V8 Volvo

Aloittaja 1purehell, 13 huhtikuu, 2024, 18:39

« edellinen - seuraava »

Mikkis83

Lainaus käyttäjältä: Stige - 18 heinäkuu, 2025, 22:12T6 saat muutamalla tonnilla 700-800hp?  :o

Satellite T6:lla on siis tulevan talven projekti ;D
All show but never go.

Volvoja, voorteja, volkkari, sysleri, tatsuni.

SVK #02580

Stige

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 19 heinäkuu, 2025, 11:00Satellite T6:lla on siis tulevan talven projekti ;D

Kukaan ei oo vieläkää kertonu moottorikoodeja tms mitään  :(
Ja tarkempaa faktaa, kookleenku lyö T6 ni löytyy iha mitä vaan  ???

Kyrpov

Ainakin t6 kanssa on saanut hyvää made in usa vaihteistoa jo volvoissa  O0  :coolsmoke:
Sinä vain

Stige

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 19 heinäkuu, 2025, 12:38Ainakin t6 kanssa on saanut hyvää made in usa vaihteistoa jo volvoissa  O0  :coolsmoke:

4l30e?  :-X

Anza

Lainaus käyttäjältä: Stige - 19 heinäkuu, 2025, 12:10Kukaan ei oo vieläkää kertonu moottorikoodeja tms mitään  :(
Ja tarkempaa faktaa, kookleenku lyö T6 ni löytyy iha mitä vaan  ???

Tuolla nyt jotain reseptejä aiheeseen.

Kutosmoottoreita löytynee takavetoisesta ja etuvetoisesta. 81mm porauksella taitaa olla 2.5l ja siitä 3l akselilla stroukattuna 2.8l.

T5 koneen 81mm männät käy myös kutoseen kun 81mm poraus. Sitä isompaa 83mm lohkoa ei yleensä viritellä, olipa vitonen tai kutonen.

2000-luvun etuvetoinen T6 on mahdollista sovittaa takavetoiseen. Jotain erojakin on kansissa ja imusarjoissa, siihen kannattaa tutustua ennen kun suinpäin alkaa sekoittelemaan osia eri moottoreista.

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=53591.0

Kyrpov

Sinä vain

Stige


Stige

Lainaus käyttäjältä: Anza - 19 heinäkuu, 2025, 14:08Tuolla nyt jotain reseptejä aiheeseen.

Kutosmoottoreita löytynee takavetoisesta ja etuvetoisesta. 81mm porauksella taitaa olla 2.5l ja siitä 3l akselilla stroukattuna 2.8l.

T5 koneen 81mm männät käy myös kutoseen kun 81mm poraus. Sitä isompaa 83mm lohkoa ei yleensä viritellä, olipa vitonen tai kutonen.

2000-luvun etuvetoinen T6 on mahdollista sovittaa takavetoiseen. Jotain erojakin on kansissa ja imusarjoissa, siihen kannattaa tutustua ennen kun suinpäin alkaa sekoittelemaan osia eri moottoreista.

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=53591.0

Höh onpas matalakierroksisia koneita, aika mälsää.

Anza

Lainaus käyttäjältä: Stige - 19 heinäkuu, 2025, 22:16Höh onpas matalakierroksisia koneita, aika mälsää.

Joo, ja jos yli 7000 kierrättää meinaa öljyt jäädä yläkertaan. Mutta siihenkin oli joku niksi minkä suomalaiset osas kertoa ruotsalaisille.

Ihan hyvää ruotsin rautaa. Tosin itseä kiinnostais se 5-6l V8 vääntö kohtuullisen kevyessä kopassa. Tehokas turbollinen n.2.5l moottori on väkisin vähän ylävireinen ja ajelutyyli sen mukainen.

1purehell

Lainaus käyttäjältä: Keme - 19 heinäkuu, 2025, 10:46Alulohko LS painaa ton 200kg. Rautalohkona sit sen 45kg enemmän.

Full dressed and wet: 518 paunaa, eli 235 kiloa. Joidenkin lähteiden mukaan kuivapaino 200 kiloa.  ???
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

Stige

Lainaus käyttäjältä: 1purehell - 19 heinäkuu, 2025, 23:15Full dressed and wet: 518 paunaa, eli 235 kiloa. Joidenkin lähteiden mukaan kuivapaino 200 kiloa.  ???

Noi kemen painot tais olla ihan ite mitattuja..

Stige

Lainaus käyttäjältä: Anza - 19 heinäkuu, 2025, 22:28Joo, ja jos yli 7000 kierrättää meinaa öljyt jäädä yläkertaan. Mutta siihenkin oli joku niksi minkä suomalaiset osas kertoa ruotsalaisille.

Ihan hyvää ruotsin rautaa. Tosin itseä kiinnostais se 5-6l V8 vääntö kohtuullisen kevyessä kopassa. Tehokas turbollinen n.2.5l moottori on väkisin vähän ylävireinen ja ajelutyyli sen mukainen.

Jooh ei noista sit kyl mitää iloo oo LSn yli ku ei kierrä etes, ton 7000 kiertää peruslässy kans mukisematta.