Milloin vanha jenkki on liian hieno ja kallis?

Aloittaja isalmela, 18 toukokuu, 2023, 06:10

« edellinen - seuraava »

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 19 toukokuu, 2023, 16:57Kyllähän taas syletti tänään. Meidän pihapiirissä on hullu västäräkki. Aina kun se näkee auton peilin, se menee istumaan sen päälle, hakkaa nokalla ja sontii. Buickin kuskin ovi valkoista sontaa täynnä, Mersusta vaan peili. Onneksi ei ollut jättihieno 57 Chevrolet
Ei parane nyt kiillottaa koko autoa.
Vielä on eilinen jossain.

sössö

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 19 toukokuu, 2023, 16:57Kyllähän taas syletti tänään. Meidän pihapiirissä on hullu västäräkki. Aina kun se näkee auton peilin, se menee istumaan sen päälle, hakkaa nokalla ja sontii. Buickin kuskin ovi valkoista sontaa täynnä, Mersusta vaan peili. Onneksi ei ollut jättihieno 57 Chevrolet
jos tosiaan -57 servoletti olisi itselleni joku juttu, katsoisin mieluummin linnun paskantamaa -57 servolettia pihassa kuin linnun paskantamaa buikkia.

Jussi

Mä en oo oikeen koskaan tajunnu sitä, mikä se juttu noissa 55-57 Chevyissä muka on. Viisseiska on jo joo jotenkin aika hyvä, mutta ei herätä mitään ihmeellistä halua. Viiskasit sit taas vähän monellakin valmistajalla alkaa oleen hienoja.
En varmasti oo.

sössö

Ne vanhemmat ponttoonimallit esim. 1950 on paljo nätimpiä. Ja uudemmat 60- luvun. Mut noi on joku meemi kun sillon kai tuli V8

Silti, pakko myöntää etten ylipäätään ole ymmärtäny sevyjen hienoutta vrt. muut. Onha tommone 40- luvun lopun, 50- luvun alun cadillacci ny paljon hienompi mitä joku sevy...

Anza

Ei kait liian kallista jenkkiä ookkaan. Kaikki liikenevä aika ja raha niihin menee kuitenki. Liian hienoksi ei kannata tehdä. Tein ekaan harrastejenkkiin koko talven pohjia ja ulkokuori oli viimesen päälle. Valtava työmäärä ja pieteetillä tehty, maalaamossa maalattu pintavärit.

Homma onnistui ja olin tyytyväinen. Sit kasaaminen alkoi ihan hullun varovaisuudella naarmujen välttämiseksi ja ensimmäinen tuttu kun tuli autoa katsomaan niin alkoi nojailu ja lääppiminen vyönsoljilla, vetskareilla ja kyynärpäillä etulokariin nojaillen.

Oli inhottava sanoa että älä nojaile ja pysytkö vähän kauempana. Käytännössä auto meni pilalle liialla vaivannäöllä ja omalla asenteella. Toisaalta aikaisemmat korjailut oli paikkamaalauksia ja katsastuskorjailuja, että olihan projekti hyppäys ihan eri suuntaan.

WBBC

Lainaus käyttäjältä: Anza - 20 toukokuu, 2023, 07:47Ei kait liian kallista jenkkiä ookkaan. Kaikki liikenevä aika ja raha niihin menee kuitenki. Liian hienoksi ei kannata tehdä. Tein ekaan harrastejenkkiin koko talven pohjia ja ulkokuori oli viimesen päälle. Valtava työmäärä ja pieteetillä tehty, maalaamossa maalattu pintavärit.

Homma onnistui ja olin tyytyväinen. Sit kasaaminen alkoi ihan hullun varovaisuudella naarmujen välttämiseksi ja ensimmäinen tuttu kun tuli autoa katsomaan niin alkoi nojailu ja lääppiminen vyönsoljilla, vetskareilla ja kyynärpäillä etulokariin nojaillen.

Oli inhottava sanoa että älä nojaile ja pysytkö vähän kauempana. Käytännössä auto meni pilalle liialla vaivannäöllä ja omalla asenteella. Toisaalta aikaisemmat korjailut oli paikkamaalauksia ja katsastuskorjailuja, että olihan projekti hyppäys ihan eri suuntaan.

Eikös just pari vuotta sitten joku ostanut huutokaupasta aidon ja alkuperäisen Bullit-Mustangin viidellä miljoonalla? Se kun on valmiiksi kulahtanut, niin ei tarvitse siitä sen enempää murehtia.

Anza

Parilla miljoonalla tais mennä jonkun poliisin vanha challengeri. Black ghost tai joku sellonen. Sekin kulahtanut ja lommoinen. Eli turha niitä on puleerata ja kiillottaa. Turhaa jännittämistä. Hyvä tarina voittaa.

LPR

En tiedä onko se milloinkaan liian hieno tai kallis. Lompakon paksuus vaikuttaa kyllä osaltaan. Jos laitetta ei raaski käyttää, on ehkä vikaa asenteen puolella. Ajatellaanpa vaikka historic kisoja maailmalla. Siellä liikkuu aktiivisesti 60-luvun Ferraria ja vastaavaa miljoonakalustoa tositoimissa ja jos kolahtaa, niin sitten korjataan.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

rb

Lainaus käyttäjältä: LPR - 25 toukokuu, 2023, 17:48Lompakon paksuus vaikuttaa kyllä osaltaan.
Mmmmmm..
Mun lompakon paksuudella olen lopettanut haaveilun 68-70 Chargerista, koska tänä päivänä ne on yksinkertaisesti aivan liian kalliita.
Et se juna meni jo.. :(  ellei sitten lottovoitto pelasta.
 
 

LPR

Lainaus käyttäjältä: rb - 25 toukokuu, 2023, 18:37Mmmmmm..
Mun lompakon paksuudella olen lopettanut haaveilun 68-70 Chargerista, koska tänä päivänä ne on yksinkertaisesti aivan liian kalliita.
Et se juna meni jo.. :(  ellei sitten lottovoitto pelasta.
 
 

Pari-kolmekymmentä vuotta sitten oli kyllä niin hienoa kalustoa tarjolla nykymittapuulla naurettavan halvalla, että kyllä jälkikäteen oikein ...tuttaa kun ei ymmärtänyt ostaa talteen.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

rb

Lainaus käyttäjältä: LPR - 25 toukokuu, 2023, 18:53että kyllä jälkikäteen oikein ...tuttaa kun ei ymmärtänyt ostaa talteen.
Joo....... Aina voi kääntää veistä haavassa, et mitä kaikkee ois pitäny.
Kyl pari juttuu ketuttaa oikeesti ja siks varmaan tullu sellaseks, että on huono luopumaan enää mistään.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Anza - 25 toukokuu, 2023, 17:42Parilla miljoonalla tais mennä jonkun poliisin vanha challengeri. Black ghost tai joku sellonen. Sekin kulahtanut ja lommoinen. Eli turha niitä on puleerata ja kiillottaa. Turhaa jännittämistä. Hyvä tarina voittaa.
Uudenveroiseksi entisöity on "helppo" korjata jos tulee klommo. Aitoa patinaa et saa mitenkään takaisin.
Kyllä on ihanaa!

(allekirjoitusta muokattu vihapostista ja tappouhkauksista johtuen)

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 25 toukokuu, 2023, 20:50Uudenveroiseksi entisöity on "helppo" korjata jos tulee klommo. Aitoa patinaa et saa mitenkään takaisin.
"Pilattu" on helppo pilata uudestaankin! 8)
Ja museoinnilta kun saa pelastettua hienoja laitteita niin voi tuntea elävänsä! :coolsmoke:
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

Smirkelimies

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 25 toukokuu, 2023, 20:50Uudenveroiseksi entisöity on "helppo" korjata jos tulee klommo. Aitoa patinaa et saa mitenkään takaisin.

https://www.blocket.se/annons/dalarna/buick_1957/109148376

Jep, tuossa ois Buickistille -57 jossa ilmotuksen mukaan alkuperänen maali. Suojamuovit penkistä pois vasta 2016. Paha lommo kyllä ketuttaisi.

Pertti K

Kyllä on ihanaa!

(allekirjoitusta muokattu vihapostista ja tappouhkauksista johtuen)