Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

Smirkelimies

https://www.nettiauto.com/dodge/challenger/15635938

Näitä uudemman vuosikerran musseja, Challengereita ym näkee aika usein. Ehkä ihan hyviä ajaa. Mutta. Tuossakin het ainakin yksi sähkövika: kattoluukku ei me sisään. Joku kirjotteli tommosen sukupolven challesta Oulussa että tuppaa vikavalot palamaan turhan paljo...Ihan hienoja varmaan mut vois olla kyl melko hankala omistaa auto jossa ois jotain mystisiä sähkövikoja jatkuvalla syötöllä. Ku noissa on varmaan sen miljoona johtoo ja älylaatikoita mistä minä en ymmärtäisi en sitte mitään.... Vai miten lie, ehkä jonkun yksilö on luotettavakin. Kaipa tommonen hyvin liikahtaa sillo ku toimii.

palontie

Lainaus käyttäjältä: Carillo - 22 maaliskuu, 2026, 07:17Taitaa olla vanhemmat inssit konttuurilla keitä tämä prosenttihomma saattaa kiinnostaa. Nuoremmat eivät välttämättä tajua edes koko asiaa...

Niinpä.Mitään käsitystä ei välttämättä edes touhusta ole :)

Ihan sama kun mulla on eturistiside korjattu 80-90 luvun taitteessta sellaisella metalliklipsillä,ja kerran olin lähivuosina polvikivun takia lekurissa ja nuori Kandipoju katsoi röngtenkuvaa polvesta ja se ihmetteli mikä tuossa näkyy.Mä sanoin että se on sellainen metalliklipsi jolla side yhdistetty,se oli hoo Moilasena ja sanoi ettei oo kuullutkaan :)

Smirkelimies

Lainaus käyttäjältä: palontie - 22 maaliskuu, 2026, 08:05Niinpä.Mitään käsitystä ei välttämättä edes touhusta ole :)

Ihan sama kun mulla on eturistiside korjattu 80-90 luvun taitteessta sellaisella metalliklipsillä,ja kerran olin lähivuosina polvikivun takia lekurissa ja nuori Kandipoju katsoi röngtenkuvaa polvesta ja se ihmetteli mikä tuossa näkyy.Mä sanoin että se on sellainen metalliklipsi jolla side yhdistetty,se oli hoo Moilasena ja sanoi ettei oo kuullutkaan :)

Heh, niin se maailma muuttuu. Tytölle avattiin tiliä niin piruuttaan kysyin saako siihen pankkikirjan. Viehättävä, nuori pankkineiti oli aika ihmeissään ja muisteli et joillain VANHOILLA asiakkailla on joku semmonen muistivihko mukana joskus. Luulen minäkin et jos tommosen vanhan korinvaihdon vaan katastaa pokkana eikä puhu historiasta mitään, aika harva inssi arvaa tai viittii kysyä mitään. Tuottais se heille lisätyötäkin alkaa tenttaamaan ja selvittämään eikä inssiä siitä rahallisesti erikseen palkita.

M. Ai ni älylootat
Tossa ei ois niitä:
https://www.nettiauto.com/ford/mustang/15635391

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 22 maaliskuu, 2026, 08:01Ehkä ihan hyviä ajaa
Oli jenkkilän reissulla vuokra-autona (lähes) uusi kutos-Challe, tulikohan joku 3000 km ajettua. Tykkäsin kyllä kovasti, erityisesti mutkapätkillä yllätti positiivisesti, tuntui jopa vähän urheilulliselle (paitsi moottori). Oikeastaan ainoa ärsyttävä seikka pidemmän päälle oli se että tasakaasulla ajaessa piti vaihteiston vaihtoja korjata kaasulla, eli vaikkapa loivaan ylämäkeen kun vaihtoi pienemmälle niin vauhti alkoi kiihtyä jos ei höllännyt kaasua, jolloin vaihtoi isommalle ja vauhti hidastui jne.

Käyttöautoksi puuttuu pari vetävää pyörää, mutta semi-harrasteena menisi oikein kivasti, mutta silloin pitää olla V8. Vaikka ihan pirtsakka se kutonenkin on.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: palontie - 22 maaliskuu, 2026, 08:05Niinpä.Mitään käsitystä ei välttämättä edes touhusta ole :)

Paljon on prosentit otteessa?

rb

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 22 maaliskuu, 2026, 09:01Oikeastaan ainoa ärsyttävä seikka pidemmän päälle oli se että tasakaasulla ajaessa piti vaihteiston vaihtoja korjata kaasulla, eli vaikkapa loivaan ylämäkeen kun vaihtoi pienemmälle niin vauhti alkoi kiihtyä jos ei höllännyt kaasua, jolloin vaihtoi isommalle ja vauhti hidastui jne
Joo..  :-\   Meillä oli Chargeri vuokralla ja se teki tota ihan samaa.
Todella ärsyttävä kun se vekslas niitä vaihteita ihan koko ajan.

Kyrpov

LPR

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 22 maaliskuu, 2026, 08:01https://www.nettiauto.com/dodge/challenger/15635938

Näitä uudemman vuosikerran musseja, Challengereita ym näkee aika usein. Ehkä ihan hyviä ajaa. Mutta. Tuossakin het ainakin yksi sähkövika: kattoluukku ei me sisään. Joku kirjotteli tommosen sukupolven challesta Oulussa että tuppaa vikavalot palamaan turhan paljo...Ihan hienoja varmaan mut vois olla kyl melko hankala omistaa auto jossa ois jotain mystisiä sähkövikoja jatkuvalla syötöllä. Ku noissa on varmaan sen miljoona johtoo ja älylaatikoita mistä minä en ymmärtäisi en sitte mitään.... Vai miten lie, ehkä jonkun yksilö on luotettavakin. Kaipa tommonen hyvin liikahtaa sillo ku toimii.
Kyllähän sama ongelma on missä hyvänsä uudemmassa autossa. Nykyiset saaste- ja turvamääräykset edellyttää elektroniikkaa. Kyllä joku 5. tai 6. korimallin Mustangi olis ihan mukava käyttöauto. Työn ja komponenttien laatu merkkaa noissa sähköongelmissa paljon. Valitettavasti kumpikaan ei ole USAssa parasta. Mopar etenkin on italialais-ranskalaisomistuksen myötä siirtynyt lähinnä italialais-ranskalaiseen laatuun. Kauko-Idässä valmistetuissa laatu on pääosin parempi, mutta ne harvemmin mitään fiiliksiä autoiluun luo, joitain erikoismalleja lukuunottamatta. Kauko-Idässä työmoraali on aivan toista luokkaa kuin jenkeissä ja etenkin Euroopassa.

sössö

ei se kova japsien sun muitten työmoraali tunnu kyllä niissä lopputuotoksissa näkyvän kun aika monet asiat on ihan amerikasta kopsatulla hällä väliä tasolla vaikka mitä ja minkä vuoskymmenen vekotinta kattos. Laatuheittelyt on vielä suurempia mitä amerikkalaisissa jopa mallien sisällä, ei vaan niin että toi malli on hyvä ja toi ei ole. Halpuutus on myös siellä ihan omalla tasollaan.

Aalto

Saksalaiset vikatilastot kertos että japanin autot on ainaki viimisen 20 vuoden ajan olleet keskitasoa vähä vikasempia. Jopa niin että Englannin tehtaalla tehdyt Nissanit oli yhtä luotettavia ku jaappanin tehtaiden tuotokset.

Pelkkä merkki ei kuitekaa tee autosta luotettavaa. PSA/stellantiksen tekemät Toyotat on ollu yhtä hyviä/surkeita ku samassa tehaassa tehdyt Stellantiksen omat merkit keskimäärin.

Japanin valmistajien laadun salaisuus on niiden tuotannon ohjaus järjestelmät. Esim kaizen ja andon. Ne vaan on niin hyviä.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: sössö - 22 maaliskuu, 2026, 16:07ei se kova japsien sun muitten työmoraali tunnu kyllä niissä lopputuotoksissa näkyvän kun aika monet asiat on ihan amerikasta kopsatulla hällä väliä tasolla vaikka mitä ja minkä vuoskymmenen vekotinta kattos. Laatuheittelyt on vielä suurempia mitä amerikkalaisissa jopa mallien sisällä, ei vaan niin että toi malli on hyvä ja toi ei ole. Halpuutus on myös siellä ihan omalla tasollaan.
Tämä sinun näkemys japanilaisesta autoteollisuudesta on kyllä hyvin erikoinen ja jopa kaikkien faktojen vastainen mutta tietysti kokemuspohjaiseen tietoon on hankala väittää vastaan.

Minun mielestä se, että noissa 60-luvun toyotissa on Usa-autojen tuotannosta lainattuja piirteitä, alkaa olla hyvä asia osien saatavuuden tai sovellettavuuden suhteen.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Aalto - 22 maaliskuu, 2026, 17:11Saksalaiset vikatilastot kertos että japanin autot on ainaki viimisen 20 vuoden ajan olleet keskitasoa vähä vikasempia. Jopa niin että Englannin tehtaalla tehdyt Nissanit oli yhtä luotettavia ku jaappanin tehtaiden tuotokset.

Pelkkä merkki ei kuitekaa tee autosta luotettavaa. PSA/stellantiksen tekemät Toyotat on ollu yhtä hyviä/surkeita ku samassa tehaassa tehdyt Stellantiksen omat merkit keskimäärin.

Japanin valmistajien laadun salaisuus on niiden tuotannon ohjaus järjestelmät. Esim kaizen ja andon. Ne vaan on niin hyviä.
Samoin alihankkijoilta edellytetään samaa laatua kuin itse valmistajalta. Ei ole kuten Euroopassa, että alihankkijan romu kestää joitain kymmeniä tuhansia ja valmistaja pesee kätensä kun ei ole heidän valmistama osa. Harvemmin vaikka Denson laturia tai starttia tarvii vaihtaa. Kyllä usein sen puoli miljoonaa kestää.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 22 maaliskuu, 2026, 17:19Tämä sinun näkemys japanilaisesta autoteollisuudesta on kyllä hyvin erikoinen ja jopa kaikkien faktojen vastainen mutta tietysti kokemuspohjaiseen tietoon on hankala väittää vastaan.

Minun mielestä se, että noissa 60-luvun toyotissa on Usa-autojen tuotannosta lainattuja piirteitä, alkaa olla hyvä asia osien saatavuuden tai sovellettavuuden suhteen.

Ne "faktat" vaan tuntuu olevan semmosta outoa vaihtoehtotodellisuutta, missä lähinnä tarkastellaan niitä yksilöitä mitkä on sattuneet olevan hyviä ja jätetään ne kaikki pois tarkastelusta mitkä ei ollut hyviä. Ihan sama on kaikkien hulluun maineeseen kohonneiden vehkeiden kohdalla, oli sitte japsiautot, mersut, joku jenkkimalli tai mitä tahansa. Niin on tässäkin. Japsiautojen umpisurkeet pellit on kyllä kaikkien muitten tiedossa paitti niitten jotka noita sokeena kehuu, kuten myös vaikka jonkun alkupään avensiksen surkeet sähköt+koneongelmat, hiacejen ihan älytön laatuvaihtelu niinkun e carinassa 90- luvun corolloissa jne. missä ostopäivästä riippuen nyt sattu saamaan hallitsemattomat ruosteet tai sitte semmosen mikä ei ruostu millään. Mazda 6 oli vielä joskus 2000- luvun lopulla sama hälläväliä meno, toiset pomppas ekasta katsastuksesta ja toisissa ei mitään. Ne vanhat "kestävät" tojotan koneetkin pöllytti jo 300tkm kilsoilla hirveesti mitkä sinne saakka edes pääsi, ja koko auto oli jo ihan finaalissa muutenkin, pellitetty varmaan kolmeen kertaan ellei enemmän ja järjestään takakaaret mädäntyneet irti ties kuinka monennen kerran. Osatkin oli jotain valmistuspäiväkohtasia esim. datsuniin. Sherrylläkään ei kaveri päässy hirveesti yli 100tkm kun takatuennat oli kokonaan kadonneet, kytkin räjähti ja jatkuvaa hitsausta koko ajan muutenkin leimalle, tämmänenkin laatumalli lie unohtunut kokonaan näistä japsiautojen ylistyksistä. Ihan kiva toki ajella kunnossa ollessaan. 2000- luvun king capin diisseleillä ei paljoa yli 100tkm päässy, iso osa ei edes siihen asti...eli ihan olds diesel 70- luku meno vielä 2000- luvulla paitti tehdas ei koskaan myöntäny että ne koneet olisi jotenkin laaduktaan poikkevia

Samaa kuraa noi moottoripyörätkin tuppaa olemaan, joku suzukikin valoi vääriä öljymääriä vaihteiston lohkoihin 70- luvulla, koska ei kinosta. Ei kukaan muu tollastakaan sontaa tee kuin nämä hitihatiporukat. Sähköt on kanssa sitä ihan itseään.

Halpuutuksella noi japaninromut pääsi joka markkinalle niinkun kiinalaisetkin nykyisin, ihan samat on piirteet molemmilla ja se näkyy noissa vanhoissa japsiautoissakin. Kyllä niistä saa tykätä niinkun muustakin, mutta noita japsiautoja omistaneena ja korjanneena kyllä huvittaa puheet jostain laadusta kun sitä niissä ei kyllä ole.

sämpy

Lainaus käyttäjältä: sössö - 22 maaliskuu, 2026, 17:49Samaa kuraa noi moottoripyörätkin tuppaa olemaan, joku suzukikin valoi vääriä öljymääriä vaihteiston lohkoihin 70- luvulla, koska ei kinosta.

Olisiko minun syytä tietää tästä jotain tuon vm. -78 gs-suzukin osalta? Olen luottanut "ikkunaan" öljyjä laittaessani

sössö

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 22 maaliskuu, 2026, 17:57Olisiko minun syytä tietää tästä jotain tuon vm. -78 gs-suzukin osalta? Olen luottanut "ikkunaan" öljyjä laittaessani
Joittenkin T ja oliko vielä GT mallienkin omituisuus tuo. Toosassa lukee 1000 vai 1200cc, en muista, ja öljymäärä oli enemmän.