamolle töitä,omat vuokra-autot sai työnnettyä asiakkaille vakuutuksen tai automerkin turvan piikkiin.Ilmeisesti tämä ketjuuntumisen alku silloin sai luopumaan hinaushommista.Enää ei saanut edes omien edeustamiensa merkin autoja hinata,vaan kun niitä alkoi tulemaan korjaamolle vieraan värisillä hinureilla ja vuokra-autot oli otettava sieltä mistä maksaja määräsi.
Toinen erikoisuus oli että reilun kymmenen vuoden aikana, kun he hinauksia hoitelivat, oli kuskeja varmaan yli sata;päivällä lähti liikkeelle joku kuka ehti, ja iltaisin ja viikonloppuisin koko henkilökunta päivysti vuorollaan,ja tästä ei voinut neuvotella jos halusi talossa töissä olla.Ei vaan hirveästi karttunut tuo kokemus ja ammattitaito.Viimeisten parin vuoden aikana oli päätoimisiakin hinauskuskeja kaksi,mutta silloinkin vielä tuuraus ja päivystysrinki hoitui muulla henkilökunnalla vuorotellen.Palkanmaksuhan tietenkin tapahtui eri yhtiöstä,ettei mitään ylitöitä näistä hommista tullut.
Miksiköhän otin lopputilin ko. yrityksestä muutaman kuunauden jälkeen kun tuo firma osti työpaikkani.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

leivonharri

Mutta missä autossa olisi kivempi istua Kehä Ykkösen ruuhkassa? Yleensä siinä ennen Tapiolaa.
Vielä on eilinen jossain.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: leivonharri - 09 lokakuu, 2024, 17:31Mutta missä autossa olisi kivempi istua Kehä Ykkösen ruuhkassa? Yleensä siinä ennen Tapiolaa.
Riippu vähän kivempi kuin missä? Mutta kiva ei missään.
Kyllä on ihanaa!

(allekirjoitusta muokattu vihapostista ja tappouhkauksista johtuen)

leivonharri

No nyt mä istun litran Vitarassa. Kaikki tarpeelliset avustimet on ja sterkat, jotka hukkaa keskiäänet. Penkit on jees ja ryhti hyvä. Kolmipyttyisen tyhjäkäynti on melko karkea, mutta stop-start-toiminnon takia sitä ei tarvii kuunnella kovin kauaa.
Vielä on eilinen jossain.

leivonharri

Jatkuu...
Ennen koronaa mä istuin Kehä Kolmosella Cadillac CTS:ssä. Välillä, yleensä siinä Tuupakan kohdalla, nauratti kun huomasi kuinka naapurikaistan Corollassa vitutti. Siitä jäi semmonen köyhän miehen tony soprano -fiilis koko päiväksi.

Tässä yksi aamu kävin Koivuhaassa hakemassa osia ja luukutin suizassa Flock of Seagulssia ja ajatus sikisi, että tän vois tehdä jotenkin paremmalla tyylillä. Kun se nyt jossain määrin on pakko istua ruuhkassa.
Vielä on eilinen jossain.

rb

Lainaus käyttäjältä: leivonharri - 09 lokakuu, 2024, 17:47yleensä siinä Tuupakan kohdalla, nauratti kun huomasi kuinka naapurikaistan Corollassa vitutti.
;D


Kyrpov

Sinä vain

Gary Grand

The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

Smirkelimies

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 11 lokakuu, 2024, 15:20Beige? Mites hopea/pappakalsari?

Heh. Meijän perusharmaan tojon edelliselle omistajalle moottorin lämppärin haarotus sisätilan lämppärille oli ollu liian porvarillinen höpötys niin oli laitettu lämmitin vain moottorille  ::)

Kyllä ei o yhtään ylimäärästä varustetta tässä. Otin pölykapselitkin pois niin onkos se ny kustomi?  O0

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 11 lokakuu, 2024, 15:42Heh. Meijän perusharmaan tojon edelliselle omistajalle moottorin lämppärin haarotus sisätilan lämppärille oli ollu liian porvarillinen höpötys niin oli laitettu lämmitin vain moottorille  ::)

Kyllä ei o yhtään ylimäärästä varustetta tässä. Otin pölykapselitkin pois niin onkos se ny kustomi?  O0
Suomi kustomi..
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 11 lokakuu, 2024, 15:20Beige? Mites hopea/pappakalsari?

No onhan se silakanvärinen eri sävyissään varmaan yleisin, mutta ton beigen rinnalla sekin on suorastaan räikeä väri.  ;D
1964 Plymouth Valiant, 170+three on tree.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.