Ford Transitin moottorit?

Aloittaja Toyopet, 14 kesäkuu, 2024, 12:39

« edellinen - seuraava »

Toyopet

Meinattiin tuota matka-ransua käydä tankkaamassa, kun huomenna piti sillä lähteä siskon luona käymään.
No reilu 5km päästiin, kuului tsup ja kone sammuksiin.
Ei nyt mitään vehkeitä tässä ole tutkailla mutta veikkaus on, että jakohihna poikki. Pyörii startilla kevyesti.
Sehän edellisen omistajan mukaan tietty oli vasta vaihdettu vaan eipä nyt sitten mitään tarroja yms. löytynyt.

Jos/kun se nyt on hihna poikki, siellä on venttiileitä mutkalla ainakin, niin mitkähän koneet tähän käy suoraan?
Tämä on 1996 2.5 turbo ja jossain määrin sähköisellä pumpulla.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Kyrpov

2.5di jos hihna katkeaa niin todella todella huonolla tuurilla menee muuta kuin työntötankoja tai joku vippa.


2.5di käy suoraan. Ostat vaparin ja laitat turbon kylkeen hyläten eeppisen luukaksen. Mutta ei sulla todnäk koneenvaihtoon tarvetta. Tai sitten myyt turbon ja pakosarjan mulle :iwantit:

Se koppa on jämysti monella pultilla kiinni, näkyvät kun irrotat saat raotettua tarpeeksi.

Jos ei hihnassa vikaa  epäilisin pumppua.
Sinä vain

Markok

Joku 89 vai 90, mikälie transu löytyy hyvällä koneella, ei turbollinen. Jakoremmi kannattaa vaihtaa kun viime vaihdosta kauan.

Lava malli, hyvä alumiinilava.

Laitoin jos sattuisi kiinnostamaan. ::)

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Markok - 14 kesäkuu, 2024, 14:58Joku 89 vai 90, mikälie transu löytyy hyvällä koneella, ei turbollinen. Jakoremmi kannattaa vaihtaa kun viime vaihdosta kauan.

Lava malli, hyvä alumiinilava.

Laitoin jos sattuisi kiinnostamaan. ::)
Lavaransu olisi kyllä käytännöllinen.

Täytyy kohta lähteä tutkimaan tuota matkaransua, täytyy se johonkin saada pihassa vielä hinattua, nyt etuoven edessä.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Markok

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 14 kesäkuu, 2024, 14:59Lavaransu olisi kyllä käytännöllinen.

Täytyy kohta lähteä tutkimaan tuota matkaransua, täytyy se johonkin saada pihassa vielä hinattua, nyt etuoven edessä.

Rungossa hitsattavaa kohtuu paljon jos tuosta tekisi, lava ja tekniikka tosi hyvät. Paperit on ja verot ym kunnossa tottakai.
Sisällä säilössä kumminkin.

Toyopet

Tuossa sen verran askartelin, että sain moottorin näkyviin maskin takaa, vielä hihnapyörät irti, niin saa jakohihnankopan edestä pois. Sen verran raotin, että hihna on poikki eikä varmasti ole kahteen vuoteen vaihdettu, eikä viiteen, kirjasta löytyi ainoa merkintä 40tkm kohdalla ja mittarissa 225tkm. Pitkään kyllä on kestänyt ellei sen jälkeen oikeasti ole vaihdettu.

Mutta taisi tulla transit kiintiö samalla täyteen.
Sillä aikaa kun purin keulasta romua edestä pois, että pääsisi koneeseen käsiksi, @LowCrow vaihtoi toyotaan kannentiivisteen ja kävi koeajolla...
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Markok

Jos päädyt että korjaat niin pidä mielessä tuo kone jossa tulee loput varaosiksi

Kyrpov

Jos kiintiö täynnä niin turbon ja pakosarjan hinta? Suuttimet kiinnostaa myös.
Sinä vain

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 14 kesäkuu, 2024, 18:32Jos kiintiö täynnä niin turbon ja pakosarjan hinta? Suuttimet kiinnostaa myös.
Ei se myynnissä ole, kun ei ole minun auto.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 14 kesäkuu, 2024, 20:26Ei se myynnissä ole, kun ei ole minun auto.


Kyrppikotka jaolla het.  :drool:
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.
Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Ram -84 Daily driver
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

Bantam


Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 14 kesäkuu, 2024, 20:26Ei se myynnissä ole, kun ei ole minun auto.

Vai kävikö kuten isä-kyrpovilla 70-luvulla. Täytekakkua oli lähettinä viemässä asiakkaalle kunnes ovesta sisään tullessa kompuroi ja kakku maahan.

Asiakas tokas: tais poika just ostaa kakun itelleen  :coolsmoke:

Kai sama pätee jos remmi naps
Sinä vain

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 14 kesäkuu, 2024, 21:07Vai kävikö kuten isä-kyrpovilla 70-luvulla. Täytekakkua oli lähettinä viemässä asiakkaalle kunnes ovesta sisään tullessa kompuroi ja kakku maahan.

Asiakas tokas: tais poika just ostaa kakun itelleen  :coolsmoke:

Kai sama pätee jos remmi naps
;D
No ei tässä sentään vielä ostaa tarvitse.

Sisäremppakin on vielä kesken, siihenkin jouduin osallistumaan.
Ja todennäköisesti joudun tuota remppaa jatkamaan, vaikka en yhtään haluaisi.

Ehkä ensi viikolla jaksaa jatkaa.

Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Toyopet

Hihnan vaihdon yhteydessä tietysti vaihdetaan kampuran stefa ja vesipumppu.

Mutta mikäs tuo on?

Tuohon akselin päähän tulee se flekti kiinni. Onko sisällä muuta kuin laakeri?
Vaihdetaan koko systeemi hihnanvaihdon yhteydessä?

2 tönäriä on ihan S-mutkalla ja ainakin pari vähän loivemmalla.
Kai se keinuakselikokonaisuus on paras ottaa irti tönäreiden pois saamiseksi?

Onko kiristysmomenteista tietoa?
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Mudracer

Tää näyttää sopivan transventtiiliin oivasti, tänään pongattu.
X