Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

Aalto

Minä en ole koskaan ajanut noilla iso korisilla paremmilla autoilla mutta en yhtään ihmettelisi että jako menisi juuri tuolleen.

Samoin amerikkalaiset autolehdet testasivat kai ainoastaan kompakteja ja keskikokoisia koska ne olivat ajamisesta kiinnostuneiden juttu enempi kuin mitä edustusautot.

LPR

Nuo tuon ajan Mopsien alustat on jänniä, kun ne periaatteessa on ihan samat Valiantista Imperiaaliin, on vaan skaalattu eri kokoon tarpeen mukaan.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Aalto

Kun edellä sanosin et amerikkalaiset autolehdet ei olleet kiinnostuneet testaamaan isoja edustusautoja nii tuli mieleen autotesti jostain 50 luvun puolivälin kohilta jossa joku amerikkalainen lehti testas uuden Cadillacin. Jutun ekassa kuvassa Caddy tulee hyndässä kaikki neljä pyörää ilmassa. Muistaakseni koeajajat kehu sen ominaisuuksia.

Harmi etten säästänyt noita juttuja. Muistista pyyhkiytyny suurin osa mitä niissä oli sanottu.

sössö

60 70 luvun taitteen cadillac on ainaki hyvä ajaa

leivonharri

Vielä on eilinen jossain.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Aalto - 29 toukokuu, 2025, 10:15Chryslerin käyttämä vääntösauva jousitus tais tosiaan olla ratkasuna vaan yksin kertasesti hyvä. Kun tuli luettua aikoinaan amerikkalaisten autolehtien testejä 60 luvulta missä eri merkkien autot pantiin ajamaan mutkaradalle nii moparit niissä oli monta kertaa voittajina kierrosaikojen osalta ja kuskien arvioiden osalta. Tämä siis johkin 70 luvun alkuun asti.

En muista mikä se vuosi oli kun keskikokoseen alustaan tuli kumipuslin erotettu etu apurunko. Olisko 74? En ole päässy testaamaan sen vaikutusta. Vaikea uskoa että olis ainakaan parantanut.
Oli kyllä Impperiali ainakin tosi hyvä ajettava kaikenlaisilla teillä. Ja kyytikin ok.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: sössö - 29 toukokuu, 2025, 15:43Mun ymmärtääkseni imperiaali on ollu "sporttisin", cadillacci keskeltä ja lincolni löllöin. En ole impperiaalin kanssa ollu tekemisissä mutta cadillacin ja lincolnin ero on iso. Cadillacilla voi ajaa vähän syherötietäkin, lincolnilla ei. Toisaalta pikatiellä jälkimmäinen on ehdoton ykkönen.
No ite pääsi vertaamaan Ipperialia ja Cädiä, Imperial ajettavuudessa selkeästi parempi, mukavuudessa Cädi. Vertailua ehkä pikkasen vaikeutti se että Cädi oli (luultavasti) paljon enemmän ajettu ja Impperialissa rähinäputket.

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 30 toukokuu, 2025, 14:08No ite pääsi vertaamaan Ipperialia ja Cädiä, Imperial ajettavuudessa selkeästi parempi, mukavuudessa Cädi. Vertailua ehkä pikkasen vaikeutti se että Cädi oli (luultavasti) paljon enemmän ajettu ja Impperialissa rähinäputket.
Ainakin kuvissa Imperialin verhoilut oli luksukaisemmat. 69-71 Cadillacin penkit on yllättävän ankeat.

Homma korjaantui sit 70-luvun mittaan kun tuli suteenööri-malliset tyynyt jne.
Vielä on eilinen jossain.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: leivonharri - 30 toukokuu, 2025, 14:15Ainakin kuvissa Imperialin verhoilut oli luksukaisemmat. 69-71 Cadillacin penkit on yllättävän ankeat.
Joo näin, mutta jotenkin ehkä materiaalit ja työn laatu taas vaikutti Cädissä paremmalle.

Carillo

https://www.nettiauto.com/chevrolet/chevelle/15051849

Tässä taitaa maksaa tekniikka eikä niinkään auto. Silti liikaa. Moottorin muutoskatsastus on tainnut unohtua kun papereissa 350... :soosoo:

LPR

Saattoväri. Omistajakaan ei kaiketi koppaa arvosta.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

sössö

Lainaus käyttäjältä: leivonharri - 30 toukokuu, 2025, 14:15Ainakin kuvissa Imperialin verhoilut oli luksukaisemmat. 69-71 Cadillacin penkit on yllättävän ankeat.

Homma korjaantui sit 70-luvun mittaan kun tuli suteenööri-malliset tyynyt jne.
Se on vähä ristiriitasta kun ne askeettiset penkit on aika hyvälaatuset ja sen jälkeiset hyvän näköset aika ohhoijaa ninku koko sisustus. Sit vielä kasarille tultaessa liimattavat kattoverhoilut :(

Mut siitäkin huolimatta aika aah sisustus jossain fleetwood talismanissa ja yleisemminkin vaikkei laatu oo ihan sata

LPR

Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Smirkelimies

Lainaus käyttäjältä: LPR - 31 toukokuu, 2025, 02:58Hieno runko olis. Tuonne Fordin lättis.

https://www.nettivene.com/moottorivene/terasvene/980254



On niin ruosteeton että onkoha tuo sisäpuoli sinkitty tms? Hieno muotoilu. Kyl tuolla ois mukava lipua lämpimänä kesäpäivänä. Jos ois oma, värkkäisin pienelle ulkolaitamoottorille kiunnityksen perään ni vois ruisata runkonopeutta sillä. Ja varakone hyvä olla.

Musta78

V!tu ku uima.