Oldsmobile V8

Aloittaja sössö, 12 helmikuu, 2023, 20:52

« edellinen - seuraava »

Mudracer

Satuin löytämään tollaset uudet -68-70 hipomännät.

Ostin halavalla 330 patin osina ja kun siihen ei mäntiä saa järkihntaan mistään niin se porataan 350 kokoon.
X

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 30 toukokuu, 2025, 11:11Satuin löytämään tollaset uudet -68-70 hipomännät.

Ostin halavalla 330 patin osina ja kun siihen ei mäntiä saa järkihntaan mistään niin se porataan 350 kokoon.
Aika samalta näyttää kuin LowCrown 350:ssä olevat männät. 70-luvun lopun saastekone.
Tosin kuvat on kuvia ja niistähän ei tuota montun kokoakaan oikein pysty päättelemään.

Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Mudracer

Myyjän antamat specsit noille Badger männille.
"1968-1970 Oldsmobile Cars 350ci V8

Oldsmobile engine

With 4 bbl carb

Nominal bore 4.0570″
Compression ratio 10.20"
X

Kaktus

Kuinkahan mahtaa päästömittauksen käydä esim tuolla cranen nokalla?  :thinking: Eihän se 1000hc ihan heti toki täyteen tule.
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Camino79

Sytty vähän myöhälle ja tyhjäkäyntiä nostaa sinne 900rpm huitteisiin että pahin nokan sotkotus häviää ni hyvät arvot sieltä tulee  ;)
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Kaktus - 31 toukokuu, 2025, 22:34Kuinkahan mahtaa päästömittauksen käydä esim tuolla cranen nokalla?  :thinking: Eihän se 1000hc ihan heti toki täyteen tule.
Mitähän ne asteet siinä on? Lowcrown kone mellingin 214/224 asteinen, lsa 112, meni vähäpäästöisen arvoihin tyhjäkäynnillä ja kierroksilla, sähköttömällä rochesterilla ja mekaanisella jakajalla.

Nokalle vaan sitten myöhemmin kävi huonosti.

Tuo minun oldsi taas oli vähän hankala saada alle sen 1000hc rajan mutta suurin syy lopulta taisi olla sen peltitiivisteen vuoto, vakiokansien kanssa. Nyt lasketuilla kansilla ei ollut ongelmaa, olikohan se hc 18.
Nokasta tosin ei ole tietoa mikä se on, herää siellä 2500rpm päällä vasta kunnolla.

Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Kaktus

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 31 toukokuu, 2025, 23:40Mitähän ne asteet siinä on? Lowcrown kone mellingin 214/224 asteinen, lsa 112, meni vähäpäästöisen arvoihin tyhjäkäynnillä ja kierroksilla, sähköttömällä rochesterilla ja mekaanisella jakajalla.

Pykälää pienemmillä asteillahan tuo näyttäsi olevan. Ei siis pitäisi tulla ongelmia. :)

-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Kaktus

Venttiilijouset aiheuttaa vähän hämmennystä myös. Tuollaisia suositellaan, mutta eihän sitä tietenkään löydy tuon tuotenumeron roippeita. Mellingin nokan kanssa löytyisi rokista myös siihen suositellut jouset. Välttämättä ei huvittaisi tehdä elämästä liian vaikeaa etsimällä tuotannosta poistuneita tuotteita, kun ei olla mitään kisakonetta tekemässä.

-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

FeV-8

Ei sitä tuotenumeroa kannata kovin orjallisesti tuijottaa ;)  kunhan nuo open ja closed paineet on suht samalla tontilla, nii se on sama minkä valmistajan jouset siellä on.

Mulla on muistaakseni compin 995-16 jouset jotka vois joutaa. Voin mitata onko ne vielä timmissä.

FeV-8

Nojuu, useamman jousen mittasin, nii 100-105lbs oli 1.7" korkeudella paine, ja 1.240" oli 275lbs. Coil bind 0.050" 1.02 joten todennäköisesti 995-16. Nämä on tupla jouset, joten vakio retainereita ei voi käyttää..

Kaktus

Joo. Vähän tuntuu että mitä enemmän lueskelee niin sen enemmän sekasin menee.  :rotfl: On jousipaineita eri korkeuksilla ja pitääkö shimmata ja millaset retainerit ja lautaset pitää olla.
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

FeV-8

https://www.usparts.fi/performance/moottorin-osat/venttiilikoneiston-osat/com768-16

Nuo retainerit tartteis. Tämä on hyvä esimerkki kuinka ~200€ saadaankin menemään yhtäkkiä enemmän, kun poiketaan alkuperäisestä suunnitelmasta :-\

Stige

Lainaus käyttäjältä: FeV-8 - 01 kesäkuu, 2025, 17:02https://www.usparts.fi/performance/moottorin-osat/venttiilikoneiston-osat/com768-16

Nuo retainerit tartteis. Tämä on hyvä esimerkki kuinka ~200€ saadaankin menemään yhtäkkiä enemmän, kun poiketaan alkuperäisestä suunnitelmasta :-\

Tai sit vaan ostaa suoraan käypäset jouset sinne mitkä riittää tarpeisiin eikä tarvii hirveetä osakasaa kaveriks että saa ees paikaallee

FeV-8

Ehdottomasti näin👍 jos vain löytyy single jouset tuommoisille paineille. Taitaa vaan suurin osa yli 100lbs jousista olla tuplajousia🙁

Stige

Lainaus käyttäjältä: FeV-8 - 01 kesäkuu, 2025, 21:34Ehdottomasti näin👍 jos vain löytyy single jouset tuommoisille paineille. Taitaa vaan suurin osa yli 100lbs jousista olla tuplajousia🙁

Luulen et varmasti löytyy ku vähä jaksaa perkaa, kai mä sen verta voin vinkata et Summitin sivut on täydelliset tohon jousien ehdintään ku saa ettiä mitoilla ihan joka asian.