Pertin Kotkotukset

Aloittaja Pertti K, 07 helmikuu, 2020, 21:01

« edellinen - seuraava »

palontie

Onpa kitsas työnantaja.Yli 20v työjakso siellä ja pitää vielä munamankeli palauttaa,entä turvakengät?
Eniten vituttaa kaikki.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: palontie - 08 joulukuu, 2024, 06:43Onpa kitsas työnantaja.Yli 20v työjakso siellä ja pitää vielä munamankeli palauttaa,entä turvakengät?
Turvakengät jäi. Siis tuohan oli liisari josta olin vissiin vasta yhden erän maksanut. Olisi vaihtoehtona ollut lunastaa se itselle irtisanomisajan jälkeen mutta silleen olisi tullut hintaa enemmän kuin millä saa uuden pyörän kun vähän kyttäilee.
Kyllä on ihanaa!

(allekirjoitusta muokattu vihapostista ja tappouhkauksista johtuen)

Pertti K

Nyt on ollut helppoja projekteja Impperialissa. Jossain jo mainitsinkin että ajoittain itsekseen huutamaan alkavan töötin korjasin irrottamalla piuhan torvesta, laittaa sitten katsastukseen kiinni. Ei juurikaan kinostele alkaa rim blow -rattia restauroimaan jos ei ole aivan pakko. Tosin enhän minä varma voi olla että siinä se vika olisi.

Viikonloppuna korjasin luukkulamput päinvastaisella metodilla eli ihan kytkemällä piuhan kiinni. Puolenkymmnetä kertaa pelas just niinku pitääkin, niin en ala ehjää korjaamaan. Kyllä ne todennäköisesti joskus aina hyytyy toiseen äärilaitaan mutta sitä vartenhan siinä on se käsipyörä.

Kuskin penkin sähkösäätöjä aloin sitten ihmettelemään. Siitähän on ollut virrat pois koko sen ajan kun on minulla ollut kun sattui penkki jämähtämään oikeaan asentoon. Ensin kokeilin että korjaantuisiko sekin samalla metodilla kuin lamppujen luukut, mutta ei. Käänteli mihin suuntaan vaan niin vain semmoinen vaimea jurina kuului. Virtaa ja maata tuntui kumminkin penkille tulevan.

Noh, ei muuta kuin penkkiä irrottelmaan että pääsee herkistelemään moottorit ja mekanismit, pulttien öljyämistä ensin että josko ne saisi aukikin. Mutta sitten aloin miettiä että mullahan on siihen "uusi" käyttöpaneli vanhan tilalle mistä on se keskimmäinen nuppi irronnut. Että pitäisköhän sitä kokeilla ensin, kun tuntuu erikoiselle että kaikki liikkeet olisi jumissa, mutta eihän se yks puuttuva nuppi nyt kaikkea lamauta? No kytkin sen uuden panelin kiinni ja niinhän ne alkoi kaikki suunnat toimia.  8) Pikkasen raswaa koneeseen niin aika nätistikin.

Siitä kun penkistä oli jo pitänyt vähän sivupeltejä purkaa pois niin ajattelin että laitanpa samalla niskatuen irrallaan olevan helan paikalleen. Sehän ei se niskatuki lievällä väkivallalla ole halunnut ulostautua niin nyt oli aika pieni vaiva irrottaa takaosan verhoilu.

You cannot view this attachment.

Mutta mitäs täältä löytyy? Taisin olla eka joka siellä kävi sitten auton tehtaalta lähdön.

You cannot view this attachment.

You cannot view this attachment.

Luulen että mulla on jo yksi vastaava auton papereissa, onkohan noita kylvetty joskus useampia?  :thinking:  Taisin sen kaivella takapenkin sisältä. No, voi vertailla ovatko samanlaisia.

Pari aarretta löytyi penkin alta vielä.

You cannot view this attachment.

Nyt ei tarvi huollon jantterikaan enää tyynyä persiin alle kun vien seuraavan kerran auton hoitoon.  :rolleyes: Uudessa käyttöpanelissa on kyllä mustat nappulat alkuperäisten kromattujen sijaan, mutta menköön nyt toistaiseksi, niitä ei onneksi näe molempia yhtäaikaa ja sen verran iso auto että ehtii jo unohtua kun kiertää toiselle puolelle...

You cannot view this attachment.

Eikä ärsytä helan puuttuminenkaan enää. Jännä että se oli auton mukana kumminkin vaikka irrallaan.

You cannot view this attachment.
Kyllä on ihanaa!

(allekirjoitusta muokattu vihapostista ja tappouhkauksista johtuen)

Kyrpov

Btw ompas modernihtavat ja jopa suojaavan oloset niskatuet
Sinä vain

isalmela

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 13 tammikuu, 2025, 21:48Nyt on ollut helppoja projekteja Impperialissa. Jossain jo mainitsinkin että ajoittain itsekseen huutamaan alkavan töötin korjasin irrottamalla piuhan torvesta, laittaa sitten katsastukseen kiinni. Ei juurikaan kinostele alkaa rim blow -rattia restauroimaan jos ei ole aivan pakko. Tosin enhän minä varma voi olla että siinä se vika olisi.

Viikonloppuna korjasin luukkulamput päinvastaisella metodilla eli ihan kytkemällä piuhan kiinni. Puolenkymmnetä kertaa pelas just niinku pitääkin, niin en ala ehjää korjaamaan. Kyllä ne todennäköisesti joskus aina hyytyy toiseen äärilaitaan mutta sitä vartenhan siinä on se käsipyörä.

Kuskin penkin sähkösäätöjä aloin sitten ihmettelemään. Siitähän on ollut virrat pois koko sen ajan kun on minulla ollut kun sattui penkki jämähtämään oikeaan asentoon. Ensin kokeilin että korjaantuisiko sekin samalla metodilla kuin lamppujen luukut, mutta ei. Käänteli mihin suuntaan vaan niin vain semmoinen vaimea jurina kuului. Virtaa ja maata tuntui kumminkin penkille tulevan.

Noh, ei muuta kuin penkkiä irrottelmaan että pääsee herkistelemään moottorit ja mekanismit, pulttien öljyämistä ensin että josko ne saisi aukikin. Mutta sitten aloin miettiä että mullahan on siihen "uusi" käyttöpaneli vanhan tilalle mistä on se keskimmäinen nuppi irronnut. Että pitäisköhän sitä kokeilla ensin, kun tuntuu erikoiselle että kaikki liikkeet olisi jumissa, mutta eihän se yks puuttuva nuppi nyt kaikkea lamauta? No kytkin sen uuden panelin kiinni ja niinhän ne alkoi kaikki suunnat toimia.  8) Pikkasen raswaa koneeseen niin aika nätistikin.

Siitä kun penkistä oli jo pitänyt vähän sivupeltejä purkaa pois niin ajattelin että laitanpa samalla niskatuen irrallaan olevan helan paikalleen. Sehän ei se niskatuki lievällä väkivallalla ole halunnut ulostautua niin nyt oli aika pieni vaiva irrottaa takaosan verhoilu.

You cannot view this attachment.

Mutta mitäs täältä löytyy? Taisin olla eka joka siellä kävi sitten auton tehtaalta lähdön.

You cannot view this attachment.

You cannot view this attachment.

Luulen että mulla on jo yksi vastaava auton papereissa, onkohan noita kylvetty joskus useampia?  :thinking:  Taisin sen kaivella takapenkin sisältä. No, voi vertailla ovatko samanlaisia.

Pari aarretta löytyi penkin alta vielä.

You cannot view this attachment.

Nyt ei tarvi huollon jantterikaan enää tyynyä persiin alle kun vien seuraavan kerran auton hoitoon.  :rolleyes: Uudessa käyttöpanelissa on kyllä mustat nappulat alkuperäisten kromattujen sijaan, mutta menköön nyt toistaiseksi, niitä ei onneksi näe molempia yhtäaikaa ja sen verran iso auto että ehtii jo unohtua kun kiertää toiselle puolelle...

You cannot view this attachment.

Eikä ärsytä helan puuttuminenkaan enää. Jännä että se oli auton mukana kumminkin vaikka irrallaan.

You cannot view this attachment.
Kyllä on ihanaa!
Diesel on puhtaampi

Pertti K

Lisää (minulle) helppoja vikoja. Etujarru alkoi laahaamaan jo tuossa kylällä käydessä, huomasin kun kotiin pitkää alamäkeä huilutellessa ei vauhti kiihtynyt lainkaan ja puolti vasemmalle. Käytin männän pihalla, useammankin kerran ja ainakin kerran ihan pyytämättäkin. Ihan harjoituksen vuoksi painoin kertaalleen nesteet ja kurlutuksesta päätellen vähän ilmaakin takaperin pääsylinterille, mutta ei ollut isompaa ilmaushumppaa kumminkaan. Hyvä tuli, alla jarrudynon tulokset, etupyörien jäljet lähtee viivan kohdalta. Tuon jälkeen ajoin vielä 10 km lenkin ja aloitin jarrutuksen hyyvin rauhallisesti kun dynossa pitoa oli vähän heikonlaisesti. Ihan tasan meni kaikki kulmat lukkoon.

You cannot view this attachment.

Lokasuojien kulmissa olevat vilkkujen / ajovalojen indikaattorit pimeni joku aika sitten, aloin niitä ihmettelemään. Kävi ilmi etteihän niissä ole minkäänlaista lamppua kummassakaan. Ihan taatusti ne pelasi kyllä jokunen vuosi sitten. Mutta ei löytynyt mistään mitään mikä sinne voisi kuulua. Tallista valot pois ja ihmettelmään. Kuskin puolelta kajasti hiukan valo jostain lokasuojan uumenista ja sisälokasuojan rakosesta pääsin näkemään polttimon, käsiksi siihen ei pääse mistään. Toisella puolella ei ollut sitäkään havaintoa. Täytynee käyttää sisälokasuojat irti joskus paremmalla ajalla.

Latausta ihmettelin kun ei meinaa oikein jaksaa vilkuttaa, siitä lisää tuolla, kaikenlaiset vinkit ja välittämiset tervetulleita: https://kellari.vip/index.php?msg=809504

Mutta 2 viikon päästä höpilistien talwiajot ja olen kantapään kautta oppinut että jos olet lähdössä tärkeälle keikalle ja uskot että auto sen verran toimii että siitä selvitään, niin ÄLÄ.KOSKE!

Ehkä minä niitä loppuja pölykapseleita uskallan vielä varovasti naputella suoremmaksi?

Mutta hyvällä kelillä kojolla käydessä hiipi mieliin että näillähän olis ihan kiva ajellakin näillä autoilla.  8)
Kyllä on ihanaa!

(allekirjoitusta muokattu vihapostista ja tappouhkauksista johtuen)

Pertti K

Ainiin, oiskohan viimeinkin wanhan ajoneuvon tuoksu selätetty. Lopullinen niitti taisi olla kun suihkuttelin Nanolex Odexia pullollisen sisustaan. Vaikka oli kosteilla keleillä katoksessakin jonkun aikaa niin ei isommin alkanut tuoksumaan enää.
Kyllä on ihanaa!

(allekirjoitusta muokattu vihapostista ja tappouhkauksista johtuen)

leivonharri

Ainakin GM-laitteissa noissa indikaattoreita on valokuitu.
Vielä on eilinen jossain.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: leivonharri - 19 tammikuu, 2025, 20:48Ainakin GM-laitteissa noissa indikaattoreita on valokuitu.
Moparilla niissä on polttimot..
Ja varsin tympeällä virityksellä kaiken lisäksi.
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

Pertti K

Imperialin lataus korjaantui uusilla hiilillä, tosin on ehkä vähän korkean puoleinen niin taidan kokeilla jossain vaiheessa myös uutta lataussäädintä joka tuli ostettua myös. Niin se siirtyi nyt käyttöautoksi ja Audiin täytyy vaihtaa takajouset, hyvällä alulla jo, yläpään pult... totanoin ruuvit näkyy!

Kyllä on ihanaa!

(allekirjoitusta muokattu vihapostista ja tappouhkauksista johtuen)