L98 1990 vette käy saamarin rikkaalla.

Aloittaja Jza, 06 syyskuu, 2024, 19:48

« edellinen - seuraava »

Jza

Mikähän ihme. Tuossa kuukausi takaperin annoin vähän kenkää tolle vehkeelle (en tiedä onko vaikutusta) ja sitten ajelin hissukseen kotiin. Ihmettelin että käy vähän oudosti ja se siitä. Sitten kuukausi myöhemmin auton siirtoa muutama metri ja huomasin että savuttaa ihan saatanakseen mustaa ja silmistä vuotaa vettä jos käy auton takana.

Vedenlämpöanturi vaikuttaisi olevan mittauksen mukaan kunnossa. MAFiahan tossa ei ilmeisesti edes ole. Savua tulee molemmin puolin, niin tuskin lie suutinkaan. Paitsi että olikos tossa X -putkisto. Prkl, alle ei näe. Mitäs muuta tsekattavaa tulee mieleen?

Mulla on mutaraaserin testerikaapelikin edelleen lainassa (montakohan vuotta sitten unohtunut hyllyyn :D), mutta ei saa tunerprolla, tai millään yhteyttä vehkeeseen että saisi ajantasaista dataa luettua. Uudet softat ei lue ja vanha ei taivu alle COM8:n, kun kone valkkaa sen aina kympiksi ja vaihtaa sitä ei pysty.

Savu on tosiaan mustaa ja tuntuu käyvän vaan osalla pyttyjä. Välillä sammuu, kun polkaisee kaasua ja käyntiin lähtee vaan kaasu pohjassa (luultavasti tulppia kuivaamalla helpottaa). Jostain syystä se saa ilmeisesti soppaa ihan dorkana. Leimalle piti taluttaa, mutta ei maksa vaivaa edes yrittää tässä kunnossa  ;D

Mudracer

Minkä vuotinen pulkka se olikaan, jaa -90 siinä on pelkkä Mappi? Jaa sullako se kaapeli on,  pari kertaa kironnu että missä vitussa se taas on ku ei löydy :banghead: .
X

Jza

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 06 syyskuu, 2024, 21:15Minkä vuotinen pulkka se olikaan, jaa -90 siinä on pelkkä Mappi? Jaa sullako se kaapeli on,  pari kertaa kironnu että missä vitussa se taas on ku ei löydy :banghead: .

Joo, 1990. Tänne se jäi jossain kohtaa. Löysin kun pengoin muita kaapeleita. Mutta ei keksi softaa enää joka juttelisi auton ja läppärin välillä. Palautan asap. Sorry.

Kyrpov

Heti kylmänä jo tekee? Open loopissa?
Sinä vain

Jza

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 06 syyskuu, 2024, 22:11Heti kylmänä jo tekee? Open loopissa?

Joo, heti kylmänä kyllä. Savuttaa kuin venäläinen sotalaiva heti startista lähtien.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Jza - 06 syyskuu, 2024, 22:41Joo, heti kylmänä kyllä. Savuttaa kuin venäläinen sotalaiva heti startista lähtien.
Bensanpaine? Tuleeko kipinää joka pyttyyn?
Sinä vain

Valde

Hmm, tietämättä näiden sielunelämää kummemmin, niin oireet voisivat viitata vialliseen suuttimien ohjaukseen. Eli sumut auki. Periaatteessa se olisi nestepuristus, mutta kai se käydä voi.

Mutta, kokeile ottaa MAP:lta töpseli irti - käykö ollenkaan, paraneeko/huononeeko?

Yksi pytty kerrallaan suuttimen töpseli irti - muuttuuko käynti?

Ja nii juu, ennen edm toimenpiteitä kannattaa selvittää, miten ruiskun vikakoodit saa nollattua. Ehkä ihan reset voisi olla paikallaan.
Takavetopihtaaja

Toyopet

Voisiko siellä olla joku pytty vaan pimeänä, ei polta bensaa ollenkaan, jos kerran heti kylmänäkin on samat oireet.

Kylmänä alkuun ei käytä mitään anturidataa.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Jussi

Mä kyllä tarkistasin sen lämpöanturan vielä uudestaan. Jos se on poikki tai katkoo, niin se yrittää käydä -40 asteen ulkolämmön vaatimalla bensamäärällä. Ja sitä arvoo kyllä käytetään ihan heti startissakin.
En varmasti oo.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 06 syyskuu, 2024, 23:39Mä kyllä tarkistasin sen lämpöanturan vielä uudestaan. Jos se on poikki tai katkoo, niin se yrittää käydä -40 asteen ulkolämmön vaatimalla bensamäärällä. Ja sitä arvoo kyllä käytetään ihan heti startissakin.
Parissa tbissä niin ei niistä ainakaan saatanasti mustaa ole tullut. Käynnissä kyllä huomaa ja ei tahdo käydä
Sinä vain

B-66

En muista enää mikä merkki oli, mutta polttoainekiskossa ollut paineensäätimen kalvo oli puhjennut ja sitä

alipaineletkua pitkin pumppu lykkäsi imusarjaan polttoainetta.
Trust me, I know what i'm doing.

HendriXXX

Lainaus käyttäjältä: B-66 - 07 syyskuu, 2024, 17:58En muista enää mikä merkki oli, mutta polttoainekiskossa ollut paineensäätimen kalvo oli puhjennut ja sitä

alipaineletkua pitkin pumppu lykkäsi imusarjaan polttoainetta.
Yhessä camarossa oli juuri tämä syynä.

Jza

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 06 syyskuu, 2024, 23:39Mä kyllä tarkistasin sen lämpöanturan vielä uudestaan. Jos se on poikki tai katkoo, niin se yrittää käydä -40 asteen ulkolämmön vaatimalla bensamäärällä. Ja sitä arvoo kyllä käytetään ihan heti startissakin.

Nyt kun on kissanristiäisistä ja muista velvollisuuksista suoriuduttu, niin testasin nappaa sen MAPin irti. Käynti paranee ja vastaa jo kaasuunkin. Itse asiassa ei lähtenyt edes käyntiin enää tuon anturin piuha kytkettynä loppujen lopuksi. Toi muiden mainitsema alipainekalvo täytyy varmaan vielä metsästää ja tsekkaa, mutta ainakin tuossa lienee jotain matoja, tai sitten se eskaloi noita ongelmia sen alipaineen kautta.

Vikakoodit 12 ja 34 saa klemmaripatentilla ulos. Jälkimmäinen lienee selkeä, kun oli MAP piuha irti, että sai auton edes käyntiin.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Jza - 07 syyskuu, 2024, 20:00Nyt kun on kissanristiäisistä ja muista velvollisuuksista suoriuduttu, niin testasin nappaa sen MAPin irti. Käynti paranee ja vastaa jo kaasuunkin. Itse asiassa ei lähtenyt edes käyntiin enää tuon anturin piuha kytkettynä loppujen lopuksi. Toi muiden mainitsema alipainekalvo täytyy varmaan vielä metsästää ja tsekkaa, mutta ainakin tuossa lienee jotain matoja, tai sitten se eskaloi noita ongelmia sen alipaineen kautta.

Vikakoodit 12 ja 34 saa klemmaripatentilla ulos. Jälkimmäinen lienee selkeä, kun oli MAP piuha irti, että sai auton edes käyntiin.
Mä ole ihan varma, voiko mappiarvoa edes käyttää heti startissa. Toki heti käynnissä jos se näyttää kovin nuukaa alipainetta, niin lisäähän se polttoainetta vastamaan täyskaasun tilannetta. Tai ainakin yrittää korjata siihen suuntaan. Tohon jos liittyy joku toinekin vähän huono anturi, niin oire voi olla aikas jännä.
En varmasti oo.

Jza

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 07 syyskuu, 2024, 23:53Mä ole ihan varma, voiko mappiarvoa edes käyttää heti startissa. Toki heti käynnissä jos se näyttää kovin nuukaa alipainetta, niin lisäähän se polttoainetta vastamaan täyskaasun tilannetta. Tai ainakin yrittää korjata siihen suuntaan. Tohon jos liittyy joku toinekin vähän huono anturi, niin oire voi olla aikas jännä.


No en osaa sanoa itsekään, mutta ilman sitä se tärähti heti tulille. Ensin sahasin sen melkein poikki. Ja juu, tuossa voi olla sata muutakin anturia rikki, mutta muita koodeja se ei anna. Vaihdetaan tuo nyt alkuun kun saapuu ja katellaan sitten lisää.