Autotekniikka nyt ja tulevaisuudessa

Aloittaja Caprice305, 10 tammikuu, 2020, 16:00

« edellinen - seuraava »

Asmo

Lainaus käyttäjältä: 1purehell - 11 tammikuu, 2022, 21:49Siinä on kate päällä.


Niin sitä tarkoitin että perinteinen work truckin määritelmä on että lavalle sopii 4'x 8' kipsilevy.

1purehell

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 12 tammikuu, 2022, 08:10 niin enemmän tässä on jenkkipiirteitä kuin cheveissä

Toyotan muotoilu on suunniteltu Amerikassa. Chevroletin muotoilu teetetty kiinalaisella alihankkijalla.  ;D

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: 1purehell - 12 tammikuu, 2022, 09:45Toyotan muotoilu on suunniteltu Amerikassa. Chevroletin muotoilu teetetty kiinalaisella alihankkijalla.  ;D
Siltä muuten alkaa näyttää.. :o
Vai onko GayäMmällä muotoiluhommat siirretty Korean tehtaille? :thinking:

Kyrpov

Eikös se ole siltä näyttänyt jo pitkään  O0 Japanilaiset alkoi ysärillä amerikkalaistumaan ja amerikkalaiset japanistumaan

sössö

kun on kauheen negatiivinen hönkä päällä tästä sähköautohommasta niin itelle tuli imuriin että josko kun akustot kehittyvät ja sähkö, ehkä, on myös tulevaisuudessa halpaa, se sähköautojen tuleminen voisi vapauttaa autovalmistajat noista pakollisista tuulitunnelimuotoiluista mitkä on ollu vallalla kasarin lopusta saakka.

Teslalla ei ainakaan vielä toistaiseksi näy tollasta kehitystä kasari-muumikeuloineen.

pantera

Lainaus käyttäjältä: sössö - 12 tammikuu, 2022, 15:56kun on kauheen negatiivinen hönkä päällä tästä sähköautohommasta niin itelle tuli imuriin että josko kun akustot kehittyvät ja sähkö, ehkä, on myös tulevaisuudessa halpaa, se sähköautojen tuleminen voisi vapauttaa autovalmistajat noista pakollisista tuulitunnelimuotoiluista mitkä on ollu vallalla kasarin lopusta saakka.

Teslalla ei ainakaan vielä toistaiseksi näy tollasta kehitystä kasari-muumikeuloineen.

siinä sun kaipaamaa kehitystä olis jo, kättä taskuun ja tilaus kuponkia täytteleen.. :hiphopcar:

https://www.gmc.com/electric/hummer-ev

Pertti K

Mitä, onko Hummeri vapautettu tuulitunnelimuotoilusta?

ramman

Tai sitten käy tuolta Jerryn kanvalta kattomassa miten voi tehä oman sähköhummrin  ;D


kaikki tähän mennessä tulleet jaksot tuolta :

https://www.youtube.com/playlist?list=PL0vZL9uwyfOFezIOiBjkdW3TTdn0Q_AKL

sössö

Lainaus käyttäjältä: pantera - 12 tammikuu, 2022, 16:44siinä sun kaipaamaa kehitystä olis jo, kättä taskuun ja tilaus kuponkia täytteleen.. :hiphopcar:

https://www.gmc.com/electric/hummer-ev
tai sitte tulevaisuudessa konvertoidaan joku noista (ei tuulitunneli) losseista mitä jo tossa on. :hiphopcar: tai hankitaan se imperial konvertointiin niin sitte olisi koko sarja :iwantit:

Pertti K

Taas yksi uusi piippari ja suristin:
https://moottori.fi/liikenne/jutut/automaattinen-nopeusavustin-pakolliseksi-uusiin-automalleihin-heinakuusta/
Automaattinen nopeusavustin pakolliseksi uusiin automalleihin heinäkuusta

"Nopeusavustimen kiistaton mahdollisuus on tukea kuljettajaa oikean tilannenopeuden valitsemisessa."
Tämä tukee käsitystäni siitä että nopeusrajoitukset on asetettu niin että aina voi mennä suurinta sallittua turvallisesti, eli ajattelu ulkoistettu.

"Miksi ihmiset ajavat ylinopeutta? Toisinaan ylinopeutta ajetaan vahingossa, epähuomiossa tai muuten tarkoittamatta – tällöin avustin varmasti hyödyttää. Mutta monesti ylinopeus on tietoinen päätös vaikkapa kiireen takia ja ääritapauksissa kuljettaja on esimerkiksi päihtymyksen takia halukas riskinottoon."
Löysikö kaikki ylinopeutta ajavat tuosta omansa? Minä en.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 14 tammikuu, 2022, 21:00Taas yksi uusi piippari ja suristin:
https://moottori.fi/liikenne/jutut/automaattinen-nopeusavustin-pakolliseksi-uusiin-automalleihin-heinakuusta/
Automaattinen nopeusavustin pakolliseksi uusiin automalleihin heinäkuusta

"Nopeusavustimen kiistaton mahdollisuus on tukea kuljettajaa oikean tilannenopeuden valitsemisessa."
Tämä tukee käsitystäni siitä että nopeusrajoitukset on asetettu niin että aina voi mennä suurinta sallittua turvallisesti, eli ajattelu ulkoistettu.

"Miksi ihmiset ajavat ylinopeutta? Toisinaan ylinopeutta ajetaan vahingossa, epähuomiossa tai muuten tarkoittamatta – tällöin avustin varmasti hyödyttää. Mutta monesti ylinopeus on tietoinen päätös vaikkapa kiireen takia ja ääritapauksissa kuljettaja on esimerkiksi päihtymyksen takia halukas riskinottoon."
Löysikö kaikki ylinopeutta ajavat tuosta omansa? Minä en.
toimiiko tuo myös siihen suuntaan että avustin kertoo koska voi ajaa turvallisesti ylinopeutta?

sämpy

Eli pitää peittää liikennemerkkien tunnistusjärjestelmän kamera.

Niin se turvallisuus paranee!

Caprice305

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 14 tammikuu, 2022, 21:00Taas yksi uusi piippari ja suristin:
https://moottori.fi/liikenne/jutut/automaattinen-nopeusavustin-pakolliseksi-uusiin-automalleihin-heinakuusta/
Automaattinen nopeusavustin pakolliseksi uusiin automalleihin heinäkuusta

"Nopeusavustimen kiistaton mahdollisuus on tukea kuljettajaa oikean tilannenopeuden valitsemisessa."
Tämä tukee käsitystäni siitä että nopeusrajoitukset on asetettu niin että aina voi mennä suurinta sallittua turvallisesti, eli ajattelu ulkoistettu.

"Miksi ihmiset ajavat ylinopeutta? Toisinaan ylinopeutta ajetaan vahingossa, epähuomiossa tai muuten tarkoittamatta – tällöin avustin varmasti hyödyttää. Mutta monesti ylinopeus on tietoinen päätös vaikkapa kiireen takia ja ääritapauksissa kuljettaja on esimerkiksi päihtymyksen takia halukas riskinottoon."
Löysikö kaikki ylinopeutta ajavat tuosta omansa? Minä en.
eiks näitä ole ollut jo ties kuinka kauan?

Pertti K

Joo oli mulla '63 Starfiressäkin jo, mutta sen sai pois päältä. Jotenkin veikkaan että tuota ei saa. Toivottavasti olen väärässä.

Tämä viittaisi siihen että en ole: "jos tunnistettu nopeusrajoitus on tiedossa, on avustimen annettava kuljettajalle varoitus, kun nopeusmittarin näyttämä nopeus on noussut suuremmaksi kuin tunnistettu nopeusrajoitus."

Caprice305

Toivotaan että oot väärässä.  Vaikka ei estäis,  vaan pimputtamalla kertois, niin hermohan siinä menis. Ja jos estää niin se on mielestäni jo vaarallista