Opel jakoketju rallattaa

Aloittaja isalmela, 19 heinäkuu, 2023, 16:44

« edellinen - seuraava »

Anza

Suomessa 2000-luvun Volvossa hihna 5v. välein ja Ruotsissa 10v. Ollaan kuitenkin aika samoilla leveysasteilla. Suomi vissiin vittumaisempi paikka.

Mittariston saa korjautettua ja antureita vaihdeltua. Mutta esim. Rellussa pehkoontuu johtosarja ja varaosia saa vain sen 6 vuotta kun mallisarja vaihtuu. Sen jälkeen oot omillas. Volvoon saa 20 vuotta merkkikorjaamolta ja öörumia sen jälkeen.

Anza

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 20 heinäkuu, 2023, 18:17B200k ja oliko b230k kärsi piston slapista mikä ei konetta kuitenkaan hajota. Mulla ei ykskään muu ole kilissyt ja b200k:stakin vaan toinen, silläkin jo 350tkm taulussa.

Saab ruostuu, saabbiin saa kannentiivisteen ja ketjun laittaa. Volvossa lyhkäsempi väli mutta eikai se ihan 60tkm vinokoneessa ollut? Moni koneista vielä vapaasti pyöriviä. Volvoon ei hihnaa kauaa vaihda kun vesipumppukin on erikseen eikä hihna+kilkkeet ole ikinä kalliit ollut kun on yksinkertanen jakopää.

Mittaristoa riivaa sähköviat mutta ei noissa kyllä muuten mitään pitäis olla? Kun ei sitä sähköäkään hirveästi ole. Sama lh jetti se taitaa olla f malleissa kutakuinkin kun saabeissa?

B200 tais olla hihna 12€ luokkaa netistä. Noissa punakoneissa tais olla kapeampaa ja leveämpää hihnaa, joista kapeammassa lyhyt vaihtoväli. Mutta vaihtamisen pitäis olla helppo nakki. Ropelli edestä pois, suojamuovit ja nips naps vaan.

Piston släppiä on myös lm7 ja lq4 chevyn ls moottoreissa niissä alkupään tuotteissa. Mäntä on liian isolla välyksellä poraukseen. Kolisee kylmänä


A.Naali

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 20 heinäkuu, 2023, 18:17B200k ja oliko b230k kärsi piston slapista mikä ei konetta kuitenkaan hajota. Mulla ei ykskään muu ole kilissyt ja b200k:stakin vaan toinen, silläkin jo 350tkm taulussa.

Saab ruostuu, saabbiin saa kannentiivisteen ja ketjun laittaa. Volvossa lyhkäsempi väli mutta eikai se ihan 60tkm vinokoneessa ollut? Moni koneista vielä vapaasti pyöriviä. Volvoon ei hihnaa kauaa vaihda kun vesipumppukin on erikseen eikä hihna+kilkkeet ole ikinä kalliit ollut kun on yksinkertanen jakopää.

Mittaristoa riivaa sähköviat mutta ei noissa kyllä muuten mitään pitäis olla? Kun ei sitä sähköäkään hirveästi ole. Sama lh jetti se taitaa olla f malleissa kutakuinkin kun saabeissa?

Kyllä mulla kuulee piston slapin b230fkssakin, mutta toki 500tkm menty ja kiusattu kilon paineilla radalla ym. Aika pitkään. Aina miettinyt, että joko tää hajoaa, kun radalle lähtee, nykyään ei enää muista pelätä...

A.Naali

Lainaus käyttäjältä: Anza - 20 heinäkuu, 2023, 20:02Suomessa 2000-luvun Volvossa hihna 5v. välein ja Ruotsissa 10v. Ollaan kuitenkin aika samoilla leveysasteilla. Suomi vissiin vittumaisempi paikka.

Mittariston saa korjautettua ja antureita vaihdeltua. Mutta esim. Rellussa pehkoontuu johtosarja ja varaosia saa vain sen 6 vuotta kun mallisarja vaihtuu. Sen jälkeen oot omillas. Volvoon saa 20 vuotta merkkikorjaamolta ja öörumia sen jälkeen.
Ton 10v mukaan ite mennyt, ei ole porsinut. Mittaristossa menee juotokset, mittari on pöydällä 15minuutissa, juotokset uusii samassa ajassa...

Stige

Lainaus käyttäjältä: sössö - 20 heinäkuu, 2023, 17:32joltain osin oli jäljessä, joltain osin ei. Volvossa hihnan vaihtoväli jotain 40 000-100 000 mallista riippuen ja jotain 4 vuotta aika. 200tkmkin on tohon verrattuna aika paljo.

Volvoilijoissa tuntuu olevan enemmä niitä mersuilijoita ketkä vaan ajaa ja kehuu miten auto kestää, ja se kestäminen tarkottaa lähinnä sitä että autolla pääsee jotenki eteen ja taakseppäin. Jos ruvetaa kattomaa kaikkee muutakin esim. sitä että yhdessäkää volvossa ei ole ehjää vaihteiston nivelistöä, sähköt on aika surkeita sekoboltseja ja kaikkia outoja ylikulutusongelmia mitä ei voi korjata, männät kalisee jne. niin aika tasoissa on saabin kanssa.

Sinkitty kori on kyllä ehdoton plussa volvolle.

Kyllä noi volvotki ruostuu ihan huolella, ei paljoo ne sinkityt korit oo auttanu. Jos puhutaa siis 700 sarjalaisista yms.
Ja kulutus on ku amerikkalaisessa vaikka 100hp moottori.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Stige - 20 heinäkuu, 2023, 22:23Kyllä noi volvotki ruostuu ihan huolella, ei paljoo ne sinkityt korit oo auttanu. Jos puhutaa siis 700 sarjalaisista yms.
Ja kulutus on ku amerikkalaisessa vaikka 100hp moottori.
ysärin loppupäässä epidemiaa mutta suurin osa 740 ja 940 kyllä ikään ja kilsoihin nähden hyvin vastustaa.

Kulutus on tosi.
Sinä vain

Toyopet

Joo, parempi näköjään vaimon toyotaan vaan etsiä ehjä akselipalkki... Pikkujuttu.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

isalmela

Poristiin korjaamon kaverin kanssa. Sanoi että hienoa kun tuotiin auto heti korjaamolle kun eka pärähdys kuului. Oli tutkinut vähän ja kertoi että laaharit, kiristin ja hammaspyörät ehyet,ainoastaan ketju venynyt. Pohdittiin että voisi kokeilla mersutyyliin uuden ketjun katkaisua, uittamista paikalleen ja liittämistä. Ei ihan virallinen tapa, mutta kulut jäisi murto-osaan. Tuumataan
Diesel on puhtaampi

Kyrpov

Mikä sitten vaihtamattomien osien kestoikä jatkossa
Sinä vain

Pertti K

Ai että oliskin pitoauto?

:rotfl:  :rotfl:  :rotfl:
Tiukasti aisalinjalla.

Kyrpov

En tiedä silti ko vehkeen arvoa, kymppitonnin yli varmaan mennään? Tyyppivika jos on niin valtti myydessä kun korjattu.
Sinä vain

isalmela

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 21 heinäkuu, 2023, 11:52Mikä sitten vaihtamattomien osien kestoikä jatkossa
No sitähän ei voi tietää. Käytännössä siihen pitää suhtautua niin, että jakopään remonttia ei ole ikinä tehty. Sitten kun seuraavan kerran alkaa romina kuulumaan niin tietää että iso remontti pakollinen. Uskon kyllä että se jakoketjun niittaus pitää
Diesel on puhtaampi

isalmela

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 21 heinäkuu, 2023, 13:13En tiedä silti ko vehkeen arvoa, kymppitonnin yli varmaan mennään? Tyyppivika jos on niin valtti myydessä kun korjattu.
2016 Opel Mokka diesel, ajettu 177000 km. Sanoisin että tuommoisen käteishinta 7000€, merkkiliikkeessä voisi olla 9900 pyynnillä
Diesel on puhtaampi

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 21 heinäkuu, 2023, 13:13No sitähän ei voi tietää. Käytännössä siihen pitää suhtautua niin, että jakopään remonttia ei ole ikinä tehty. Sitten kun seuraavan kerran alkaa romina kuulumaan niin tietää että iso remontti pakollinen. Uskon kyllä että se jakoketjun niittaus pitää
Kyllä kyllä, mutta jos sitä aikoo pitää niin? Jos taas haluaa säästää niin tekee ite.
Sinä vain

isalmela

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 21 heinäkuu, 2023, 12:46Ai että oliskin pitoauto?

:rotfl:  :rotfl:  :rotfl:
No onhan se ollut jo yli kolme vuotta  ;D
Diesel on puhtaampi