Autotekniikka nyt ja tulevaisuudessa

Aloittaja Caprice305, 10 tammikuu, 2020, 16:00

« edellinen - seuraava »

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 16 syyskuu, 2022, 09:25Onhan noita beelyjä yms.
Mutta tulokulma niissä tv mainoksissa oli sellainen että en kyllä moiseen palveluun tuu siirtymään. Maksoi mitä maksoi.
beelyn radiomainoksessa basso jumputtaa  O0
Sinä vain

Caprice305

https://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/12191/Polttomoottori-ei-olekaan-viel%C3%A4-valmis-kaksiosainen-kiertokanki-parantaa-alav%C3%A4%C3%A4nt%C3%B6%C3%A4-jopa-kolmanneksella!.htm



Polt�to�moot�to�ri ei olekaan vielä valmis: kak�sio�sai�nen kier�to�kan�ki pa�ran�taa ala�vään�töä jopa kol�man�nek�sel�la!
All lives matters.
Let's go Brandon

sämpy

Eli ns. kardinaalimoottori vai mikä se nimi oli, jollainen oli esimerkiksi Titanicin höyrykoneissa?
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Caprice305 - 16 marraskuu, 2022, 06:50https://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/12191/Polttomoottori-ei-olekaan-viel%C3%A4-valmis-kaksiosainen-kiertokanki-parantaa-alav%C3%A4%C3%A4nt%C3%B6%C3%A4-jopa-kolmanneksella!.htm



Polt�to�moot�to�ri ei olekaan vielä valmis: kak�sio�sai�nen kier�to�kan�ki pa�ran�taa ala�vään�töä jopa kol�man�nek�sel�la!
Pienemmissä( kiertävämmissä) koneissa tuskin toimii, kun mennään kiihtyvyyksien takia jo muutenkin mäntien kestävyyden mukaan ja tuollainen ratkaisuhan lisäisi nimenomaan ylä- ja alakuolokohdan kiihtyvyyttä.. :o
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

Caprice305

https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/86ffd853-f382-4d28-b2a1-06481b24b77a

Tesla ja Rimac jäivät taakse – Pininfarina Battista on maailman nopeimmin kiihtyvä auto: 1,86 sekuntia sataseen
All lives matters.
Let's go Brandon

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Caprice305 - 23 marraskuu, 2022, 21:09https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/86ffd853-f382-4d28-b2a1-06481b24b77a

Tesla ja Rimac jäivät taakse – Pininfarina Battista on maailman nopeimmin kiihtyvä auto: 1,86 sekuntia sataseen
Alkaa olla melko harvassa paikat missä voi laillisesti kiihottaa 0-100 normaaliliikenteessä. Johki bussipysäkille pysähdyttävä jollain korpitaipaleella.

Caprice305

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 23 marraskuu, 2022, 21:15Alkaa olla melko harvassa paikat missä voi laillisesti kiihottaa 0-100 normaaliliikenteessä. Johki bussipysäkille pysähdyttävä jollain korpitaipaleella.
tolla saattais keretä pysäkin välillä  ::)  ;D
All lives matters.
Let's go Brandon

sössö

alkaa olemaan aika epäoleellisia nää kiihtyvyyserot. Miksei tehdä esim. jotain kaarreajo testejä tms. järkevää.

sämpy

Eipä toi noissa rakennelluissa bensakrematorioissakaan jaksa enää kiinnostaa, onko 400 vai 800 hevosvoimaa. Ihan keulittu piloille sekin homma eli täysin irti normaalista elämästä.

Asiasta kaktukseen, mää taisin täällä silloin mainostaa että tekis mieli sähköistää Fiat 500:sta vastaava antiikkipeli. Kyselinkin sitä yhdestä kotimaisesta firmasta, mutta ne lakkasi vastaamasta sähköposteihin kun olisin halunnut ostaa osia, en työtä. En edes muista firman nimeä ja joku toinenkin oli Suomessa.

Oon tässä pohtinut että pitäisikö alkaa myymään pilaa-se-itse tyypeille sähkömuutossarjoja ihan isommassa mittakaavassa, siis klassikkoautoihin. Joitain saa ulkomailta ja loput pitäisi rakennella itse. Kun vaan saisi aikaiseksi jotain, tää on lamauttava aika vuodesta..

Sillä välin oon keskittynyt tuon osaverkkokaupan tuotteiden etsimiseen, mutta jos tässä talven mittaa koittaisi tuota sähköpuoltakin selvitellä ihan käytännössä.

Herättääkö kenessäkään ajatuksia tai vinkkejä? Ihmisten projektitopikkejakin olisi kiva lukea.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 25 marraskuu, 2022, 06:43Eipä toi noissa rakennelluissa bensakrematorioissakaan jaksa enää kiinnostaa, onko 400 vai 800 hevosvoimaa. Ihan keulittu piloille sekin homma eli täysin irti normaalista elämästä.

Asiasta kaktukseen, mää taisin täällä silloin mainostaa että tekis mieli sähköistää Fiat 500:sta vastaava antiikkipeli. Kyselinkin sitä yhdestä kotimaisesta firmasta, mutta ne lakkasi vastaamasta sähköposteihin kun olisin halunnut ostaa osia, en työtä. En edes muista firman nimeä ja joku toinenkin oli Suomessa.

Oon tässä pohtinut että pitäisikö alkaa myymään pilaa-se-itse tyypeille sähkömuutossarjoja ihan isommassa mittakaavassa, siis klassikkoautoihin. Joitain saa ulkomailta ja loput pitäisi rakennella itse. Kun vaan saisi aikaiseksi jotain, tää on lamauttava aika vuodesta..

Sillä välin oon keskittynyt tuon osaverkkokaupan tuotteiden etsimiseen, mutta jos tässä talven mittaa koittaisi tuota sähköpuoltakin selvitellä ihan käytännössä.

Herättääkö kenessäkään ajatuksia tai vinkkejä? Ihmisten projektitopikkejakin olisi kiva lukea.
Töimaalle ilmestyi sähköautojen lataustolpat pihaan..
Ajatus sähkö-Marinasta työmatka-autona houkuttelee taas kerran. :P

Olis siinä jupisijoita, kun ruostesen Marinan takapää näkyis sähkötolppapaikalta. :rotfl:  :pckahvi:
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

sämpy

No katotaan mitä mä voin jatkossa tarjota..  ;D
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Harri S

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 25 marraskuu, 2022, 06:49Töimaalle ilmestyi sähköautojen lataustolpat pihaan..
Ajatus sähkö-Marinasta työmatka-autona houkuttelee taas kerran. :P

Olis siinä jupisijoita, kun ruostesen Marinan takapää näkyis sähkötolppapaikalta. :rotfl:  :pckahvi:

👍

On ihan totta että Marinaa dieselillä parempi voi olla vain Marina Leafin tekniikalla.
Päätoiminen harrastaja

sössö

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 25 marraskuu, 2022, 06:43Eipä toi noissa rakennelluissa bensakrematorioissakaan jaksa enää kiinnostaa, onko 400 vai 800 hevosvoimaa. Ihan keulittu piloille sekin homma eli täysin irti normaalista elämästä.

Asiasta kaktukseen, mää taisin täällä silloin mainostaa että tekis mieli sähköistää Fiat 500:sta vastaava antiikkipeli. Kyselinkin sitä yhdestä kotimaisesta firmasta, mutta ne lakkasi vastaamasta sähköposteihin kun olisin halunnut ostaa osia, en työtä. En edes muista firman nimeä ja joku toinenkin oli Suomessa.

Oon tässä pohtinut että pitäisikö alkaa myymään pilaa-se-itse tyypeille sähkömuutossarjoja ihan isommassa mittakaavassa, siis klassikkoautoihin. Joitain saa ulkomailta ja loput pitäisi rakennella itse. Kun vaan saisi aikaiseksi jotain, tää on lamauttava aika vuodesta..

Sillä välin oon keskittynyt tuon osaverkkokaupan tuotteiden etsimiseen, mutta jos tässä talven mittaa koittaisi tuota sähköpuoltakin selvitellä ihan käytännössä.

Herättääkö kenessäkään ajatuksia tai vinkkejä? Ihmisten projektitopikkejakin olisi kiva lukea.
juu ei noi oikeen rakenneltuja teholukemia oikeen enää kiinnosta. Joku 170hp volvon kone 100 euron budjetilla on kiinnostavampi.

Pande

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 25 marraskuu, 2022, 06:43Herättääkö kenessäkään ajatuksia tai vinkkejä? Ihmisten projektitopikkejakin olisi kiva lukea.
Tekniikan Maailmassa oli muutama numero sitten artikkeli kotimaisesta sähkö-Kuplasta. Hienosti entisöity ovaali-ikkunainen kori joka oli amerikkalaista sarjaa ja Teslan akkuja käyttäen sähköistetty. Suoritusarvot ja toimintasäde varsin hyvät. Kajaanilainen tekijä on vuosikymmeniä työkseen toiminut teollisuusautomaation parissa ja entisöinyt tätä ennen useita autoja ja kuvien perusteella jälki on sen mukaista eli ihan ammattimaisen oloinen toteutus eikä mitään kötöstelypuuhastelua. Mielestäni hieno ja tuossa ei ole mitään autohistoriaakaan ihmeemmin pilattu sillä entisöityjä Kuplia ja niiden aihioita riittää maailmassa kuitenkin.

Sitten mitä on kaupallisia urheiluautojen sähköistyksiä joita esimerkiksi Grips Garage on ilmoitellut niin ne on aika kalliissa hintaluokassa kuten Grips Garagen sähköistämä MGA hintaan 139 000 euroa. Enkä oikein tiedä noiden urheiluautojen sähköistyksestä että se nyt on vähän hassua kun jossakin oli sähköistetyistä E-Typeistäkin että kun niissä kuitenkin alunperin se hienokäyntinen kutonen on vähän niinkuin se juttu, niin ehkä ristiriitaista jos semmoinen kulkeekin sähköllä.

Mutta tietysti riippuu miten kukin harrastaa että onko sähköistettyyn vanhaan autoon halua tai sellaiselle käyttöä. Itse voisin ihan hyvin kuvitellakin, että olisi joku sähköllä kulkeva vaikka nyt vanha Fiat, Autobianchi tai Mini joka sopisi samaan talliin prätkän kanssa eikä toimintamatkankaan tarvitsisi mahdoton olla niin semmoisella voisi lähiympäristön tapahtumia ajella pällistelemään tai muuten lähitienoilla huviajoa suristella.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

Springer

Lainaus käyttäjältä: Pande - 25 marraskuu, 2022, 19:03Fiat, Autobianchi tai Mini joka sopisi samaan talliin prätkän kanssa
Sopii kyllä mutta ei sähköisenä.