Th200r4:sen oikkuilut

Aloittaja Camino79, 13 syyskuu, 2022, 12:54

« edellinen - seuraava »

Camino79

Laittaakko suoraan th700r4 vai vieläkö kokeillaan sovittaa toisenlainen vapaakytkin th200r4:seen  :o
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 13 syyskuu, 2022, 12:54Laittaakko suoraan th700r4 vai vieläkö kokeillaan sovittaa toisenlainen vapaakytkin th200r4:seen  :o
Joko se taas antautui?
En varmasti oo.

DX

no viddu, taitaa meikäläisellä ollut olla kosolti arpaonnea muassa kun toi toosa on kestänyt kaikki nää vuodet ongelmitta ja saanut kumminkin kenkääkin aika huolella.
pankaa tuo suosikkeihinne pahan päivän varalta, tai liittykää vaik heti. https://pottupotero.forumotion.eu/

world is crumbling down, i don't know how to act anymore

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 13 syyskuu, 2022, 15:17Joko se taas antautui?


Oireilee. Ei tahdo sietää paikaltaan ilman jarrua lähettämisiä tai sit 2->1 wot-vaihtoja ilman kolahteluita/lipsumisia.

Toki eihän tuokaan ollut kuin ehjä käytetty, että uudella sprägillä vois tuurillaan kestää pidempäänkin. Mutta Mikan kanssa tultiin siihen tulokseen että se tuo 2satkun persepää "notkuu" liikaa painavan auton ja matalan stallin kanssa niin tuo rullamallinen sprägi pääsee lipsumaan. Nyt suunnitteilla jotain aivan muuta sikäli kun vaan saadaan se adaptoitua niin sit PITÄIS eliminoitua tuo ongelma.

Tai sit pitäs vaan heittää se vakioykän perään ja thats it  :))

Sinällään vituttaa ja ei vituta kun se oli tiedossakin että tää on proto-aski. Helpoin tiehän ois alkujaankin heittää vaan ls ja th700 sinne mutta kun on pakko olla erilainen nuori  :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Mudracer

Aika jännää kun 200Rmulukun vakiosprageilla ja planeetoilla on ajettu 9sekan varttiaikoja ilman että ne laukee. En ole tota omaa ärmulkkua lässylläkään saanu vielä rikki mutta ehkä en vaan osaa.
X

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 13 syyskuu, 2022, 17:51Aika jännää kun 200Rmulukun vakiosprageilla ja planeetoilla on ajettu 9sekan varttiaikoja ilman että ne laukee. En ole tota omaa ärmulkkua lässylläkään saanu vielä rikki mutta ehkä en vaan osaa.


Sehän tässä kummastuttaakin, mutta todnäk. Se matala stalli ja pitkä perä tekee sen.

Koska ei tossa ykässä kuitenkaan ole paukkua kuin tuurillaan reilu 200 kaakkia ja samaa askia ollu kuitenkin tehtaaltakin turbo regalissa jne.

Mutta näky bubbajoen forkillakin olevan porsineet sprägit nimenomaan "hitaiden" autojen persiistä, että enempi voimaa tai siis fiksumpi välsä ja turbaani varmaan jeesaa kestossa. Joku tässä kombossa on nyt semmonen mistä se ei ilmiselvästi tykkää.

Paskintahan tässä vaan on, että sinne ei ole ainakaan helpolla etsinnällä mitään tukevampaakaan kalikkaa tarjolla  :thinking:

Kuitenkin tolla 2.93 perällä ja 275/60/15 renkaalla esmes siinä 2->1 vaihdossa välitys muuttuu todella rajusti versus tehtaalaiset tehoversiot missä ko. askia on ollu  ???

Toki ideoita otetaan vastaan jos keksii jonkun järkevämmän selityksen aiheeseen? Koskinen puhu kanssa että jollain sen vakkariasiakkaalla on nyt kahdesti porsinu persepään planeetta pikkusen kirratussa mutta lähes vakiossa oiskohan ollu deltassa  :thinking:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

sössö

Kuulostaa normi th200r4 toosalta moninaisine ongelmineen. Joku 3 vaihteinen varmaan kestäisi th400 tms. 2.93 perävälitys olisi ihan hyvä sellaisellekkin.

Mudracer

Kyyl hi-stall turbaanilla ja ~1000 humman tehoilla brakelähdöllä vakiokamat saa löylyä 10x enemmän kuin ykän "väännöillä" vaikka olis vakio turbaani ja perävälitys 1:1 . Kannattais myydä ömeriikkaan toi selitys, 1000 hummaa kestää kyllä mutta ei lankun ykän vääntöjä.
X

CC

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 13 syyskuu, 2022, 17:57Sehän tässä kummastuttaakin, mutta todnäk. Se matala stalli ja pitkä perä tekee sen.

Koska ei tossa ykässä kuitenkaan ole paukkua kuin tuurillaan reilu 200 kaakkia ja samaa askia ollu kuitenkin tehtaaltakin turbo regalissa jne.

Mutta näky bubbajoen forkillakin olevan porsineet sprägit nimenomaan "hitaiden" autojen persiistä, että enempi voimaa tai siis fiksumpi välsä ja turbaani varmaan jeesaa kestossa. Joku tässä kombossa on nyt semmonen mistä se ei ilmiselvästi tykkää.

Paskintahan tässä vaan on, että sinne ei ole ainakaan helpolla etsinnällä mitään tukevampaakaan kalikkaa tarjolla  :thinking:

Kuitenkin tolla 2.93 perällä ja 275/60/15 renkaalla esmes siinä 2->1 vaihdossa välitys muuttuu todella rajusti versus tehtaalaiset tehoversiot missä ko. askia on ollu  ???

Toki ideoita otetaan vastaan jos keksii jonkun järkevämmän selityksen aiheeseen? Koskinen puhu kanssa että jollain sen vakkariasiakkaalla on nyt kahdesti porsinu persepään planeetta pikkusen kirratussa mutta lähes vakiossa oiskohan ollu deltassa  :thinking:

Onneks mulla on tihee perä (3,08) ja korkee stalli (n.1600) ja kevyt auto (n.1570) ja huono pito (10,50 Hoosier) ettei pääs hajoon planeetat ja spragit...ja konekin on onneks vaan pikkulohko (408)
Inspector

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 13 syyskuu, 2022, 19:39Kyyl hi-stall turbaanilla ja ~1000 humman tehoilla brakelähdöllä vakiokamat saa löylyä 10x enemmän kuin ykän "väännöillä" vaikka olis vakio turbaani ja perävälitys 1:1 . Kannattais myydä ömeriikkaan toi selitys, 1000 hummaa kestää kyllä mutta ei lankun ykän vääntöjä.


Tähän palatakseni, tätähän mä/mikan kanssa vähän epäilin että se ongelma täytyy liittyä jotenkin pyörimisnopeuksiin ja varsinkin se ilman jarrua vasten lähettäminen siihen että se sprägin rullasto ei ole "kiinni" vielä siinä tilanteessa kun se äkkitilanne eli kaasun polkaisu tulee jolloin se ehtii vääntämään sitä linjaa jolloin kytkeytymistä ei tule kunnolla. Eriasia vartilla kun "paine" on tavallaan jo päällä jarrua tai breikkiä vasten ajettuna ja rullien pitopinta on riittävä. Ei ainakaan äkkiseltään tule muuta mieleen kuin että välläri/turbiini ei nyt pelaa yksiin ton lodjun kanssa kun vaihtokohdat yms. On likellä 3.42 vällärillä olevaa 27" pyörällä olevaa gn-buickin asetusta.

Joko on pettäny kaksi asennettaessa ehjäksi todettua käytettyä sprägiä paskan tuurin takia tai sit tossa kombossa on nyt joku muuttuja joka ei pelaa yksiin.

MUTTA jos sinne onnistuu vaan sovittaa "kynsi"-mallinen sprägi niin se ainakin teoriassa eliminoi tämän ongelman. Mikalla on jo ajatus että minkä askin sprägi SAATTAIS käydä mutta lupas tonkia laareja ja tutkia.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

DX

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 13 syyskuu, 2022, 15:51Oireilee. Ei tahdo sietää paikaltaan ilman jarrua lähettämisiä tai sit 2->1 wot-vaihtoja ilman kolahteluita/lipsumisia.

Toki eihän tuokaan ollut kuin ehjä käytetty, että uudella sprägillä vois tuurillaan kestää pidempäänkin. Mutta Mikan kanssa tultiin siihen tulokseen että se tuo 2satkun persepää "notkuu" liikaa painavan auton ja matalan stallin kanssa niin tuo rullamallinen sprägi pääsee lipsumaan. Nyt suunnitteilla jotain aivan muuta sikäli kun vaan saadaan se adaptoitua niin sit PITÄIS eliminoitua tuo ongelma.

Tai sit pitäs vaan heittää se vakioykän perään ja thats it  :))

Sinällään vituttaa ja ei vituta kun se oli tiedossakin että tää on proto-aski. Helpoin tiehän ois alkujaankin heittää vaan ls ja th700 sinne mutta kun on pakko olla erilainen nuori  :))

 ittellä se ei ole lipsunut eikä kolahdellut koskaan, että voiskohan diagnoosi piillä  mainitsemissasi seikoissa plus lisänä, että se osa on käytetty.
sehän on vähän tuuripeliä, ite ainakaan en tiedä konstia jolla vapaakytkimen kunnon voisi aukottomasti todeta muutenkuin lämmäämällä sen paikalleen ja antamalla rääkkiä.
joskus olen selkeesti viallisen seitensatkun vapaakytkimen pystynyt toteemaan vialliseksi käsipelillä, tarttuminen oli hyvin epävarmaa niin ajossa kuin sitten käessäkin pyöritellessä sen sai olemaan tarttumatta.
pankaa tuo suosikkeihinne pahan päivän varalta, tai liittykää vaik heti. https://pottupotero.forumotion.eu/

world is crumbling down, i don't know how to act anymore

Mudracer

Rullamallinen vapaakytkinkin pitää sitä kovemmin mitä enemmän siihen kohdistuu voimaa ja lukkoykkösellä on vielä levyt apuna. Huono selitys että auton paino tai turbaanin stalli siihen jotenkin vaikuttaisi mutta jos luulo on tietoa vahvempi niin ehkä sitten ite uskoo omat selitykset.
X

Camino79

Lainaus käyttäjältä: DX - 14 syyskuu, 2022, 08:28ittellä se ei ole lipsunut eikä kolahdellut koskaan, että voiskohan diagnoosi piillä  mainitsemissasi seikoissa plus lisänä, että se osa on käytetty.
sehän on vähän tuuripeliä, ite ainakaan en tiedä konstia jolla vapaakytkimen kunnon voisi aukottomasti todeta muutenkuin lämmäämällä sen paikalleen ja antamalla rääkkiä.
joskus olen selkeesti viallisen seitensatkun vapaakytkimen pystynyt toteemaan vialliseksi käsipelillä, tarttuminen oli hyvin epävarmaa niin ajossa kuin sitten käessäkin pyöritellessä sen sai olemaan tarttumatta.



Nuo molemmat paikallaan olleet/olevat on purettu, putsattu, jouset tarkistettu ja pinnat tsekattu. Pyöritelty että naukuu oikein ja tarraa kiinni. Siitä ehjän tuomio.

Mutta kuten sanoin, niin voi olla ollu paskaa tuuria tai sit kombossa on joku muuttuja joka oireet aiheuttaa.

Selvinnee lähitulevaisuudessa saadaanko värkättyä upgradea aiheeseen vai ei.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 14 syyskuu, 2022, 09:57Rullamallinen vapaakytkinkin pitää sitä kovemmin mitä enemmän siihen kohdistuu voimaa ja lukkoykkösellä on vielä levyt apuna. Huono selitys että auton paino tai turbaanin stalli siihen jotenkin vaikuttaisi mutta jos luulo on tietoa vahvempi niin ehkä sitten ite uskoo omat selitykset.


No enkö mä just noin sanonutkin? Lue se mun teoria uusiksi jos ei uponnu ekalla kerralla? Ja siis ihan ilman vittuilua sanon tän, koska ois ihan mielenkiintonen tietää että mikä tän oikeesti aiheuttaa.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Mudracer

Paha sanoo näin etänä mutta jotain menny kasauksessa pieleen. Tollanen vapaakytkin nappaa sekunnin murto-osissa kiinni kun pyörimissuunta vaihtuu ja ne yleensä yksinkertaisesti hajoo osiksi, luistaviin törmää joskus turbiineissa. A-500 toosassa on sama rullahässäkkä kuin ärmulkussa ja niitä on painavimmissakin hylsyissä ilman ongelmia.
Kyllä luin sun selityksen että ei olisi vielä "kiinni", kyllä se on kiinni ihan heti kun siltä sitä vaaditaan. Se ei voi luistaa  millään rasitus"asteella" .
X