Opel Kadett ’67

Aloittaja jusssi, 24 heinäkuu, 2024, 06:35

« edellinen - seuraava »

jusssi

Tämmönen tuli sit vaihdettua oldsilla. Joku pervo mieltymys ollu aina näihin ja pitihän se toteuttaa, kun tilaisuus koitti. ;D
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

stana

Lainaus käyttäjältä: jusssi - 24 heinäkuu, 2024, 06:35Tämmönen tuli sit vaihdettua oldsilla. Joku pervo lieltymys ollu aina näihin ja pitihän se toteuttaa, kun tilaisuus koitti. ;D

Emännälle haettiin tuommonen farmari kans.

jusssi

Mikään varsinainen projekti tämä ei onneksi ole, mutta kyllä tässä kaikkee laitettavaa löytyy.
Ensi töikseni jo laturi purin, kun melkosta vinkunaa piti. Mukana seuranneessa osakasassa oli uudet laakerit ja hiilisilta, mitkä vaihdoin, ja jo hiljeni.
Vaihteiston takakannatin on hännästä vuotaneen öljyn vaikutuksesta lakannut olemasta ja melko jyrinää piti, ensiavuksi sulloin roiskeläppäkumia väliin ja tilasin jo uuden kumin sinne.
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

Smirkelimies

Minun eka auto oli tommonen mutta pepsodentin sininen. Ostin sen satasella joskus 1980-luvulla. Ajelin pellolla ja pihalla siihe asti kun se vaikeni.  :)

jusssi

Opelkin on päässyt talviteloille ja "pientä" puuhaa on jo ollut ja lisää tiedossa.
Tuulilasin vaihdoin ja samalla alakulmista pintaruosteet pois. Nyt riuhdoin vaihteiston irti, olipa muuten yllättävän kova homma, kun ei mahdukkaan tulemaan välistä pois ilman että kampeaa konetta kunnolla eteenpäin. Joku aiempi korjailija jo taistellut jäljistä päätellen tän kanssa, näköjään kytkinlevy vaihdettu. Yksi jousisakara on vääntynyt ilmeisesti tämän irrotus/asennus taistelun seurauksena. Lootan poistamiseen on syynä kevyt peruskorjaus, lähinnä ääntävät laakerit. Kytkin- ja pääakselin välinen ainakin ääntää jo reilusti. Mielenkiinnolla jo odotan sitä kasausvaihetta...  ;D
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

Camino79

Siis miksei mahdu?  :o

Kaverin siskonpojan b-karvaan vaihdoin kytkimen joku vuos sit ja en kyllä muista että ois tapeltu minkään muun kun vaihdekepin irroituksen kanssa  :thinking:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

jusssi

@Camino79
Lootan ja tulipellin väli on niin pieni, että kytkinakseli on vielä pitkällä syvällä kun kopan yläreuna ottaa koriin kiinni.
Oliko se sun kokemus alkusarjan vsi veislifti korisesta, jos niis on jotain eroo.?  ::)
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

Camino79

Enpäs muista nyt äkkiseltään  :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Markok

Kyllä se ikävä taitaa olla.
On ikävä ottaa pelkkä konekkin pois ja laittaa kun ottaa öljynputsari joka oltava pois ja justiin pitkän kytkinakselin takia.

Vaikka tilaa on niin ei sitä kumminkaan liikaa ole.

Kauan kun laittanut erikseen ja viimekerralla laitoin koko paketin etuakselin kanssa

stana

Jotenkin mullakin on sellainen kuva että kohta nopeampi ottaa etuakseleineen päivineen.

jusssi

Laatikko ois nyt purettuna ja eipä tuossa muuten mitään ihmeellistä, mutta ryhmäpyörästön laakerineuloja ei näyttis löytyvän ihan samanlaisina; tuossa on pyöreäpäiset ja tasapäisiä olisi saatavilla... onkohan miten iso juttu?  ??? 
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

jusssi

Ja sit mietin, että voiko irtoneulat korvata neulahäkillä, jos löytyy samoilla mitoilla oleva?  :P
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: jusssi - 23 joulukuu, 2024, 10:55Laatikko ois nyt purettuna ja eipä tuossa muuten mitään ihmeellistä, mutta ryhmäpyörästön laakerineuloja ei näyttis löytyvän ihan samanlaisina; tuossa on pyöreäpäiset ja tasapäisiä olisi saatavilla... onkohan miten iso juttu?  ??? 
Riippuu ympäristöstä.
Jos ei ole nurkkapyöristystä, mihin "kulmikas" neulan pää pääsee nojaamaan, niin toimiin.
Jos taas on loivempi pyöristys kuin neulassa, niin neula kantaa vain siitä pyöristyksen alueelta ja hajoaa hetkessä.
Lainaus käyttäjältä: jusssi - 23 joulukuu, 2024, 16:11Ja sit mietin, että voiko irtoneulat korvata neulahäkillä, jos löytyy samoilla mitoilla oleva?  :P
Kyllä jos harvemmpien neulojen kantavuus riittää..
Vaikea päätellä minkälaiselle kuormalle tuo täysrullainen(neulainen) laakerointi on ajateltu, mutta ei sille välttämättä ole kantavuuden puolesta tarvetta. Täysrullainen on joka tapauksessa kuorman kantavuudeltaan reilusti parempi.
On ollut helpompi/halvempi, kuin rullan/neulan pitimellisellä laakerilla ja irtoneulojen saatavuus on liki rajoittamaton.
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

jusssi

Joop, kiitoksia kommenteista, jotain tuon suuntaista ajattelin kans. Voip olla, että käyn nuo neulat läpi ja jos ei mitään dramaattista näy, ni kasaan vanhoilla. Kytkin- ja pääakselin välinen neulahäkki on kai tän lootan heikko kohta ja kylhän se himpulalta vaikuttaakin. Päätyjen kuulalaakeritkin piti jo vähän ääntä. Uudet synkrorenkaat tuli auton mukana, ni ne vaihtaa kun saan tuon pääakselin purettua.
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

jusssi

Laatikon odotellessa laakereita, päätin vilkaista akun alle, siellä näyttäis olevan jotakin kötöstyskorjausta. Joo, kattopeltiä silikonilla ja popsniiteillä kiinnitettynä ruostereijän päälle... taas oli niitä hetkiä kun tekis mieli ampua joku  >:(
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.