Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

sössö

Lainaus käyttäjältä: LPR - 07 tammikuu, 2026, 01:04Yksinkertaisesti tuollainen yliturvonnut pikappi on täysin turha henkilöauton veronkiertkorvike, mille ei ole olemassa mitään muuta järkiperustetta. Tavarankuljetukseen sekä henkilöiden kuljetukseen tai maastoajoon on kaikkiin olemassa sopivampiakin laitteita.
Kuten sanoin jo aikasemmin, pickuppi on niinkun traktori, sillä tekee kaikkea vähän mutta missään se ei ole paras. Sulla nyt ilmeisesti tuuli huulia soittaa ja pitää jankuttaa päivänselvistä asioista jonkun typerän periaatteellisen vastustuksen vuoksi. Montako pikappia sulla nyt sitten on ollut?

En ymmärrä veronkiertojuttuakaan, ei se mitään veronkiertoa ole ostaa auto mikä on suomessa määritelmällisesti kuorma-auto ja mitä ei edes vakiokunnossakaan saa menemään suomalaiseen henkilöauton määritelmään. Veronkierrosta voisi puhua massankorotusten yhteydessä, mutta sellasiakaan ei enää taida pystyä tekemään.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Poweri - 07 tammikuu, 2026, 01:05Kantavuus ja vetokykyhän on varsin vaatimattomia  :o . Niinkun missä vaan 1500 sarjasessa. Kuus tyyppiä sisään retkikamoineen niin ei ole paljoo jäljellä kantavuutta, mahtaako saada yhden kelkan tms. Vetokyky riittää johonkin veneeseen tai autokärryyn muttei mihkään ihmeelliseen.

Puoltonnista ei kukaan osta muuhun kuin ihmisille ja kevyeen työkäyttöön.
2500 ja 3500 sarjassa on sit multakärryä ja bobkattia vedossa



Pickupille järkevä käyttö on vaikka metsurille. Raivaussahat kulkee lavalla, mutta siinäkin hommassa lavakate on hyvä. Joku vanhan Comanchen kokoluokka on maximi, sitä isommat on kankeita käännellä taimikoiden reunoilla. Sitten jos on isompaa tavaraa, niin joku tylppänokkainen pikku kuorma-auto tai vaikka isokin. Mutta joka tapauksessa COE, tuollainen pickupin hytti vie puolet kuormatilan pituudesta. Ajattele samoilla ulkomitoilla kuinka paljon suurempi kuormatila saadaan kun on oikea kuorma-auto.

LPR

Lainaus käyttäjältä: sössö - 07 tammikuu, 2026, 01:10Kuten sanoin jo aikasemmin, pickuppi on niinkun traktori, sillä tekee kaikkea vähän mutta missään se ei ole paras. Sulla nyt ilmeisesti tuuli huulia soittaa ja pitää jankuttaa päivänselvistä asioista jonkun typerän periaatteellisen vastustuksen vuoksi. Montako pikappia sulla nyt sitten on ollut?

En ymmärrä veronkiertojuttuakaan, ei se mitään veronkiertoa ole ostaa auto mikä on suomessa määritelmällisesti kuorma-auto ja mitä ei edes vakiokunnossakaan saa menemään suomalaiseen henkilöauton määritelmään. Veronkierrosta voisi puhua massankorotusten yhteydessä, mutta sellasiakaan ei enää taida pystyä tekemään.
Vaikka jollain pullakontilla olevalla Mersun Ategolla kulkee kaikki tavara näppärämmin, ja taitaa olla ketterämpikin. Henkilöiden kuljetukseenhan hankitaan luonnomlisesti henkilöauto.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Poweri - 07 tammikuu, 2026, 01:06Ei oikeestaan jos tekee noita kaikkia.
Sitten on laite mikä ei sovi mihinkään hyvin.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: LPR - 07 tammikuu, 2026, 01:15Sitten on laite mikä ei sovi mihinkään hyvin.
Sellasiahan kompromissit on vähän aina. Mutta ei tolle ylitehoselle silti oo oikeen järkevää paikkaa missään.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 07 tammikuu, 2026, 01:19Sellasiahan kompromissit on vähän aina. Mutta ei tolle ylitehoselle silti oo oikeen järkevää paikkaa missään.
Nuo kun nykyään yleensä on vähintään 10 m pitkiä ja 2,5 m leveitä ja kääntöympyrä tuskin alle 20 m, niin oikein näppärä on jouluruuhkassa Prisman pihalle ajaa parkkiin. Joku sun auto on vielä pieni, mutta nykyiset on mitoiltaan kaksinkertaisia.

sössö

Lainaus käyttäjältä: LPR - 07 tammikuu, 2026, 01:14Vaikka jollain pullakontilla olevalla Mersun Ategolla kulkee kaikki tavara näppärämmin, ja taitaa olla ketterämpikin. Henkilöiden kuljetukseenhan hankitaan luonnomlisesti henkilöauto.
Monenko istuttava hytti tommosessa on? Toihan on joka suuntaan isompi mitä pickupit on. No, pitkähyttinen pitkälavanen taitaa olla pidempi mitä tuo lyhin malli.

sössö

Lainaus käyttäjältä: LPR - 07 tammikuu, 2026, 01:21Nuo kun nykyään yleensä on vähintään 10 m pitkiä ja 2,5 m leveitä
tämäkään ei pidä paikkaansa.

LPR

Lainaus käyttäjältä: sössö - 07 tammikuu, 2026, 01:22Monenko istuttava hytti tommosessa on? Toihan on joka suuntaan isompi mitä pickupit on. No, pitkähyttinen pitkälavanen taitaa olla pidempi mitä tuo lyhin malli.
Kolmen, ei kait tavara-autossa enempää tarvii. Jos kuuluu lahkoon, niin voi ostaa linja-auton.

LPR

Lainaus käyttäjältä: sössö - 07 tammikuu, 2026, 01:23tämäkään ei pidä paikkaansa.
Juu, taitaa olla vielä isompia.

sössö

Lainaus käyttäjältä: LPR - 07 tammikuu, 2026, 01:15Sitten on laite mikä ei sovi mihinkään hyvin.
tällä järjenjuoksulla pitää olla pihassa aika arsenaali autoja kun mikään niistä ei sovi mihinkään hyvin. Typerää kuskata jotain penkkejä niin kun ajaa yksin pitää olla 1 istuttava, kaksin niin 2 istuttava jne. sekä vielä kaikki mahdolliset korit koukulla ja ilman niin tulee optimoitua. Tai sitte ostaa vaan koukullisen 6 istuttavan pikapin.

sössö

Lainaus käyttäjältä: LPR - 07 tammikuu, 2026, 01:24Kolmen, ei kait tavara-autossa enempää tarvii. Jos kuuluu lahkoon, niin voi ostaa linja-auton.
No miehistöhyttisessä pikapissa on 6 paikkaa eli siltäkin osin se on käytännöllisempi mitä tuo. Meillä on ollut myös 2 istuttavia pikappeja, mitkä oli aika hankalia. Mitä pikappeja muuten sulla on ollut?

Poweri

Lainaus käyttäjältä: LPR - 07 tammikuu, 2026, 01:15Sitten on laite mikä ei sovi mihinkään hyvin.
Silti parempi kuin juuri se väärä auto niistä viidestä erikoisautosta mikä aina sattuu alle.

Eihän tää keltanen ole mitenkään valtava, toki ihan auton kokoinen. Näkyvyys ulos myös hyvä.

Onhan 1000 hepassa paljonkin järkeä joskin vähemmälläkin pärjää. Eihän niitä kaikkia tarvii koko ajan käyttää.

sössö

Lainaus käyttäjältä: LPR - 07 tammikuu, 2026, 01:24Juu, taitaa olla vielä isompia.
ei kannata selostaa nyt ihan kaikkee soopaa mitä sylki suuhun tuo. lyhkäsellä lavalla oleva auto miehistöhytillä on n. 6m pitkä. Pitkälavanen miehistöhytillinen on ehkä 6,5m pitkä.

LPR

Lainaus käyttäjältä: sössö - 07 tammikuu, 2026, 01:27No miehistöhyttisessä pikapissa on 6 paikkaa eli siltäkin osin se on käytännöllisempi mitä tuo. Meillä on ollut myös 2 istuttavia pikappeja, mitkä oli aika hankalia. Mitä pikappeja muuten sulla on ollut?
En ole vielä nähnyt tarvetta moiselle epäkäytännölliselle autolle. Comanchen voisin ostaa jos järkevä löytyy, ja lavakate ehdottomasti pitäis olla. Enkä edes muista, milloin mulla olis ollut yli kahta matkustajaa. Ja sekin hyvin harvoin. Jeepissä on ollu takapenkki kipattuna varmaan kolme vuotta.