Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

LowCrow

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 19 joulukuu, 2025, 03:41Mulla oli sillon kasarilla talviautona -65 farkku Crown, just sitä aika tyypillistä tojotaa. Ei mitään suuria tunteita, hyppää sisään ja lähe ajamaan. Hyvin amerikkalainen tuntuma, kun iso siihen aikaan ja oikeen mukava. Hirveen vähän jäi mitään negatiivista edes mieleen siitä. Monesta muusta senkin edestä.

Hyvähän se talvella on tuo crowni, eikä se nyt mikään ihan tunteeton vehe ole, ainakaan nykyään.
Silläkään ei tuolla oikein liukkauksia huomaa ja onhan se nyt verrattavissa melkein tuommoseen b-koppaseen gm:ään ajoltaan, ainakin vakio alustalla...

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 19 joulukuu, 2025, 03:41Mulla oli sillon kasarilla talviautona -65 farkku Crown, just sitä aika tyypillistä tojotaa. Ei mitään suuria tunteita, hyppää sisään ja lähe ajamaan. Hyvin amerikkalainen tuntuma, kun iso siihen aikaan ja oikeen mukava. Hirveen vähän jäi mitään negatiivista edes mieleen siitä. Monesta muusta senkin edestä.
Monelle se valmistusmaa tekee jo kaikenlaisia mielleyhtymiä vaikka kuvista katottuna sisustakin on ihan kun amerikasta. Siihen jos lisätään mukavuus ja amerikkalainen ohjaus niin mikä siinä enää jää vajaaksi? Kone?

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 19 joulukuu, 2025, 12:41Monelle se valmistusmaa tekee jo kaikenlaisia mielleyhtymiä vaikka kuvista katottuna sisustakin on ihan kun amerikasta. Siihen jos lisätään mukavuus ja amerikkalainen ohjaus niin mikä siinä enää jää vajaaksi? Kone?
Ulkonäkö.. :-\

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 19 joulukuu, 2025, 12:41Monelle se valmistusmaa tekee jo kaikenlaisia mielleyhtymiä vaikka kuvista katottuna sisustakin on ihan kun amerikasta. Siihen jos lisätään mukavuus ja amerikkalainen ohjaus niin mikä siinä enää jää vajaaksi? Kone?
jos ruostuu niinkun etuvetoset niin ehkä siinä on yks puute. Toinen ehkä varaosissa, saako semmosia. Japsit tuntien koko ajan kaikkia osia muuteltu ja saatavuus huonontuu aika aikasin.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 19 joulukuu, 2025, 12:57Ulkonäkö.. :-\
Kauheus on katsojan silmässä.





Lainaus käyttäjältä: sössö - 19 joulukuu, 2025, 13:48jos ruostuu niinkun etuvetoset niin ehkä siinä on yks puute. Toinen ehkä varaosissa, saako semmosia. Japsit tuntien koko ajan kaikkia osia muuteltu ja saatavuus huonontuu aika aikasin.
Osien saatavuus on Suomesta vähän huono mutta vaikka kerran toyotalta sain vastauksen, että "toyota ei ole koskaan käyttänyt tuumamitoistusta missään osassa!", niin siitä huolimatta jonkun verran jotain kulutusjuttuja voi soveltaa jenkeistä. Jarrukumit on tuumamittaiset, pyöränlaakerit on noissa 1967 uudemmissa ihan tätä amerikan standardia A2/A6.
Se jakopää 5R:ään on vielä tarkistamatta mutta periaatteessa kone pohjautuu chevyn kuutoseen, pätkäisty vaan pari sylinteriä pois.

Se isompi ruostuminen alkoi vasta 70-luvulla. Onhan nuokin yli 50v vanhoja autoja ja kovalla käytöllä olleet, niin tahtoo ruostetta olla mutta ei ne ihan mahdottomia ole.


Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 19 joulukuu, 2025, 13:59Kauheus on katsojan silmässä.



Hyvä kuvapari..
Just tässä välissä menee mulla raja. :)) nuo vanhemmat ei maistu ja tää uudmpi kovasti. :))

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 19 joulukuu, 2025, 13:48jos ruostuu niinkun etuvetoset niin ehkä siinä on yks puute. Toinen ehkä varaosissa, saako semmosia. Japsit tuntien koko ajan kaikkia osia muuteltu ja saatavuus huonontuu aika aikasin.
Mietin lähinnä silloin kun jussilla muinoin oli.

palontie

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 19 joulukuu, 2025, 14:30Hyvä kuvapari..
Just tässä välissä menee mulla raja. :)) nuo vanhemmat ei maistu ja tää uudmpi kovasti. :))

Sama

Janne-Pekka


rb


Carillo

Joku 60-luvun lopun tai 70-luvun japsi vois olla. Tuo varaosien saanti kyllä hiukan askarruttaa. Tuon ajan jenkeissä sitä ongelmaa on paljon vähemmän 🇺🇸🦅

Pertti K


rb

Sorry. :-[
Ei ollu aikusviihdettä, vaan moottoripyörän kuva.
Mut tossa oikee kuitenkin,  https://www.nettiauto.com/dodge/lil-red-truck/15478371
Piti valita toi kuva, kun muissa (taas vaihteeksi) myyjä haluaa esitellä itseään.

Poke

Buick Riviera 1965

Kuuvellatoista tonnilla ruostetta Virosta ja muuta kivaa puuhaa. Mutta tämä malli on minusta upea. En tuohon ryhtyisi. On näitä ollut ehjempiäkin 4sale.

https://www.nettiauto.com/buick/riviera/15376448


Poke

Chrysler New Yorker 1974 Limousine (koritehtaan jatko)

Komea se, vaikka ei olekaan limousine. En ainakaan usko. Mutta saahan tästä tekemällä sellaisen kun kääntää keskimmäisen sohvan.

https://www.nettiauto.com/chrysler/new-yorker/15246003