Autotekniikka nyt ja tulevaisuudessa

Aloittaja Caprice305, 10 tammikuu, 2020, 16:00

« edellinen - seuraava »

sössö

Palvelullistaminen tuntuu hävittävän täältä aika oleennaisesti sitä millä on noustu tähän pisteeseen. Samaten kuin esimerkiks ihan oudot systeemit kuten käänteinen asuntolaina, mitä jollekkin vanhuksille markkinoidaan.

sämpy

No kun tavoite on, ettei karja omista mitään.

No joo, vakavissaan, ei ikuinen nousu tunnu onnistuvan globaalistikaan eikä varsinkaan Suomessa, eli köyhtyminen lienee tosiasia. Uudet sukupolvet on edellisiä köyhempiä mutta tarpeet ei poistu mihinkään.

Mutta ei sitä tarvitsisi toteuttaa niin, ettei omistaminen onnistu niiltäkään jotka siihen haluaisi ja kykenisi. Nyttenhän autoa ei oikein edes pysty ostamaan omaksi, kun valmistajalla on yksinoikeudet ohjelmistoihin. Lisenssimaksut edes huoltaa noita on sitä tasoa, ettei nyrkkipajoilla ole kohta enää mitään tekemistä.

Pertti K


"Thats how they Finnish a Tesla. Nicely done!"

"Elon should be proud! Yet another of his project got blown into space!"

sämpy

Tyrmäävää tuossa on syyt, miksi tuohon päädyttiin.

Tesla kieltäytyi tekemästä autoon rahallakaan vikadiagnoosia, koska autoon oli tehty akunvaihto jonkun muun firman toimesta. Kaikki muiden tekemät huollot ja rempat pitäisi teettää heillä uusiksi, ennen kuin suostuvat auttamaan mitenkään.

Teslan palvelu on mykistävää, kas kun eivät usuttaneet lakimiehiä kimppuun.

sämpy

No bisnes on bisnes. Eikös tuo ole nyt päässyt vihdoin plussalle. Sama se mistä se raha tulee.

Tosin ei sillä kurssitilannetta silti kuitata.. liekö venynyt rahan teko liian myöhään kun uusia sähköautoja tulee muiltakin koko ajan, osa myytäneen jopa voitolla.

Kuluttajallehan model3 on ollut ihan hyvä investointi tähän asti.

B-66


sämpy

Onhan se mukava nähdä vaihteeksi auto, joka jatkuu taka-akselin jälkeenkin.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 09 tammikuu, 2022, 15:13Onhan se mukava nähdä vaihteeksi auto, joka jatkuu taka-akselin jälkeenkin.
Mersun Shootin brake jatkuu minusta vähän liikaakin. Tai joku siinä peräpäässä mättää, periaattessa hieno, mutta sitten kumminkin menee rähmälleen.



Mersuissa on jotenkin takuulla aina keula tai perä jotenkin pielessä ja pilaa kokonaisuuden. Muutamia nippanappa onnistuneita.

Vuokralainen


sämpy


Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Antti - 09 tammikuu, 2022, 15:53Tuo laskeva katto- ja ikkunalinja saa SB:n näyttämään banaanilta. Se siinä perässä mättää. Normaali CLS sen sijaan on oikein nätti auto.
Siinäkin keula on ruma, ajovalot erityisesti. Ainakin eka korimallissa, niitä uudempia en ole katellut kun ovat niin kaukana omasta käyttisbudjetista.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 09 tammikuu, 2022, 15:20Mersun Shootin brake jatkuu minusta vähän liikaakin. Tai joku siinä peräpäässä mättää, periaattessa hieno, mutta sitten kumminkin menee rähmälleen.



Mersuissa on jotenkin takuulla aina keula tai perä jotenkin pielessä ja pilaa kokonaisuuden. Muutamia nippanappa onnistuneita.
ainakin toi farmarius pilaa

sössö

Lainaus käyttäjältä: B-66 - 09 tammikuu, 2022, 14:56En ole Mersujen muotoilusta pitänyt viimeiseen 20 vuoteen, mutta nyt on muotoilu kohdallaan:



Koko juttu:

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/mercedes-benz-vision-eqxx-katulailliselle-konseptiautolle-luvataan-lahes-olematon-kulutus-ja-1-000-kilometrin-toimintamatka/
Aika paljon on ollu hienoja konseptiautoja minkä tuotantomalli on sitte ei niin hienon näkönen. Kyllä ne tonkin varmaan saa rumennettua.

sämpy

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 09 tammikuu, 2022, 15:20Mersun Shootin brake jatkuu minusta vähän liikaakin. Tai joku siinä peräpäässä mättää, periaattessa hieno, mutta sitten kumminkin menee rähmälleen.



Mersuissa on jotenkin takuulla aina keula tai perä jotenkin pielessä ja pilaa kokonaisuuden. Muutamia nippanappa onnistuneita.

Toi pitäis tehdä överimmin että näyttäis hyvältä. Lisää jatkoa takaoven tietämille tms.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 09 tammikuu, 2022, 15:20Mersun Shootin brake jatkuu minusta vähän liikaakin. Tai joku siinä peräpäässä mättää, periaattessa hieno, mutta sitten kumminkin menee rähmälleen.



Mersuissa on jotenkin takuulla aina keula tai perä jotenkin pielessä ja pilaa kokonaisuuden. Muutamia nippanappa onnistuneita.
clssän suunnittelijat varmaan 150cm pitusia