Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

rb


6PPC


Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: 6PPC - 05 huhtikuu, 2025, 08:20https://www.nettiauto.com/buick/electra/14955500

Fisherin tekemä kori on tosi harvinainen GM:ssä
:rotfl: vielä jos firing order imusarja niin ei ihan pikku roposilla lähde

Pande

Lainaus käyttäjältä: 6PPC - 05 huhtikuu, 2025, 08:20Fisherin tekemä kori on tosi harvinainen GM:ssä
Tämmöinen Barracuda kanssa vissiin on joku harvinainen GM-tuote kun on GM-roiskeläpätkin.  ;)



Vähän kulahtaneessa mutta kuitenkin melko täydellisen oloisessa kunnossa. Plymouth Barracuda 17 890 euroa.

Miltähän aikakaudelta nuo RF-460 kilvet ovat? Voisivat olla alunperin mustapohjaiset Kymen läänin kilvet jotka olisi vaihdettu vaaleapohjaisiksi joko uudemman ulkonäön vuoksi (näinkin aikanaan tehtiin) tai jos molemmat on kerralla vaihdettu huonokuntoisuuden vuoksi niin jossakin vaiheessa silloin tuli samalla tunnuksella valkeapohjaiset kilvet. Kuitenkaan tuolta historiasivustolta en löydä missä vaiheessa RF-xxx kilpiä olisi ylipäätään jaettu kun Kymen läänissä oli myös G-alkuisia kilpiä.

puu

Mun mielestä noita lyhyitä ärrä-kilpiä jaettiin joskus 90-luvun alussa silloin kun normaalit kilvet muuttui pois paikallisista kirjaimista. Normaalikilpiäkin jaettiin silloin paljon joissa oli F ja G kirjaimia.

LPR

Kymen läänissä alettiin jakamaan G-alkuisia kilpiä vuonna -61, kun R-alkuiset loppui. Vuonna -67 oli jaossa GEC-GHV. R-alkuisiin palattiin vasta vuonna -72 vaaleapohjaisten kilpien myötä.

Tuon Barracudan kilvet on oletettavasti niitä kasarin-ysärin vaihteen kilpiä, silloin tuo auto ainakin ilmestyi liikenteeseen jollain tavoin entisöitynä. Samalla jo edesmenneellä omistajalla oli myös Mustang, mikä tuhoutui tai ainakin vaurioitui pahasti vuosituhannen vaihteessa myrskyn kaadettua useamman ison puun auton päälle.

Tuosta kasarin-ysärin vaihteen lyhyestä jaksosta, milloin noita kaksikirjaimisia jaettiin, ei tunnu oikein kukaan tietävän. Olen useammaltakin "kilpiharrastajalta" kysynyt. Ilmeisesti N-alkuiset loppui, eikä jostain syystä oltu tehty nopeasti päätöstä uudesta lyhyiden kilpien alkukirjaimesta, (mikä tuli olemaan J). Oletettavasti jaettiin vanhoja kaksikirjaimisia kilpiä niillä kirjainyhdistelmillä, mitkä sarjat oli kokonaan poistuneet liikenteestä. Tämä on olettamus, mutta kukaan ei tunnu tietävän/muistavan virallisia perusteluita eikä logiikkaa, millä jattavat kirjainyhdistelmät valittiin. Noita kaksikirjaimisia tulee mieleen ainakin VA, VB, SB, RA, RF.

Kyrpov

Nyt jo retusoitu fisher ilmoitusta O0

LPR

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 05 huhtikuu, 2025, 16:03Nyt jo retusoitu fisher ilmoitusta O0
On vähän selittelyn makua. Millainen tuo ilmoitus alkujaan oli?

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 05 huhtikuu, 2025, 16:03Nyt jo retusoitu fisher ilmoitusta O0
No joo, ymmärrän kyllä tuon siinä mielessä, että aikalailla siisti koppa, missä on kaikki listatkin tallessa.
Siltihän tuosta jää käsitys, että olisi joku erikoismalli, vaikka onkin normaali buick.

Eihän noita koskaan paljon ole tehty, Suomen autokanta vaan veronkierron takia erikoinen ja noita oli paljon.

Carillo

Kilpiasiat on kyllä Finlandiassa erikoisia. Mulla oli 78 Gran Prixissa NB-alkuinen kilpi, oli tuotu muistaakseni 83 Suomeen. 76 Camarossa oli miellyttävästi NKP-kilpi, tuotu Ruåtsista 1988. 1976 Plymouthissa on JJI-kilpi, mutta alunperin muistaakseni NP...

Nyt kun/ehkä/jos/vaikka/kuin oma auto olis siinä kunnossa et olis rekisteröintiä vailla tänä kesänä niin minkähänlaisen kilven siihen oikein laittas? Mustat, EU-kärpäslätkät vai pikkukilvet  :o

Se on erikoista ettei Suomessa ole otettu käyttöön EU-standardikilpeä vieläkään.

Stang81

Mulla on tuossa 79 loppuvuodesta muuttoautona tulleessa mustangissa Niilo Jalmari kilvet, olleet melkein uudesta asti.

LPR

Tuolla Kimmo Nylanderin nettisivuilla on melko kattava listaus siitä, mitä kilpiä on jaettu ja milloin.

https://www.kooen202.com/28080

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: LPR - 05 huhtikuu, 2025, 17:44On vähän selittelyn makua. Millainen tuo ilmoitus alkujaan oli?
Pelkästään se, että harvinainen fisherin tekemä kori.

signet

Lainaus käyttäjältä: LPR - 05 huhtikuu, 2025, 15:04Kymen läänissä alettiin jakamaan G-alkuisia kilpiä vuonna -61, kun R-alkuiset loppui. Vuonna -67 oli jaossa GEC-GHV. R-alkuisiin palattiin vasta vuonna -72 vaaleapohjaisten kilpien myötä.


-72 mallisissa oli myös mustia R-alkuisia kilpiä,kahdella kirjaimella ja kolmella numerolla.Kaverilla oli joskus RF-alkuinen,mustana 142 volvossa.

LPR

Lainaus käyttäjältä: signet - 05 huhtikuu, 2025, 23:28-72 mallisissa oli myös mustia R-alkuisia kilpiä,kahdella kirjaimella ja kolmella numerolla.Kaverilla oli joskus RF-alkuinen,mustana 142 volvossa.
-72 kilpiuudistuksessa muuttui vaaleat 6-merkkiset kilvet. Vaaleita ei alkuun saanut lyhyenä kilpenä, vaan mustia 5-merkkisiä jaettiin niihin mihin pitkä kilpi ei mahtunut. Lyhyet N-kilvet tuli kaiketi -73. Liittyisikö tämä jotenkin ko. Volvoon, olisi olut vallesmannin kaveri rekisteröimässä autoaan, niin on saanut lyhyen kilven. Nyt kun sanoit, niin minullakin on olevinaan jonkunlainen hämärä muistikuva 142 Volvosta mustin RF-kilvin. Ostiko/myikö kaverisi auton tänne meidän suunnille.