Koneistuksista moottorikoneistamossa

Aloittaja 1purehell, 04 heinäkuu, 2024, 23:34

« edellinen - seuraava »

1purehell

Miten on, kun moottorin osa viedään koneistamoon, niin eikö se yleensä ole tapana tehdä siellä ns. asennusvalmiiksi, ilman erillistä pyyntöä?

Kun käytin kampiakselin hionnassa alikokoon, niin kaikkien öljyreikien ympärillä oli purseet ulospäin.  :thinking: Eli mitään viisteitä niille ei oltu tehty. (en kyllä käsitä, millä ne purseet oli niihin saatu aikaiseksi)

Paskempi homma, kun ehdin pyöritellä uudet runkolaakerit pilalle, ennen kuin huomasin nämä purseet.  :smashhead:

Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

MJF

Mopar on parsa

LPR

Purseisiin en ole törmännyt, mutta aina eivät ole olleet puhtaita. Metallihilettä on jostain kanavasta löytynyt joskus.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Jussi

Lainaus käyttäjältä: LPR - 05 heinäkuu, 2024, 00:30Purseisiin en ole törmännyt, mutta aina eivät ole olleet puhtaita. Metallihilettä on jostain kanavasta löytynyt joskus.
Joka ikinen koneistamokokemus on menny jollain tavalla vituiks. Harmi, ettei kaikkia välineitä vaan pysty hankkimaan itelle.
En varmasti oo.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 05 heinäkuu, 2024, 01:21Joka ikinen koneistamokokemus on menny jollain tavalla vituiks. Harmi, ettei kaikkia välineitä vaan pysty hankkimaan itelle.
Harmi kun eräs huippukoneistaja eläköityi jo 20 v. sitten. Hänen jäljiltään ei huomauttamista löytynyt.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

MJF

Tuli vaan mieleen parin vuoden takainen slantin porautus. Itse kyllä hommasin männät, mutta olisi sitä voinut edes lohkoa hakiessa mainita ettei ylikoko riittänytkään vaan pariin sylinteriin jäi vielä pykälää.
Mopar on parsa

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: LPR - 05 heinäkuu, 2024, 00:30Purseisiin en ole törmännyt, mutta aina eivät ole olleet puhtaita. Metallihilettä on jostain kanavasta löytynyt joskus.

Muutama vuosi sitten hommasin sbc:n, mikä on nyt yhden crownin keulalla, se oli edellisellä omistajalla ollut varastossa mutta alakerta oli koneistamon toimesta kasattu jo valmiiksi ja kuititkin asiasta löytyi.
No ekalla käynnistysyrityksellä, kun @LowCrow pyöritteli öljynpaineet koneeseen ja sen jälkeen pyöräytys kampurasta, se oli jumissa.
Kone oli kuulapuhallettu ennen remppaa ja niitä kuulia oli kanavissa, mistä ne lähti öljyn mukaan.
No samalla kun sen joutui purkamaan, niin huomattiin, että yhdestä männästä puuttuu pala.

Se ei rojut paikallaan näkynyt.
Tuli siis uudet laakerit ja uudet männät ja samalla nokkakin vaihtui.

Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

tamrokki

On teillä ollu huolimattomia/ammattitaidottomia koneistamoja
reilut 50  konetta tehty. Suolahdessa enimmäkseen koneistettu
ei mitään valittamista jos oli puhistamista niin aina sanottu
Koneistajat entisiä valmetin työntekijöitä perustivat oman koneistamon
en tiedä onko enää toiminnassa toinen ainakin reilusti eläkeikäinen

Kyrpov

Mopoaikoina jo tuli pettymyksiä. Jos ei muuten sössitä niin aikataulu venyy tai sitten maksaa.

Jos olis tossa omassa sbcssä ollut kansissa isompaa tai lohkossa niin kiertoon ja toista tilalle.

Kannet hioin tiivistepinnalta puhtaaksi itte ja venttiilit läppäsin ym.

Alumiinikannen kanssa vois joutua koneistamon orjaksi.
Sinä vain

LowCrow

Lainaus käyttäjältä: tamrokki - 05 heinäkuu, 2024, 13:09On teillä ollu huolimattomia/ammattitaidottomia koneistamoja
reilut 50  konetta tehty. Suolahdessa enimmäkseen koneistettu
ei mitään valittamista jos oli puhistamista niin aina sanottu
Koneistajat entisiä valmetin työntekijöitä perustivat oman koneistamon
en tiedä onko enää toiminnassa toinen ainakin reilusti eläkeikäinen



Ei ole ollut suolahden koneistamolta minullakaan mitään moitittavaa, siellä muutamat osat on tullut käytettyä, on ollut putsattu viimesen päällekin ja @Toyopet on kanssa siellä käyttänyt osia.
Rs46 Crown, Rs41 Crown, Rs56 Crown x2, Ms53 Crown, Ln40 Hilux, Jzs160, Caprice stw, 38 plymouth

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: tamrokki - 05 heinäkuu, 2024, 13:09On teillä ollu huolimattomia/ammattitaidottomia koneistamoja
reilut 50  konetta tehty. Suolahdessa enimmäkseen koneistettu
ei mitään valittamista jos oli puhistamista niin aina sanottu
Koneistajat entisiä valmetin työntekijöitä perustivat oman koneistamon
en tiedä onko enää toiminnassa toinen ainakin reilusti eläkeikäinen

On se toiminnassa mutta vetäjät on vaihtuneet, kun tosiaan ne alkuperäiset jäi eläkkeelle.

Puranen siellä taitaa hommat tehdä ja sanoo myös suoraan, jos ei onnistu/ehdi tai ei kiinnosta.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Bantam

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 05 heinäkuu, 2024, 01:21Joka ikinen koneistamokokemus on menny jollain tavalla vituiks. Harmi, ettei kaikkia välineitä vaan pysty hankkimaan itelle.

Kuulosti tutulle. Yleisesti mitään niissä omissa romuissa ei olisi kannattanut edes koneistaa. Pahin moka oli, että Perkinsin kannen höyläyksessä venttiilejä ei upotettu. Kuulemma oli minun vikani, kun en tarkistanut ennen asennusta. Koneistamot ja merkkiliikkeet on kierretty kaukaa oppirahojen maksujen jälkeen.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Bantam - 05 heinäkuu, 2024, 16:52Kuulosti tutulle. Yleisesti mitään niissä omissa romuissa ei olisi kannattanut edes koneistaa. Pahin moka oli, että Perkinsin kannen höyläyksessä venttiilejä ei upotettu. Kuulemma oli minun vikani, kun en tarkistanut ennen asennusta. Koneistamot ja merkkiliikkeet on kierretty kaukaa oppirahojen maksujen jälkeen.
Mulla taas on käyny päinvastoin. Venttiilihommassa on uponneet niin syvään, eikä kantta ole höylätty tarpeeksi, niin ei lähde kunnolla käyntiin.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

1purehell

Lainaus käyttäjältä: Bantam - 05 heinäkuu, 2024, 16:52Kuulosti tutulle. Yleisesti mitään niissä omissa romuissa ei olisi kannattanut edes koneistaa. Pahin moka oli, että Perkinsin kannen höyläyksessä venttiilejä ei upotettu. Kuulemma oli minun vikani, kun en tarkistanut ennen asennusta. Koneistamot ja merkkiliikkeet on kierretty kaukaa oppirahojen maksujen jälkeen.

Kävin tänään reklamoimassa noista öljyreijistä. Olis kuulemma asentajan vastuulla tarkastaa, että työ on tehty oikein.  ::)  Sanoin, että yleensä olen hakenut valmiita osia, ei niitä ole pesun lisäksi tarvinnut muuten viimeistellä.  >:(
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

Caprice305

Lainaus käyttäjältä: 1purehell - 05 heinäkuu, 2024, 18:37Kävin tänään reklamoimassa noista öljyreijistä. Olis kuulemma asentajan vastuulla tarkastaa, että työ on tehty oikein.  ::)  Sanoin, että yleensä olen hakenut valmiita osia, ei niitä ole pesun lisäksi tarvinnut muuten viimeistellä.  >:(
Aika paskaa jos kehtaa vielä asiakkaan piikkiin laittaa.
All lives matters.
Let's go Brandon